Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad är just din definition? (För vi verkar alla ha olika... ;))
Svar
1
· Visningar
1 335
Senast: Mabuse
·
Avel Jag kommer inte in på språngrulla, är det bara hos mig det krånglar eller är det fler som inte får upp sidan?
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: simpan
·
Avel Det borde vara någon mer än jag här som har en Jost-avkomma? Vill veta hur de är i temperament? Ridbarheten, hanteringen... ja allt...
Svar
0
· Visningar
1 124
Senast: niikon92
·
Avel Hej Bukefalos experter! Upptäckte idag att min favorithäst har något som liknar en brännmärkning. Den sitter uppe på halsen, precis...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 830
Avel Det är ju ganska vanligt med lättfödda hästraser idag, men nu undrar jag om det finns några raser som generellt sett anses som icke...
Svar
17
· Visningar
1 905
Senast: Centaur
·
  • Låst
Avel Går i funderingarna att eventuellt betäcka mitt varmblodssto som är fem i år, alltså antingen nu eller nästa år. Vill inte betäcka med...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
15 108
Senast: Görel
·
Avel Hejsan. Jag har ett tävling sto som nu har varit dräktig i 11månader och fick här om dagen ett jätte fint brunt sto efter Top Nordpol...
Svar
10
· Visningar
4 146
Senast: oanki
·
Avel Det är på en saluhäst-sida som jag ser att några ston har den beteckningen bakom sitt namn. Jag antar att det är något med statspremie...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: jennyjenny
·
Avel Vi har beslutat att betäcka ganska hastigt även om det varit på tal länge om att betäcka henne så var det inte planerat just nu. Men så...
Svar
6
· Visningar
1 723
Senast: RebeccaJoli
·
Avel jag har försökt hitta om cornet obolensky finns på semin??? Hittar inget. Någon som vet priser och om han har bra dräktighet...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: token
·
Avel Nu är det så att jag köpte ett sto för 10 månader sen och nu visar det sig att hon var betäckt när vi köpte henne. Vi har pratat med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
45 208
Senast: Knuzze
·
Avel Tyckte mig minnas att jag läst att hingstbetet på Bassholmen upphört och när jag nu dubbelkollade så visade det sig stämma. Jag har inte...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: tolksele
·
Avel - Har ingen aning om vart denna tråd passar in, moderatorn får gärna flytta - Är medryttare på en hoppstammad SWB valack, 12 år gammal...
2
Svar
23
· Visningar
4 028
Avel Hejsan Kollade mitt sto i veckan inför förväntad brunst nästa vecka( fölade 5/6). Ville även veta att allt läkt som de ska så jag...
Svar
9
· Visningar
2 096
Senast: Intejag
·
Avel Hur gör ni när ni ska på ultraljud dygn 30? Vågar man transportera stoet trots att det är dom känsliga dygnen just då? Hästen det gäller...
Svar
18
· Visningar
3 174
Senast: kopparberg
·
Avel Söker hjälp från er, måste göra hingstbyte. Önskan är att få Capitol blodet, samt helst en hingst som lämnar lättare, högställd typ...
Svar
17
· Visningar
2 823
Senast: fridshem
·
Avel Har en fundering när det gäller juveret och dess storlek. Är det vanligt att juvret växlar i storlek under dräktigheten? Min häst ska...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: bigganl
·
Avel Läste i en annan tråd om en del hingstar som inte bär på några fuxanlag och således inte kan ge fux. Kan vi inte samla alla dessa i...
Svar
3
· Visningar
1 465
Senast: simpan
·
Avel Hej! Vad har ni för erfarenhet av att få äldre ponnyston dräktiga? Vilken ålder brukar det börja bli svårt att få de dräktiga (under...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: poloplayer
·
Avel - Vet inte om jag lagt tråden rätt, flytta gärna om det är fel - Satt och funderade på en sak nu... Att det i stort sett finns en...
Svar
13
· Visningar
2 112
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp