Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det OK att ge Sedalin till ett dräktigt sto? Jag får inte tag på min vette för att fråga, så jag kollar ifall det är någon här som...
2
Svar
22
· Visningar
4 895
Senast: Solis
·
Avel Tänkte först inte betäcka ponnyn men funderar en runda till. Finns det någon hingst i södra halland, norra skåne? Har letat på...
Svar
16
· Visningar
1 894
Senast: sassiball
·
Avel Bara en liten undran: Är här några som har betäckt ett sto utan stam/sto av annan ras/korsningssto eller liknande med en ASVH-hingst...
Svar
14
· Visningar
3 545
Senast: jenniealba
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto nästa vår och funderar väldigt mycket på med vad. Troligtvis vill jag ha en hopphäst, men det är inte bestämt...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Empress
·
H
Avel Skulle vara kul om ni ville visa era fjordhäst korsningar, egenuppfödda eller köpta :) skriv gärna vad dom mer är korsning med om ni vet...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
86 634
Senast: Yiinxz
·
Avel Har ett litet halvblodsto e: Tornesch - Artist - Levantos ll, hon är idagsläget 153 cm i mkh och född 11 maj 2009. Målet är att jag ev...
2
Svar
20
· Visningar
3 970
Senast: Görel
·
Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
5 398
Senast: Karro-Lina
·
Avel Någon som kan berätta om temperament och ben? /jenny
Svar
0
· Visningar
551
Avel Ja som jag skrev i Vänta föl tråden så fick Britta en hingst igår morse. Först var allt lovande, hon låg o hummade mot honom men när dom...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 187
Senast: Novali01
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 413
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu behöver jag lite nya infallsvinklar. Fölungen är drygt 1 månad och har en otroligt vattnig diarré som inte ger med sig. Har haft ute...
Svar
9
· Visningar
1 845
Senast: dobbis
·
Avel Ska betäcka mitt Robin Z -xx sto i år. Vill ha en hopphingst med gång som lämnar lättare typ på häst till henne. Har kikat runt på...
Svar
11
· Visningar
1 968
Senast: Robina
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och är för tillfället väldigt dåligt insatt i vilken hingst jag vill ha :D. Hon är e Royal...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: dobbis
·
Avel Kompisen har en väldigt fin liten häst utan någon känd härstamning, förmodligen övervuxen ponny så att säga. Skäck med holländskt pass...
Svar
3
· Visningar
2 055
Senast: Mistimed
·
Avel Gick igenom lite Game of Thrones idag och kom plötsligt att tänka på om man kastrerade hingstar förr i tiden? Nu menar jag typ antiken...
2
Svar
27
· Visningar
6 037
Avel JAg har blivit ombedd av en bekant att visa fram hennes Welsh Mountain hingst-11 i sommar för att se om det är lönt att behålla honom...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: ameo
·
Avel Nu är det mycket möjligt att detta ligger fel men min undran är vilka regler som finns kring földöpning. Jag vill döpa mitt föl till ett...
Svar
11
· Visningar
2 010
Senast: Chambery
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Verlin
·
J
Avel Hej! Har tittat på ett sto e. Colibri ue. Contender och tänkte kolla om någon vet mer om dessa hingstar? Och hur deras avkommor är...
Svar
6
· Visningar
1 715
Senast: Mallan100
·
Avel Hittade till min förskräckelse en fästing på vårt föl i dag (hon är 2 veckor gammal). Har helt förträngt detta bekymmer (och det trots...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V