Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 941
Äldre Hjälp en förvirrad exilsvensk... Hur kan man i dagens Sverige köpa tågbiljetter? Hur skiljer sig priserna mellan t ex SJ:s hemsida och...
Svar
15
· Visningar
5 253
Senast: WBanna
·
Äldre Ska skicka något till UK som ska hållas fryst så länge som möjligt, vill därför lämna in det strax innan posten går iväg i morgon så det...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: Korven
·
Äldre Gift par utan barn, på båda sidor finns syskonbarn. Maken dör först (2002) och nu har makan somnat in. Hur fördelas arvet?
Svar
19
· Visningar
1 915
Äldre Efter sonens bortgång vill jag starta en minnesfond i hans namn, för att hjälpa andra ungdomar med drogproblem. Men hur gör man...
Svar
17
· Visningar
12 322
Senast: GotAsecret
·
Äldre Lyssnade på en dokumentär om en ickebinär person som ville bli kallad "hen" istället för "han" eller "hon". Det fick mig att fundera...
Svar
7
· Visningar
5 441
Senast: TildaMoa
·
Äldre Har precis flyttat till Degerfors, inte jättelångt från min hemort Örebro men ändå tillräckligt för att tex spontanfika eller...
2
Svar
37
· Visningar
1 694
Senast: Basilika
·
  • Låst
Äldre Uj vad skäll jag fått när jag framfört åsikten att man själv har ett delansvar för sin egen säkerhet. Nu framför tom. polisen samma...
31 32 33
Svar
656
· Visningar
25 271
Senast: yennork
·
Äldre Jag och karln funderar lite på att tågluffa i sommar :love: planen är att köpa ett interrailkort som gäller i 22 dagar med 10 resdagar...
Svar
15
· Visningar
1 268
Äldre Nu sitter jag här och drömmer igen. Jag gör det ibland när livet känns för överväldigande och jag längtar ut. Ja, från stan alltså. Inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 354
Senast: anna_panna
·
Äldre Vi skall snart ha dop/"välkommen till världen"-firande för dottern. Även om vi bara bjudit in närmsta släkten blir vi ändå runt 30...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 050
Senast: Balahé
·
Äldre Bor i hyresrätt och idag var de här och rensade ventilationsrören och installerade ny fläkt i huset. Men nu susar och nästan dånar det...
Svar
5
· Visningar
2 933
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Hittade en snygg jacka på rea och har noll möjlighet att prova. :down:
Svar
6
· Visningar
6 397
Senast: Ioxia
·
Äldre Vi fundrar på att åka till Alcudia den 30 september och stanna i en vecka. Jag har googlat en del och hittat lite olika bud angående hur...
Svar
4
· Visningar
600
Äldre Hej jag skriver en bok! :) och den utspelar sig i en värld med flera länder - kanske inte jättestora - men i alla fall. I boken ska...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: Twihard
·
Äldre Igår hade jag bilen på verkstad och fick på sommardäcken. Han påpekade efteråt att jag borde köpa nya för de hade torrsprickor på...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: fio
·
Äldre Någon som har erfarenhet av ovanstående? Många fastigheter i mitt område säljs av en dansk mäklarfirma, och hur jag än tänker på hur det...
Svar
13
· Visningar
838
Äldre Om jag hyr en lägenhet i andra hand, kontrakt skrivet på ett år, kan då personen som har första handskontraktet då byta ut lägenheten...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: cirkus
·
Äldre Jag funderar på vad som gäller när man är hyresgäst och hyr ett hus. Vem har rätt att korsa tomten? Finns det något man som hyresgäst...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 112
Äldre Vi funderar på att köpa en begagnad arbetsbod på hjul för att bygga om till hönshus och har hittat ett intressant objekt som är...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt