Sv: Fjordhäst korsningar
åhh din är ju såå
*resten KL*
både mina egna erfarenheter och många hästar i tråden + silver förståss tycker jag visar att det inte är så fel som det kan verka/ endel tror att korsa fjordingar.
vist, det KAN bli fel, men det kan det i all avel.
(hade själv ett finfint halvblod förr med "bästa tänkbara" stam på den tiden- renrasigt svensk halvblod, men inte fasen höll den hästen. (fast vi hade 15 underbara år tillsammans)
vart jag vill komma är att folk tyckte jag var en idiot när jag hade en så fin häst, men drömde också om en annan- helt tvärt emot.
hon hör hemma här!
hon hette (heter?) Vintra och var krosning fjording- travare de för mig mest "otänkbara raserna" MEN denna korsning- just hon var så j*vla underbar!!!
tyvärr har jag ingen stam på henne, tror inte hon hade papper. hon levde på 90talet, kanske än idag?
i småland, westernriden var hon.
sådär mörk fjordingfärg, med lång 2färgad man, pigg som bara den (trots att hon gick på lösdrift året om och aldrig fick krafftfoder, hehe)
hoppade in henen och hon hade kunnat bli en fin hopponny, D-ponny var hon.
Har även ridit två andra, saknar dock stam även på dem
Chris, val. född nångång på 80 eller 90talet, korsning fjordning/ new forest samma mörka färg som vintra
och även en, fasen den minns jag inte enms namnet på, men hjälpet till och red in den, måste varit född slutet på 90 eller början på 2000, korsning fjordning /knabstrup, lite ljusare i färgen.
Men alla tre var ganska bra exteriört, lite smäckrare- sportigare än ren fjordning men ändå detdär tåliga och robusta.
hrm, ska ha bilder på dem... alla tre fanns i småland.