Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ardenner sto som ska visas första gången. Någon som kan ge en beskrivning på hur hästen ska se ut o ja hur går det till??:o
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Atle
·
Avel Mitt sto är konstaterat dräktig :banana: hon är kollad på 18:e och 28:e dygnet och nu ska hon inte kollas mer....ska man behöva gå i 10...
2
Svar
22
· Visningar
13 683
Senast: Tingeling
·
Avel Vi har ett selektionssto, jag kommer få 200:- i rabatt på fölregistrering, är det något annat som ger mig fördelar? Hon har två...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 394
Senast: Fenestra
·
Avel Vårt ena sto står med e-coli och vätska, veterinären behandlar men har ej sköljt henne då veterinären menar på att senaste rön säger att...
Svar
15
· Visningar
2 721
Senast: sassiball
·
Avel Eurodressage skrev den 4 juni: "Florencio has a small inguinal hernia, but because we noticed it straight away, they only had to push...
Svar
1
· Visningar
895
Avel - Moderator får gärna flytta tråden, hade ingen aning om var jag skulle lägga den - Tittade på en hästs Blå Basen-sida och några...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Masse
·
Avel Behöver lite tips och hjälp med hingstförslag till mitt sto inför nästa säsong. Lite tidigt ute, men jag vill vara väl förberedd och ha...
Svar
0
· Visningar
877
Senast: Dressyren
·
Avel Hej! Jag har mitt sto på seminstation men hon behagar inte alls komma i brunst. Hon har nu fått sin 3:e brunstspruta men verkar inte...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: totinonna
·
Avel Mitt sto på 16 år fölar för första gången och jag börjar undra om det är på gång redan nu fastän det är ca 2 veckor kvar till 335 dar...
Svar
6
· Visningar
1 615
Senast: Cornelia
·
Avel Hej, Ska få mitt första föl nu i juli (hon tog sig lite sent). Jag skulle gärna visa fölet på bedömning men vi får väl se om det...
Svar
12
· Visningar
2 853
Senast: Anna Lilja
·
Avel Ska registrera in årets föl men blir inte klok på hur jag ska skriva stoets bläs. Hjälp? För visst har hingsten en genomgående...
Svar
10
· Visningar
1 754
Senast: kladruby
·
Avel Vad tror ni om hållbarhet på denna häst, trots att den är inåttåad? Tävling på Msv nivå i hopp o dressyr. Samt vad tycker ni om avel...
Svar
14
· Visningar
3 676
Senast: Görel
·
Avel Jag har nyss läst om en tjej som blivit lurad av en välkänd hästförsäljare där passet aldrig skickades med vid köp av ett halvblod...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Sar
·
Avel Hej! Är det någon som hade kunnat hjälpa mig att finna information om en dansk welshhingst vid namn Langaas Trinket? :) Ridskolan...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: clariz
·
Avel Vi har haft turen att få fina ben, men lite veka bak. Det har rätat upp sig bra, och de har gått ute mycket. Vad finns det för...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: gylle
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto e. Cardento ue. Eminent och vill gärna få tips på hingstar. Har tidigare betäckt med Plot Blue och är väldigt...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Alwin
·
Avel Hur gammla är era föl när ni släpper dom på bete att gå ute hela nätter?
Svar
6
· Visningar
1 558
Avel Är lite nyfiken på hur åsikterna rörande äldre ston. Hur länge anses det att man säkert kan betäcka ett sto utan att äventyra både sto...
2
Svar
23
· Visningar
13 939
Senast: JulieChexx
·
Avel Det som bönderna sparyar sina åkrar med nu (mot ohyra eller ogräs, vet inte vilket), någon som vet ifall det kan vara farligt för...
2
Svar
27
· Visningar
3 464
Senast: oz_joj
·
Avel har jag inga men är nyfiken på era! Hur är dom att rida? Generellt bättre på ngt visst? Svåra att samla? Påminner dom om tinker...
Svar
8
· Visningar
6 859
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp