Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Passar på att frosta av frysen i kylan. Hittade några paket nötfärs, styckad, malen och nedfryst i maj 2000. De är vakuumförpackade och...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: Derivata
·
Samhälle Allt blir dyrare och så även hyrorna. Men hur skall hyresvärdarna få ihop ekonomin när kostnaderna ökar med flera 100% och hyrorna bara...
33 34 35
Svar
689
· Visningar
29 092
Senast: Bison
·
Mat Jag har börjat bekanta mig med varmluftsfunktionen som min ugn har. Hur är det att baka bröd i en sådan jämfört med vanlig ugn?
Svar
7
· Visningar
3 506
Senast: sjoberga
·
Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 033
Senast: MJLee
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 070
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Jag är väl inte ensam om detta så jag tänkte att vi kan ha en tråd med både tips och knep, men också där vi kan kräkas ur oss hur jävla...
2
Svar
36
· Visningar
1 542
Senast: Pilot
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 246
Juridik & Ekonomi Min sambo och jag har båda fått höjda löner, vilket gör att vi enligt amorteringsreglerna inte längre behöver amortera 3% utan bara 2%...
2
Svar
34
· Visningar
4 381
Senast: t4bb3
·
Tjatter Folk som skriver allt gott i slutet på mail. Känns sjukt passivt aggressivt :p
8 9 10
Svar
190
· Visningar
16 316
Senast: Nytant
·
Hemmet Har några gamla Ikea möbler som jag skulle vilja veta modellnamn på. Kan man skicka till typ Ikea museum och fråga om de vet vad det är...
Svar
13
· Visningar
2 265
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Jag är i klimakteriet, har inte haft mens sen februari i år, innan dess hade jag i typ juni året innan. MEN jag får fortfarande mina PMS...
Svar
3
· Visningar
359
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag har ska sälja mitt fritidshus privat. Hur går man till väga rent praktiskt? Jag har verkligen inte en aning.
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Nebraska
·
Skola & Jobb Någon som jobbar som Djurvårdare nivå 2 på veterinärklinik och kan berätta på ett ungefär vad lönen ligger på? När jag googlar...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 999
Senast: kanelsvans
·
Fritid Åker från Borlänge imorgon till Göteborg. Vad ska jag stanna och titta på? Jag gillar udda museum, häftig natur och sådant...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: escodobe
·
Kultur Om man har låt säga en uppsättning DNA från en dinosaurie, är det svårt att få det exakta utseendet pga att metyleringen av generna är...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Cattis_E
·
Kultur Vilka ord finns det som man inte kan översätta? Både från svenska till engelska (eller annat språk) och tvärt om. Jag saknar en svensk...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 140
Senast: mamman
·
Fritid Jag åker till Brasilien imorgon för ett par dagars jobbresa och tanken slog mig att jag har ingen aning om vad jag ska/bör kolla efter...
Svar
17
· Visningar
2 785
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Insåg precis att folk faktiskt tar med sitt brev till postombudet och köper ett frimärke. O_o Alltså ett frimärke varje gång de ska...
2
Svar
39
· Visningar
2 336
Senast: Motacilla
·
Hemmet Jag har precis flyttat in i en lägenhet som är nyrenoverad. Det innebär att jag som älskar tavlor har ett bekymmer. Hur sätter man upp...
2
Svar
36
· Visningar
2 551
Senast: Bexzor
·
Samhälle I år har båda de mediciner jag använder regelbundet varit slut i hela Sverige i månader. För något år sedan fick jag inte tag i metacam...
2
Svar
38
· Visningar
2 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp