Lambourghini 1028

Sv: Lambourghini 1028

Så, utan att vara partisk tycker ni att jag kan ha honom som en stark kandidat ? Mitt sto är Hip Hop-Cortus-Zadok(Nimmerdor), en smidig liten sak med, tycker jag, långa ben. Hon har visat att hoppning är mer hennes grej än gångarter, men de är absolut inte dåliga.

Hon kommer ju "grova" till sig, hon är ganska sen i växten. Och just nu har hon "dragit" ifrån baktill igen så hon blir ju lite större. Ligger idag på 160/162 framtill. Godkända ben (jag är ju mycket partisk) men ser inga större avvikelser på henne, har inte hört några från andra heller.

Förhoppningen är ju att få en avkomma som är duktig på allt (vem har inte de förhoppningarna) Annars har tankarna gått till en ren hopphingst och fortsätta "hoppaveln", hur lätt är det att få allt ?

Hur tänker ni nu med er avel när det troligen blir en kärvare marknad inom hästhandeln ?

jag hade nog inte tagit honom till ditt sto, ta en ren hopphingst.. med tanke på ditt sto och mödernet på ditt sto så ska du välja en riktigt "flashig" hingst - det hade iaf jag gjort! ;)
 
Sv: Lambourghini 1028

Han står i Hyltebruk hos Gustaf Johansson
 
Sv: Lambourghini 1028

Vad tror ni om att lägga honom på ett lågställt Bernsteinsto som lämnar avkommor som oftast får 8-8 i typ och HHB (vet en 8-7) från ett anständigt möderne,mormor har lämnat godkänd hingst e.Bellini.
Jag fegar på att skriva ut mer av stammen nu eftersom affären först blir klar på måndag. Troliken kan detektiver hitta henne ändå.. ;)
Jag har en trevlig avkomma från 2008 med ett annat sto, denna avkomma vill jag gärna behålla så denna ska gärna gå att sälja. Är det någerlunda lätt att sälja en Lambo-avkomma, eller ska jag spara honom till ett år jag säkert kan behålla avkomman tills den är inriden?
/U
 
Sv: Lambourghini 1028

Dessutom på naturlig betäckning (trots faktabladet).

Ja det verkar inte vara mycket som stämmer i det där faktabladet. Undrar om den där hingsten alltid kommer att vara lika gåtfull.. ;)
Hur kommer det sig att det inte är han som står på Flyinge istället för Black Coffee egentligen?
/U
 
Sv: Lambourghini 1028

gör han? det var ju synd.. då tror jag att jag bangar för det. Hade hoppats på att kunna klämma lite på hingsten innan..
/u

Japp det gör han, va där förra veckan och hälsade på skönheten!
Mycket trevlig hingst kan jag säga, ska själv ta ett föl efetr honom nu ;)

Du får säkert åka dit och kika på honom :)
 
Sv: Lambourghini 1028

Ja det verkar inte vara mycket som stämmer i det där faktabladet. Undrar om den där hingsten alltid kommer att vara lika gåtfull.. ;)
Hur kommer det sig att det inte är han som står på Flyinge istället för Black Coffee egentligen?
/U

om jag inte är helt ute och cyklar så har nog black coffe också stått lite i hylte.. har för mig det.. kanske har fel..

men lambo står här ialla fall :)
 
Sv: Lambourghini 1028

Jag har en vännina som använt honom mycket. Jag har bland annat haft en av hennes tre åringar här på inridning/försäljning. En helt underbar häst. SÅÅÅ snäll och ville bara varatill lags hela tiden.
Grymt snygg fastän att han var "bajsbrun" med bara enstaka vita hår i pannan.
Påväg till 3 årstest
masse1.JPG

masse2.JPG


Några bilder
masseny4.jpg

masseny5.jpg

masseny6.jpg


Han är nu 5 och går som dressyrhäst. Dom är väldigt näjda med honom, väldigt okomplicerad
 
Sv: Lambourghini 1028

Lagt in en bild på Lambo som jag tog på honom förra sommaren närjag betäckte mitt sto med honom. Bilden är på G in på WWW.blup.se
 
Sv: Lambourghini 1028

Han bor just nu i Halmstadstrakten. Vilken station han ska ha och vilket betäckninggsätt har jag ingen aning om, det brukar lösas licens sent på honom.
 
Sv: Lambourghini 1028

Jag pratade med ägaren för ca en månad sedan och sa att jag var intresserad, ville veta villkor och betäckningssätt och han skulle stå på semin i år.

Men ännu har han inte dykt upp på språngrulla och jag vet fortfarande inte vart han står. Därför gav jag upp och valde en annan hingst.
 
Sv: Lambourghini 1028

Han står på starby dressyrstall och står på semin så det är inga problem med att betäcka med honom!

Lämnar underbara avkommor:love:
 
Sv: Lambourghini 1028

Han står på starby dressyrstall och står på semin så det är inga problem med att betäcka med honom!

Lämnar underbara avkommor:love:

Han står inte med på språngrulla.
Så det är inte rikgtig så enkelt att betäcka med honom
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
685
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp