Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Som frågan lyder undrar jag hur stor era åringar var när de var 12 mån gamla. Hur hög blev era hästar sedan när de var fullväxta?
Svar
11
· Visningar
2 581
Senast: nullo-modo
·
Avel Ni som har erfarenhet av föl som inte är raka i frambenen utan hänger lite med framknäna, hur lång tid är normalt att det rätar upp sig...
Svar
11
· Visningar
5 033
Senast: Novali01
·
Avel Nä, nu, så fort veterinären åker hemifrån då blir något plötsligt annorlunda. Stoet har under dagen krystat ut en del blodblandad...
Svar
3
· Visningar
1 566
Senast: Mistimed
·
Avel Hur räknas en häst som har en pappa som är Holsteiner, och pappans föräldrar är holsteiner. Däremot farfarsfar är angloarab? Ändå är...
Svar
4
· Visningar
1 512
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag går i funderingar att betäcka min D-ponny (ca 146 cm) med en storhäst med målet att få ett föl som jag kan behålla själv...
Svar
7
· Visningar
7 181
Senast: poloplayer
·
Avel Åååh, det har kört ihop sig med sto+fölbete :( Planen var att mitt sto+föl skulle gå på mina föräldrars gård ihop med två andra...
Svar
14
· Visningar
1 899
Senast: Equilina
·
Avel Hej! Någon som kan tipsa om hingst till isabellsto efter As de Thurin -Shogun. Snyggt sto,ganska ädel dock med icke så bra rörelser...
2
Svar
27
· Visningar
3 903
Senast: sussisus
·
Avel Nu är det bara lite över 1 år kvar tills vi ska välja hingstar för 2013 ;) Är det många -10or som ska betäckas? Andra ston? :D
43 44 45
Svar
896
· Visningar
102 592
Senast: Grandezza
·
Q
Avel Hej allesammans! Har ganska så nyligen köpt ett lite äldre sto med kanonstam (dessutom en ganska så sällsynt sådan...) och egna...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 883
Senast: MissFideli
·
Avel Har ett 16 årigt sto som idag är på dygn 302. Det är hennes andra dräktighet, hennes första flöt på utan minsta komplikation enligt...
Svar
5
· Visningar
1 826
Senast: bapro
·
Avel Han toppade ju hoppindex. Passar han tyngre ston? Finns det avkommor till honom som passar vår plånbok? Vårt sto: e Lacros- Lord...
Svar
6
· Visningar
1 708
Avel Har du sett hingsten Spitfire Z live? Vad tyckte du om honom?
Svar
4
· Visningar
1 724
Senast: mapet
·
Avel Det står i Ridsport idag att fine Lucky Point är död! http://www.tidningenridsport.se/Avel/Nyheter1/2013/5/Lucky-Point-dod-/ Han var...
2
Svar
23
· Visningar
5 384
Senast: Farle
·
Avel Kan ni inte skriva upp kastrerade SWB-hingstar här och varför de kastrerats? De ska förstås ha varit godkända. Inga spekulationer, utan...
Svar
15
· Visningar
3 590
Avel Kan en svenskägd tyskfödd (svenskreggad) åka ned till Tyskland och gå 70-dagars? Han är 7 år i år, har för mig att resultat från det...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: KickiH
·
Avel Den lille kämpen avled i går på sin hingsstation i Tyskland. Han blev 23 år. Ägaren Nina Braaten, Norge tävlade honom i Världscupen i...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: KickiH
·
Avel Hejsan Har ett sto i mitt stall beräknad till 10/6, dock tyder juver( fulladdat utöver spenar) och refraktometervärden( 14) på att...
Svar
6
· Visningar
2 647
Avel Är så sugen på att betäcka mitt sto med danska Cornettino ASK som Eklunda tar in. Han är bara 3 år och jag kan då inte registrera fölet...
Svar
3
· Visningar
1 577
Senast: Aladdin
·
Avel Hur ser ni på att använda ett sto med urkalkning i skelettet i avel?
Svar
8
· Visningar
3 078
Senast: Miaa
·
Avel Ni som har avkommor efter Feliciano hur är de? Hur höga har de blivit? Såg på blup att han inte har så många ston längre. Själv har...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp