Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag läste på SVT att man i Danmark har lämnat in ett förslag att människor födda 2010 och senare ska vara förbjudna att få köpa ut någon...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
15 292
Senast: Lycan
·
Fritid När jag träffar nya människor t.ex. på jobbet så brukar jag berätta om ridningen om vi t.ex. sitter och diskuterar vad man gör när man...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
14 073
Senast: Thaliaste
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 855
Hemmet Finns ju bukefalister över hela Sverige, så några tips finns det nog där ute :D Bakgrund : Mina föräldrar är yngre pensionärer med...
2
Svar
35
· Visningar
2 983
Senast: voltis
·
Tjatter Vid vilken temperatur kan man anse att vatten is är snarare en mineral än vatten is? Läste just ett vetenskaplig artikel om vatten på...
Svar
4
· Visningar
481
Senast: doppler
·
Juridik & Ekonomi Vi har precis köpt bostad och det ska betalas i mitten av maj. Banken sa att räntan får vi inte veta förrens då den dagen när lånet...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 934
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 865
Senast: turbofling
·
Mat Jag ska baka till en fest med 60-tals tema. Är det någon som har koll på vad som var vanligt fika på 60-talet? Eller hur man skulle...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: SkorpSmulan
·
Tjatter När blommar körsbärsträden i Stockholm?
Svar
4
· Visningar
688
IT & mobiler När jag inkluderar en mottagare i Cc-fältet i ett mail brukar jag på engelska säga "I have cc:ed him on this email" för att informera...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 688
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 856
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag måste starta en klimakterietråd! Ni som vet att ni är i klimakteriet eller ni som passerat, har ni fått någon hjälp via vården...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 887
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd förvarnade mig om att hyran skulle höjas pga elpriserna. El ingår i min hyra. Det gjorde hen i januari. Fortfarande har...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Spike
·
Hemmet Är det någon här som gillar att duka fint (och visa bilder på det!)? Jag tycker att det är trevligt med fint dukade bord både till...
Svar
6
· Visningar
624
Senast: majola
·
Kropp & Själ Undrar genuint om min pappa är 190 cm lång och min mamma 165 cm lång (ish) möjligtvis kortare. Jag är 168 cm nu, undrar därav hur lång...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 111
Senast: Milosari
·
Hemmet Vi funderar på att bygga ut vårat hus, skulle behöva hjälp av en arkitekt som ritar åt oss. Men jag vet inte riktigt vad jag ska googla...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: Motacilla
·
Tjatter Vilka skämt har ni sett? Polisen i Växjö-Alvesta tränar katt för eftersök på narkotika enligt deras facebooksida.
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 598
Senast: Rosett
·
Tjatter Nu när världen börjar återgå till det någorlunda normala, och jag kommer att få jobba hemifrån några dagar/vecka så kan jag troligen...
Svar
4
· Visningar
586
Senast: Kaching
·
Trädgård & Växter Jag har en kaktus som verkar må riktigt bra hos mig. På krukan står A. Pilosocereus vilket jag efter lite googling gissar betyder att...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 512
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar