Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Har en vanlig (tråkig) resårmadrass på ben och har just fått nytapetserat i mitt sovrum, vill nu inte att det ska bli feta fläckar på...
Svar
16
· Visningar
5 372
Senast: Torill
·
Hemmet Jag har fönster som behöver piffas upp med gardiner. Jag hade tänkt mig vanliga kappor, men började fundera när jag stod och skulle köpa...
Svar
6
· Visningar
4 329
Senast: Tjorven
·
Hemmet Jag har provat söka på internet, biltema, clas ohlson m. fl. men inte hittat någon som säljer dessa. Någon som vet vart jag kan få tag...
Svar
2
· Visningar
1 235
Hemmet Hej! I sommar kommer jag, min lilla dotter och mina hundar flytta in i ett litet hus. Det är i behov av en hel del fix och jag är på...
Svar
15
· Visningar
5 530
Senast: Winni
·
Hemmet Jag har lovat att hjälpa en kompis fota sitt hus, som ska säljas. Säg att man vill lägga ut 10 bilder i annonsen, vad är viktigt att få...
Svar
14
· Visningar
1 859
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har ni några tips på var man kan hitta kakeldekor 10x10? Hittar bara 15x15. Metervara skulle ju också funka men har hittills bara hittat...
Svar
5
· Visningar
3 309
Senast: Lea123
·
Hemmet Jag hade tidigare en tv-bänk, men eftersom jag varken har dvd-spelare, tv-spel eller några direkta filmer tyckte jag att det tog upp...
Svar
5
· Visningar
2 422
Senast: lady_vip
·
Hemmet Jag har letat och letat på internet men hittar ingen sida där man kan titta på och beställa tapetbårder?! Är det jag som är dålig på att...
Svar
1
· Visningar
1 968
Senast: ullo
·
Hemmet Som är max 120 cm bred? Kan möjligen sträcka mig till 130-140 om den är väldigt "nätt" i övrigt. Ska stå i ett kök inte vardagsrum...
Svar
10
· Visningar
1 971
Senast: Fanzia
·
Hemmet Hej! Jag undrar om någon här har lagt täljsten på/i kamin för att hålla värmen bättre? Har läst nånstans att man behöver lägga iaf...
Svar
2
· Visningar
2 174
Senast: Kookaburra
·
Hemmet Sitter med en alldeles underbar soffa i vårt vardagsrum. Soffan, som sambon tog med sig när vi flyttade ihop är dock starkt turkos oxch...
Svar
16
· Visningar
5 913
Senast: Kookaburra
·
Hemmet Vi målade om vårt hus förra sommaren. Vi använde samma färg (slamfärg) från samma tillverkare, som när huset byggdes. Efter några veckor...
2
Svar
28
· Visningar
4 358
Senast: Basilika
·
Hemmet Vart hittar man en snygg sån där plastig duk som man har på bordet ute? Heter dom nåt speciellt? Jysk hade bara fula och kommer inte...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: Trix
·
Hemmet Jag söker nått á la expanderstång att sätta mellan golv och tak ute på uteplatsen. Nått som inte behöver fästas med skruv. Tanken är att...
Svar
4
· Visningar
2 926
Senast: MissFideli
·
Hemmet Om man bara är "halvhändig", kan man ändå ge sig på att byta vindskenor på ena sidan av huset själv? Är SÅ trött på att vänta på...
Svar
3
· Visningar
2 994
Senast: Pia
·
Hemmet Då är det dags, utsidan av huset ska få ny färg, läs: få färg. För just nu befinner sig färgen någonstans i en grå-grön ganska menlös...
Svar
10
· Visningar
21 367
Senast: Rhodugune
·
Hemmet Taket på mitt hus ska bytas ut och nu väljer jag mellan två olika ståltakpannor, Decra Classic och Decra Elegance. Elegance är dyrare...
Svar
1
· Visningar
970
Hemmet Är på jakt efter vindskydd/insynsskydd till min balkong, helst i tyg. Har för mig att det fanns på IKEA förut men nu hittar jag dem...
Svar
0
· Visningar
3 640
Senast: AnnaJL
·
Hemmet Jag skulle önska att det gick att hitta lagningslappar till vattentäta ytterkläder (barnkläder, typ Reima - även till regntäcken m...
Svar
15
· Visningar
7 979
Senast: Trix
·
Hemmet Ska renovera mitt kök, ska måla luckorna och byta handtag till ett par lite modernade från Ikea. Byter alla vitvaror till rostfria och...
Svar
3
· Visningar
1 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka