Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

P
Hemmet Blir snart tokig... letar efter ett Ikea-skåp som jag tror är menat för vardagsrum - typ som överskåp till en bokhylla eller dylikt -...
Svar
6
· Visningar
1 881
Senast: EmelieR
·
Hemmet När jag hör ordet våtrumsmatta ser jag framför mig bilden av en sån där plastmatta i nån plastig pastell färg, enfärgad eller med ett...
Svar
9
· Visningar
23 364
Senast: zazzarazz
·
Hemmet Sambon fyller 30 om några veckor och ska ha stor fest. Vi ska ha ett par olika tårtor, bla en blåbärstårta med blåbär o vanilj inuti och...
Svar
8
· Visningar
9 873
Senast: Modig_Korn
·
Hemmet Äntligen börjar köket ta form! Men jag måste fråga en sak om väggskåpen; räcker det verkligen att hänga upp dem i två skruvar? Bakom...
Svar
1
· Visningar
5 322
Senast: Tjôta
·
Hemmet Har en etta och skulle så gärna vilja kunna skärma av sänghörnan lite grann men kan inte borra i taket/väggen. En skärm vill jag heller...
Svar
7
· Visningar
17 132
Senast: AnnaJL
·
Hemmet Först och främst: Jag hatar att dammsuga. Jag hatar ljudet, lukten, bökigheten. Rubbet. Jag hatar att dammsugaren inte passar min...
Svar
12
· Visningar
2 012
Hemmet Vad är det för massa avgifter man får när man bor i ett hus (radhus) som man kanske inte tänker på när man bor i lägenhet? Nu behöver...
Svar
17
· Visningar
2 024
S
Hemmet Vi lade i höstas nytt plåttak, falsad plåt, samtidigt som vi isolerade om övervåningen. Problemen med plåtslagarfirman var många men...
Svar
5
· Visningar
7 319
Senast: sylvest
·
Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 314
Senast: Blomskan
·
Hemmet Ge mig era bästa gardintips :D Mitt krav, den ska vara snygg eftersom vi inte kommer ha några vanliga gardiner Min mans krav: den...
Svar
9
· Visningar
4 561
Senast: Bison
·
Hemmet Jag ska renovera mitt badrum väldigt snart, och kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha dusch eller badkar. Nu har jag badkar...
2
Svar
21
· Visningar
10 262
Senast: videnlis
·
Hemmet Jag antar att man helt enkelt kan testa, eller fråga i en färgaffär men då får man ju förutom bästa sättet oftast reda på det dyraste...
Svar
3
· Visningar
25 554
Hemmet Nu ska de gamla möblerna ut ur sovrummet. Vi vill ha lite förvaring så vi funderar på två likadana byråer bredvid varandra, max 50...
Svar
9
· Visningar
2 942
Senast: Praefatio
·
Hemmet Jag köpte gardiner till mamma i julklapp. Linneknytgardiner som det stod Amor Vincit Omnia på. Jätte fina! Nu vill mamma ha fler men det...
Svar
4
· Visningar
3 259
Hemmet Mitt möblemang i mörk valnöt är inte mörkbruna längre utan snarare orangegula. Tycker ändå inte att de stått i solljus eller liknande...
Svar
2
· Visningar
4 284
Senast: MiaMaria
·
Hemmet Jag har blivit helt insnöad på Shabby Chic-stilen, tycker det är så vackert! :love: Så nu ska min lägenhet genomgå en make over...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
25 399
Senast: Glimm
·
Hemmet Pratade med svärföräldrarna om våra köksrenoveringsplaner och berättade att vi hade tänkt att ha tapet bakom spisfläkten. Tanken är att...
Svar
11
· Visningar
7 215
Senast: Michellan95
·
Hemmet Kan man göra gulnad plast vit igen på något sätt? Vi har nämligen ett gulnat rör under handfatet i vår lägenhet, och det skulle se så...
Svar
3
· Visningar
2 742
Senast: Villasukka
·
Hemmet Behöver tips på tygaffärer som säljer metervaror i Stockholm med omnejd. Jag bor i norrort, så helst inte i Nynäshamn typ ;) Ju större...
Svar
10
· Visningar
3 329
Hemmet Måste kirra det nu när jag köpt eget! Vad har ni för försäkringsbolag? Försäkringsbelopp? Självrisk? Tillägg? Pris? Erfaranheter...
Svar
17
· Visningar
2 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka