Yes! Nu är hon född!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 3 649
Sv: Yes! Nu är hon född!

Haha, det är verkligen en hel djungel med cert och grejer, allt snurrar i huvudet! Men vi har pratat igenom det och hon är fullt införstådd med att jag måste ta hänsyn till ekonomi och tid, men hon är nöjd bara jag tar de chanser till att ställa ut som jag kan och det ska jag ju givetvis göra, så hade jag tänkt redan från början. När jag sa att om hon ville sälja snyggingarna till nån som verkligen vet att den kommer åka mycket och att det var ok med mig sa hon att jag skulle vara tyst, nöjd och att resten ordnar sig :D :love: hon är så jäkla snäll, jag har verkligen tur över att ha hittat en sån toppen-uppfödare som man kommer så bra överens med!

Jag vill testa på det mesta, spår, lydnad, kanske agility och annat man kan hitta på :) sen gärna tävla i den/de grenar som jag känner att vi tycker är roligast! Lydnad är jag dock klar över att jag vill tävla i, sen hur det går får vi väl se :D.

Nu är det ju detta med namn... jag har lite alternativ, men är det någon som vet om SKK har ett max på antal bokstäver?

35 tecken, inkl mellanslag och kennelprefixet.

(Kan vara 36 också, nu blev jag jätteosäker bara för det)

Grattis till bebis:bump::banana::bump::banana:
Och hittade detta på skk HEMSIDA
*Namn på hund får inte tillsammans med inregistrerat kennelnamn bestå av mer än 35tecken inklusive mellanslag.
Tecken som får användas är bokstäver, bindestreck och apostrof.
Kennelnamn utöver uppfödarens får inte ingå i hundnamnet.
Saknas kennelnamn fårnamnet inte bestå av mer än 14 tecken och endast ett namn tillåts.
Om bindestreck används får samma ”förnamn” inte användas på flera hundar.

Så du hade alldeles rätt :) och jag lärde mej något nytt

Tack för svar båda! :)

Kollade just, namnet jag är mest inne på blir 34 tecken totalt! :eek: :angel:

34:eek: hallå är det en hund du ska döpa eller hela kullen:cool::p
och blir ju så klart nyfiken på vad du kommit på för namn ?????:rofl:

Grattis! Den dan jag har 0 hundar hemma kommer jag att ha samma känsla som du. Om inte nån jag känner får för sig att omplacera sin vovve då blir längtan ännu längre.

Meeh, vadå? :p Måste ju vara ett fint namn!
Uppfödaren länkade mig en sida med hästnamn på nätet som jag får välja mellan. Det är inte lätt :eek: än så länge har jag inte hittat något som jag riktigt, riktigt fastnat för.

http://www.horses-and-horse-information.com/horsenames/a.shtml

Hittills har jag valt ut dessa:

Acapella

Answered Prayers

Any Victory Will Do

Armful of Tiger Lilies

Awesome Wild One

Kennelnamnet blir mellan 9-11 tecken långt beroende på om man sätter s efter.

Ååååhh, vad härligt!!

Känner en viss avundsjuka, eftersom min stora dröm är att få äga en boxer :love::love:

Lycka till med tösen, förstår att väntan måste kännas outhärdig och behöva vänta nu i 8 veckor på att få hem henne.

Haha, båda har tagit 2 av favoriterna :D. Smeknamnet är dock redan avklarat, hon kommer kallas för Arwen eftersom jag har haft det i huvudet så länge. Det lutar åt Answered Prayers, min sambo gillade också det namnet och man kan forma "Arwen" av bokstäver i första ordet :D. Men Awesome Wild One skulle också passa bra eftersom Wild One's är kennelnamnet till mamman. Hm...

Tillägg: Tredje favoriten är Armful of Tiger Lilies.

Senast ändrad av en moderator:

Haha, båda har tagit 2 av favoriterna :D. Smeknamnet är dock redan avklarat, hon kommer kallas för Arwen eftersom jag har haft det i huvudet så länge. Det lutar åt Answered Prayers, min sambo gillade också det namnet och man kan forma "Arwen" av bokstäver i första ordet :D. Men Awesome Wild One skulle också passa bra eftersom Wild One's är kennelnamnet till mamman. Hm...

Tillägg: Tredje favoriten är Armful of Tiger Lilies.

Arwen heter min rottas mamma=) Ett sött namn!

Awesomw Wild One ligger helt klart bäst i mina öron;)

Lycka till!

Boxrar är så fina!

Vad tror ni, formar namnet hunden? Tänk om hon blir en liten vilding utan vett eller fason i kroppen om hon får heta Awesome Wild One eller snäll som en ängel om hon får heta Answered Prayers?

:angel: :D

Ja, såklart det gör! Min hunds namn betyder vinnare. :angel: :D

(Haha, omedvetet använde jag precis samma smileys som du!)

Vad tror ni, formar namnet hunden? Tänk om hon blir en liten vilding utan vett eller fason i kroppen om hon får heta Awesome Wild One eller snäll som en ängel om hon får heta Answered Prayers?

:angel: :D

:D Om du hade tänkt att få en hund, oavsett namn, som inte är "en liten vilding utan vett eller fason i kroppen" så har du valt heeeeeelt fel ras :angel::D:p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är så trött på att grubbla i frågan och ni är väl lika less på att läsa om det antar jag, men jag behöver lite hjälp ändå. Jag... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 572
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag... 2
Svar
34
· Visningar
4 347
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10