Sv: Lambourghini 1028
jag hade nog inte tagit honom till ditt sto, ta en ren hopphingst.. med tanke på ditt sto och mödernet på ditt sto så ska du välja en riktigt "flashig" hingst - det hade iaf jag gjort!
Så, utan att vara partisk tycker ni att jag kan ha honom som en stark kandidat ? Mitt sto är Hip Hop-Cortus-Zadok(Nimmerdor), en smidig liten sak med, tycker jag, långa ben. Hon har visat att hoppning är mer hennes grej än gångarter, men de är absolut inte dåliga.
Hon kommer ju "grova" till sig, hon är ganska sen i växten. Och just nu har hon "dragit" ifrån baktill igen så hon blir ju lite större. Ligger idag på 160/162 framtill. Godkända ben (jag är ju mycket partisk) men ser inga större avvikelser på henne, har inte hört några från andra heller.
Förhoppningen är ju att få en avkomma som är duktig på allt (vem har inte de förhoppningarna) Annars har tankarna gått till en ren hopphingst och fortsätta "hoppaveln", hur lätt är det att få allt ?
Hur tänker ni nu med er avel när det troligen blir en kärvare marknad inom hästhandeln ?
jag hade nog inte tagit honom till ditt sto, ta en ren hopphingst.. med tanke på ditt sto och mödernet på ditt sto så ska du välja en riktigt "flashig" hingst - det hade iaf jag gjort!