Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej Jag undrar vilka b-ponnier som finns på semin. Bor i norrland :-( utbudet är litet på godkända hingstar. Men har nära till...
Svar
6
· Visningar
1 539
Senast: poloplayer
·
Avel Min häst uppgavs vid köpet för några månader sedan vara oldenburger. Hon är registrerad i "Verband der Pferdezuchter...
Svar
15
· Visningar
4 288
Senast: KickiH
·
C
Avel Sheratons avkommor börjar synas i den holländska sporten Den godkända Sheraton f- 99 e. Indoctro- Calypso II, som tidigare stått i...
Svar
7
· Visningar
2 181
Senast: fridshem
·
Avel Mitt sto fölade i söndags, dvd 23 juni. Hon är väldigt svår att se brunst på och tidigare har vi fått u-ljuda f att veta när det dax...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Snowball
·
Avel Hur intressant är det med rena fullblod till ponny avel? Är det någon som har erfarenhet av detta? Inte bara att ha ett fbl sto i ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: rebeckasff
·
Avel Hej, Söker med ljus och lykta efter en passande hingst till mitt sto. Hon är en New Forest på ca 156 cm. Hon har en lång rygg som gör...
Svar
7
· Visningar
1 651
Senast: rebeckasff
·
I
Avel Hur har era pojkar det med intresset för tjejerna egentligen :confused: Jag vet att dom ibland kan vara kräsna med färger på stona...
2
Svar
28
· Visningar
5 585
Senast: cirkus
·
Avel Hur många dagar efter sista betäckningsdagen brukar ni prova stoet mot hingst för att se om hon brunstar om? Och hur ofta sedan?
Svar
3
· Visningar
850
Avel Har nån koll på vilken foster/föl-färsäkring som är mest omfattande och kan tecknas så tidigt som möjligt?
2
Svar
34
· Visningar
3 606
Senast: Gimlan
·
Avel ja e de någon skillnad i hur troligt de e stoet tar sej om hon kommer in själv i brunst eller om man sprutar igång brunsten?? alltså e...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Shaggy
·
Avel Varför kan jag inte se den intressanta tråden? Jag har banne mig inte skrivit något konstigt i den? Jag tycker den är intressant. Så hallå?
Svar
8
· Visningar
2 058
Senast: Görel
·
Avel Kallas det något särskilt? Det är en fux med ljus man och svans, men svansen är egentligen bara ljus på övre "halvan". Undre halvan av...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: MM
·
Avel Han har fått ny ägare som enbart ska tävla honom. http://www.tidningenridsport.se/Avel/Nyheter1/2013/6/Sir-Donnerhall-II-till-Barbancon/
Svar
7
· Visningar
2 416
Senast: Fiorano
·
Avel Jag hade tänkt visa mitt föl i augusti men reder inte ut hur man anmäler. Enligt avelsföreningen anmäler man på TDB men trots envist...
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: Tahari
·
Avel Vi ska uppdatera våran databas, har fått uppgiften att lista hästens färger till rullister och ja jag började och insåg hur sjukt många...
Svar
14
· Visningar
4 996
Senast: Zuzzi
·
Avel Är Sezuan godkänd inom KWPN? Kan man i DV liksom i ASVH tilläggsregga sitt KWPN-sto och få gröna papper på en avkomma efter honom? Är...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: KickiH
·
Avel Har försökt googla fram en lista över kända ston (och då inom samtliga discipliner, inte bara galoppen), men inte lyckats. Och vad har...
Svar
18
· Visningar
8 663
Senast: Ottilia
·
Avel Nu ska jag betäcka en av tjejerna hemma. Hon är av "äldre" modell, rätt stor, lugn och stabil i temperamentet. Har funderat kring...
Svar
13
· Visningar
2 897
Senast: saraebba
·
Avel Hej:) Ha en liten fundering och tänkte se om någon här kunde hjälpa mig med min undran .. Kan man få en hingst godkänd om mamman...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp