Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Satt och kikade på SHs sida om när de olika sommarpremieringarna var i sommar. Och blev lite osäker på vilka raser som var...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Iglatjarn
·
Avel Man lägger in en eller ett par avkommors namn som kan kopplas till pappan på något sätt. Den som gissar rätt får lägga in nästa namn...
2
Svar
20
· Visningar
2 545
Senast: Bekk
·
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 642
Senast: Equestra
·
Avel Är det svårare att få dräktigt med fryst. Stoet tog sig på första försöket på fryst förra året Vad har ni för erfarenheter?
Svar
1
· Visningar
583
Senast: ameo
·
Avel Hej, suttit och läst på STS om registrering av vårat föl. Man kan registrera som tinker part breed, men vad innebär det? är det...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: Liander
·
Avel Innan jag mailar och frågar berörda personer tänkte jag höra om ni kan förklara följande prisuppgifter för betäckning: 1. rate DKK...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: gylle
·
Avel Jag har nyligen köpt en ponny med okänd härstamning i passet. Förra ägaren visste inte mycket om henne mer än att hon var import. På...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 327
Avel Mitt sto fick ett hingstföl den 5 April 2013, jag var med under hela fölningen som gick både snabbt och riktigt bra, tog inte lång tid...
Svar
5
· Visningar
13 499
Senast: Chambery
·
Avel Hej Bukefalister :-) Vill höra om era Click and Cash avkommor. Typ temperament förmåga och vilka ston ni använt honom till. Här fått...
Svar
9
· Visningar
7 354
Senast: Liizette
·
Avel Jag tycker oftast att det är lite fult & töntigt när man sätter ihop en del av hingstens & en del av stoets namn & på så sätt får fram...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 590
Senast: Piaff
·
Avel Mitt nordissto är 148 cm och normalgrov och rastypiskt byggd. Hon är en snäll och fin familjehäst som körts och tränats i akademisk...
Svar
11
· Visningar
11 141
Senast: Rimfaxe
·
Avel Någon som har koll på vad Lambourghini kostar och vilken station han finns på 2009?
2 3
Svar
41
· Visningar
9 346
Senast: Görel
·
Avel Sto med 3v föl vid sidan. Fölet har var hängig igår och diade dåligt, står nu på behandling för misstänkt lunginflammation = idag en...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Masse
·
Avel Är det OK att ge Sedalin till ett dräktigt sto? Jag får inte tag på min vette för att fråga, så jag kollar ifall det är någon här som...
2
Svar
22
· Visningar
4 874
Senast: Solis
·
Avel Tänkte först inte betäcka ponnyn men funderar en runda till. Finns det någon hingst i södra halland, norra skåne? Har letat på...
Svar
16
· Visningar
1 889
Senast: sassiball
·
Avel Bara en liten undran: Är här några som har betäckt ett sto utan stam/sto av annan ras/korsningssto eller liknande med en ASVH-hingst...
Svar
14
· Visningar
3 543
Senast: jenniealba
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto nästa vår och funderar väldigt mycket på med vad. Troligtvis vill jag ha en hopphäst, men det är inte bestämt...
Svar
1
· Visningar
1 223
Senast: Empress
·
H
Avel Skulle vara kul om ni ville visa era fjordhäst korsningar, egenuppfödda eller köpta :) skriv gärna vad dom mer är korsning med om ni vet...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
86 432
Senast: Yiinxz
·
Avel Har ett litet halvblodsto e: Tornesch - Artist - Levantos ll, hon är idagsläget 153 cm i mkh och född 11 maj 2009. Målet är att jag ev...
2
Svar
20
· Visningar
3 945
Senast: Görel
·
Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
5 374
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp