Nej hon hade inte jätte många som man kunde prova tyvärr. Och inte i min sitsstorlek. Men hon skulle höra av sig när hon fick in nån i 17". Förhoppningsvis så händer det snart!
Tydligen så är det stor efterfrågan på dem, och beställningstiden är 12 veckor, så de lämnar hennes lilla butik rätt omgående.
När jag pratade med henne så sa hon att om jag kom med hästen till henne så kunde hon tänka sig att gå ner ytterligare något i pris, typ 800 kr för en inpassning. Jag som har släp och bor så pass nära Linköping tjänar ju på att göra så om jag har tiden.
Men även om hon inte har så många modeller så kan man ju låta sin rumpa prova in sadel hos någon annan, och sedan åka för att prova in till hästen till henne, så behöver man ju inte åka så långt med hästen/betala massor i milersättning.
Det är helt klart en dyr chansning. Men den ÅF sa iaf att hon hittills inte har hittat nån häst som den inte har passat på.
Jag funderar dock på om de inte är något långa, men det gick ju att göra kortare tydligen.
Känslan vid provsittningen var riktigt bra. Smal midja! Min kompis som har lite större lår än mig provsatt med, hennes första reaktion var WOW, nej jag skojar inte
Mjuk och skön att sitta i, sadeln verkar välgjord i sömmar osv. Bossorna var MJUKA! Aldrig känt ett par så mjuka bossor, jag tror det skulle fungera riktigt bra på mitt känsliga sto. Hingsten verkar inte riktigt lika känslig, men det är ju aldrig fel med mjukt o skönt