Fullblod i ponnyavlen

Sv: Fullblod i ponnyavlen

Har du kollat på simberg Superman? Han står i Skåne och har gett väldigt fina partbreds med halvblod. Han har riktigt trevlig temperament. Han är en sek B. Står på naturlig betäckning.

Jag har mitt welshsto dräktigt med honom :)
 
Sv: Fullblod i ponnyavlen

Vilken superfin ponny ameo! Vad fick hon för poäng? Galoppen är bara fantastisk!
har hunnit glömma vad hon fick, men hon visade sig tyvärr inte lika bra när hon bedömdes som på framridningen.
Kolla blå basen, poängen finns där.

Och ja, jag hade kunnat ha 10 såna till, lätt... :love: Nu har jag bara hennes halvsystrar kvar, en ren xx och en e. "guldklimpen".
 
Sv: Fullblod i ponnyavlen

Han är jätte fin!
Just mitt fbl har faktiskt varit utlånad till honom som leasade (eller nått) honom för ett par år sedan ;)
Tyvärr strulade hon så i brunsterna det året så hon blev inte dräktig..

Fiorano: det ska jag kolla upp med henne!!
Både gul och liten, kan ju inte bli bättre :D

Men jag tror nog du har rätt i ditt tänk om att många ponnyer tyvärr inte blir väl grundridna från början. Det är därför jag kollar efter fler potentiella hingstar/ raser till mitt sto, för att betäcka med både stora hbl hingstar och göra fler ponnyer ;)
 
Sv: Fullblod i ponnyavlen

Har 160 cm som max-gräns på fullbloden..
Har även en frieser på 167 som han betäcker men där räknar jag med ett stort föl...
 
Sv: Fullblod i ponnyavlen

Men då håller ju pollan måttet;)

Jag har kollat runt på lite olika pojkar, men får se hur årets avkomma ser ut först storleksmässigt.
Hon fölar ju så sent i år så nu är det inte aktuellt med någon ombetäkning utan börjar i tid nästa år i stället, och då är ju årets bebis 7-8 månader och man kanske kan avgöra nåttsånär på vilket kategori bebis landar på.
Jag gissar ju på en C-ponny
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 543
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 612
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp