Att bli förälskad är lätt att ta steget ifrån hemligt sidoförhållande till att bryta med det gamla är svårt tufft och jäkligt mycket större än bara två ( tre personers) känslor åsikter och reaktioner. Det är en hel del personer runt omkring som kommer ha åsikter om det vare sig de har rätt till det eller inte. Det är väl därför det inte är helt ovanligt att en påbörjad separation framförallt efter ett så lång äktenskap inte alltid blir av i slutändan? Det blir helt enkelt större än man kanske kan föreställa sig och så plötsligt känns det som att man borde ge det en chans till? Speciellet tror jag det finns risk för det när du säger att han älskar sin fru på sätt och vis att de har haft ett bra äktenskap på alla sätt. Att han inte känner för sin fru som för dig är ju inte konstigt, 30 år ger en annan typ av kärlek sex och känslor än en förbjuden ny relation med en yngre kvinna. Men om han sätter det i perspektiv så kommer er relation att ta en annan form när den inte är lika ny och spännande längre. Därmed inte sagt att han inte vill skilja sig och starta om med dig men jag finner det precis lika troligt att han väljer att återvända till sin fru för att ge det en chans och lämnar dig med ursäkten " jag vill verkligen leva med dig du är det största som hänt mig men jag kan inte göra så här mot min familj" typ...