Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som kan berätta om temperament och ben? /jenny
Svar
0
· Visningar
548
Avel Ja som jag skrev i Vänta föl tråden så fick Britta en hingst igår morse. Först var allt lovande, hon låg o hummade mot honom men när dom...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 155
Senast: Novali01
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 372
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu behöver jag lite nya infallsvinklar. Fölungen är drygt 1 månad och har en otroligt vattnig diarré som inte ger med sig. Har haft ute...
Svar
9
· Visningar
1 839
Senast: dobbis
·
Avel Ska betäcka mitt Robin Z -xx sto i år. Vill ha en hopphingst med gång som lämnar lättare typ på häst till henne. Har kikat runt på...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: Robina
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och är för tillfället väldigt dåligt insatt i vilken hingst jag vill ha :D. Hon är e Royal...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: dobbis
·
Avel Kompisen har en väldigt fin liten häst utan någon känd härstamning, förmodligen övervuxen ponny så att säga. Skäck med holländskt pass...
Svar
3
· Visningar
2 051
Senast: Mistimed
·
Avel Gick igenom lite Game of Thrones idag och kom plötsligt att tänka på om man kastrerade hingstar förr i tiden? Nu menar jag typ antiken...
2
Svar
27
· Visningar
5 991
Avel JAg har blivit ombedd av en bekant att visa fram hennes Welsh Mountain hingst-11 i sommar för att se om det är lönt att behålla honom...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: ameo
·
Avel Nu är det mycket möjligt att detta ligger fel men min undran är vilka regler som finns kring földöpning. Jag vill döpa mitt föl till ett...
Svar
11
· Visningar
2 002
Senast: Chambery
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 459
Senast: Verlin
·
J
Avel Hej! Har tittat på ett sto e. Colibri ue. Contender och tänkte kolla om någon vet mer om dessa hingstar? Och hur deras avkommor är...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Mallan100
·
Avel Hittade till min förskräckelse en fästing på vårt föl i dag (hon är 2 veckor gammal). Har helt förträngt detta bekymmer (och det trots...
Svar
10
· Visningar
1 915
Senast: Lunketuss
·
Avel Undrar hur lite hur det fungerar om man när man vill ta föl ändå vill fortsätta träna och kanske tävla sitt sto? Har ett hbl-sto. Många...
Svar
17
· Visningar
2 442
Senast: lizzie
·
Avel 1v gammalt hingstföl som hellre trasslar in sig i staketet än gör annat... När jag är i stallet har jag på elen men då struntar han i...
2
Svar
28
· Visningar
4 007
Senast: gylle
·
Avel Har ett dräktigt sto med beräknad nedkomst 5 maj. Hon går i dag tillsammans med våra 3 vallacker och är väldigt bundis med den mest...
2
Svar
39
· Visningar
7 592
Avel Har ett dräktigt sto nu och om allt går vägen så betäcks hon iår igen. 2011 seminerades hon med TAI (en gång), ingen dräktighet. 2012...
2
Svar
38
· Visningar
6 028
Senast: Opra
·
Avel Denna tråd skapas för oss som har intresse i hingsten Blue Hors Zack! Här kan vi uppdatera oss om hans framgångar och för oss som har...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 370
Avel Hur hittar man ponnyutställningar? Hade velat visa mina connemaror i sommar, men har absolut ingen koll på var jag ens ska leta efter...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: ameo
·
Avel Fick föl för lite mer än en vecka sen. Märkte då att när hon diar så kom en del av mjölken ut genom näsan igen... Tänkte då att det...
Svar
8
· Visningar
2 784
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp