Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kläder & Bli fin Har nån testat en sånhär för att ta bort noppor på ull-tröjor? Blir det bra? Sliter på ullen? Jag hade en liten kam (typ) förut men...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: hoppsann
·
Tjatter Hur blir påsken därute i Buke-land under coronatiderna? Middag med familj? Skype-middag med skröpliga släktingar? Långhelg med netflix...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 770
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder: hur funkar det med A-kassa när man har flera arbetsgivare i olika branscher? Började fundera nu i kristider och...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: Lumos_Nox
·
Samhälle Ja alltså inte att jag tror att covid sprids genom råttor. Men om det var på g med ett covid vaccin och behövs kliniska tester på...
2
Svar
33
· Visningar
2 036
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Hur ser en arbetsdag ut för er? Jobbar ni hemifrån eller har ni en fast arbetsplats som ni åker till? Vilka för och nackdelar ser ni...
Svar
1
· Visningar
415
Senast: tanten
·
Kultur Jag ser tyvärr inga källor i artikeln annat än en skriven text om vem som sagt det osv? Det är inte en källa, det var därför jag...
2
Svar
27
· Visningar
609
Senast: Lobelia
·
  • Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Kollade på Smartare än en femteklassare och en deltagare räknade upp solsystemets planeter inklusive Venus. När jag var barn fanns...
2
Svar
36
· Visningar
2 986
IT & mobiler Nu i Coronatider ska jag ha en massa möten med kursare mm. Vilket är det bästa gratis webbkonferensprogrammet? Tycker Skype krånglat en...
2
Svar
20
· Visningar
1 237
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Varför skriver folk mobilnummer på olika sätt? En del skriver 070-xxxxxxx och andra skriver 0703-xxxxxx. Är det bara en smaksak?
2 3
Svar
55
· Visningar
3 284
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag har hamnat i en okänd situtation för mig. Jag har tackat ja till ett jobb iochmed jag måste ha ett jobb, samt kan tänka mig arbeta...
2
Svar
32
· Visningar
3 815
Senast: Halcyon
·
Hemmet Jag kommer nog jobba hemifrån ett bra tag till och efter tre veckor på Fjällberget konferensstol ifrån IKEA börjar kroppen protestera...
Svar
10
· Visningar
1 749
  • Omröstning Omröstning
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Min stora dröm är att köpa hus med trädgård. Ensamstående och boendes i en av Sveriges dyraste regioner så inser jag att det är en...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: starcraft
·
Hemmet Har fått klartecken från min hyresvärd att jag får sätta in ett badkar om jag bekostar det själv. Är det bara att sätta in ett...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Vet inte vad folk tycker när det gäller att lägga upp bilder på sociala medier. Gick in på en bekants Facebooksida där det framkommer...
2
Svar
25
· Visningar
2 499
Senast: cambodia
·
Samhälle Svart plast går inte att återvinna. Varför i hela friden görs så många förpackningar i svart plast?? jag har kasserat plast från ost...
Svar
10
· Visningar
798
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Vad finns det för kurser på distans, helst utan träffar. Känner för att läsa något kul/nyttigt/onödigt till hösten. Så istället för...
Svar
14
· Visningar
1 037
Senast: Anemone
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 181
Senast: Hippocampus
·
Juridik & Ekonomi Jag behöver få kontakt med min handläggare, men varje gång jag ringer till dennes nummer så får jag meddelandet "Numret kan inte nås för...
2
Svar
30
· Visningar
2 769
Senast: Clabbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp