Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Wow:are?

Du har inte skrivit rätt ut att du är spelberoende, men ditt sätt att se på spelet och hur du använder det tycker jag pekar åt att du har ett rätt rejält beroende.

Mina läskunskaper är det inga som helst fel på, men tack för omtanken. :grin:

Och vad menar du med "såna som du"? Du har inte en aning om vem jag är, eller vad jag har för relation till WoW.

Som sagt, lite ödmjukhet hade du kommit långt med.
 
Sv: Wow:are?

Hur använder jag och ser på spelet som gör mig spelberoende då?


Då ska man väl säga att såna som ägnar timmar om dagen åt hästen är hästberoende, såna som ägnar timmar åt sin hund är hundberoende, såna som ägnar timmar åt att teckna är..uhm.. tecknar beroende.

Det är en hobby!
Jag är INTE beroende för att jag då och då lägger ner ett par timmar på det.



Och bara för att jag tycker spelet är en spännande värld så är jag beroende?
Jag tycker narnia är en ruskigt fascinerande värld! Så jag är väl beroende av den filmen/böckerna också då? :crazy:
 
Sv: Wow:are?

Att sitta framför datorn och wowwa en kväll istället för att sitta framför TVn ser jag som en positiv sak då WOW är ett mycket socialt spel!

Jag håller med Ängslig om värsta som finns är folk som inte VILL lära sig eller göra ett bättre jobb i en Instance. Det är ju nämligen så att alla i gruppen blir lidande på om en i gruppen inte kan uppföra sig.
WOW och dp speciellt raider och Instancer handlar om Teamwork... Vilket inte alltid är så lätt när det sitter små snorungar med i gruppen och tjatar, "Om det och det droppar ska jag ha den" "oj hade vi inte clearat det rummet" "Varför har du den stenen/trinketen/enchanten" osv. osv.

Och nej jag är inte det minsta Hardcore. Jag spelar för att uppleva världen och ha nått att göra istället för att glo på TV.

Att ha någon form av mål i sitt spelande ser jag som naturligt! Jag sätter alltid upp små mål för mig att uppnå både i WOW och IRL.
 
Sv: Wow:are?

Håller med dig i det där att det är en hobby som allt annat i stort sett. Och bättre man sitter och snackar i WoW tycker jag än å sitta framför tv:n ensam. WoW är väldigt socialt. Har träffat många vänner där sen jag började spela. I alla dess åldrar :)

Jag spelar en hel del men har iaf ett annat liv utanför det.

Trots att jag som sagt lägger en hel del tid på spelet.


KL:

Har en 70 Druid - resto och en 70 hunter nu. Vet inte vad jag ska levla härnäst, präst skulle jag tro :)

Raidar med Druiden i kara / za / varit in i MH en vända nu sen jag bytte guild också :) Är med i We Die Alot nu på doomhammer.
 
Sv: Wow:are?

Att sitta framför datorn och wowwa en kväll istället för att sitta framför TVn ser jag som en positiv sak då WOW är ett mycket socialt spel!

Jag håller med Ängslig om värsta som finns är folk som inte VILL lära sig eller göra ett bättre jobb i en Instance. Det är ju nämligen så att alla i gruppen blir lidande på om en i gruppen inte kan uppföra sig.
WOW och dp speciellt raider och Instancer handlar om Teamwork... Vilket inte alltid är så lätt när det sitter små snorungar med i gruppen och tjatar, "Om det och det droppar ska jag ha den" "oj hade vi inte clearat det rummet" "Varför har du den stenen/trinketen/enchanten" osv. osv.

Håller med!
Det borde vara åldersgräns i spelet, dock finns det ju äldre som också beter sig som barnrumpor så det är ju svårt...
Det bästa är väl att undvika pugs, för snorungarna lär ju inte vara långvariga i bra guild ändå.

Håller med dig i det där att det är en hobby som allt annat i stort sett. Och bättre man sitter och snackar i WoW tycker jag än å sitta framför tv:n ensam. WoW är väldigt socialt. Har träffat många vänner där sen jag började spela. I alla dess åldrar :)

Äntligen ett par som förstår mig!

Många ägnar timmar åt sina hobbys, men så fort det handlar om ett datorspel, ja då är man helt plötsligt beroende och borde söka hjälp? :crazy:

Det är väl inte värre än att chatta? (som många gör!)
Bara det att man spelar också!
Jag har träffat en tjejkompis i norge via wow som jag ska träffa längre fram och pratar mycket med!
 
Sv: Wow:are?

*KL*

Ingen som har en gubbe på Lightningsblade eller möjligtvis silvermoon? Jag har nästan ingen lust att spela nu då jag inte har någon att spela med, skittråkigt är det :/
 
Sv: Wow:are?

Tjenamors!

Jag spelar en del wow, har ett par tre lvl 70 på Earthern ring.
Jagar Illidan i Black temple och ska ge mig in i Sunwell snart tror jag. Är med i en grymt effektiv raidgrupp och har ett guild vid sidan av.
 
Sv: Wow:are?

Jag saknar möjligheten att gå ut och farma lite när pengarna är slut. Sen önskar jag mig en heartstone rätt ofta samt en "polymorf" besvärjelse. Denna världen är lite tristare.

Jag brukar önska mig "Arcane explosion" när jag går på stan ibland...
 
Sv: Wow:are?

hugger en knapp

Jag spelar/spelade WOW. :D Nu har dock mitt playcard tagit slut men jag önskar mig nytt när jag fyller år på måndag! :banana: Har en 70 Tauren Hunter på Ravenholdt och en 39 Human Rogue på Jaedenar som jag spelar mest på nu.
 
Sv: Wow:are?

Men mums, ge mig din gear! :D Jag har en 66 tauren balance druid:d

Hehe, efter patchen så är Boomkins back in business igen. Min DPS gick genom taket efter den...
Och nu när auran är raidwide inom 40 yards så får ju hela raiden bonus iställetför gruppen. *flex*
 
Sv: Wow:are?

Jag brukar önska mig "Arcane explosion" när jag går på stan ibland...

Word :D


När jag spelet länge och mycket, tex när jag vart sjuk och hemma från jobbet, så blir jag väldigt förvånad över att jag inte kan sheepa min mamma sen :mad:

Och ingen vill köpa mina blommor heller....
 
Sv: Wow:are?

*kl* och här är ytterligare en wow:are
Spelar på darksorrow och har en orc warrior lvl 70 som main. Kör lite grann raider och så men har haft lite låg def, dock efter senaste patchen har det inte varit några problem alls.

Nu är det bara att vänta sista timmarna innan jag brummar in till butiken som håller öppet vid midnatt och hämtar ut mitt wotlk!
 
Sv: Wow:are?

Jag är en f.d WoW:are. Spelade som mest på level 60, slutade ett tag efter AQ kom. Började sen är The burning crusade kom och fortsatte spela till nångång på början av arena säsong 3.

Körde mest på min rogue på level 60. Hittar inga bilder på skönheten men hittade detta klippet som jag inte kom ihåg att jag laddat upp http://video.google.com/videoplay?docid=3618636717879304352 haha. Lägg märke till att det är gamla bloodfang hjälmen och Boots of the shadowflame som man får av Nefarian. Var först på servern med dessa :P Guilden tog Nefarian bland de 5 första i europa tror jag, detta var när jag spelade som mest. Sen taggade jag ner och gick med i en lungnare guild som var mest inriktat på PVP. Slut utrustning innan jag slutade strax efter AQ kom var Thunderfury + CTS, 3st T2,5 resten bloodfang.. AQ neck/ringar m.m. (Bild om jag hittar senare).

Några viktiga händelser under WoW karriären med min rogue:
*Klasskompis blev Grand marshall - Han spelade 16 timmar om dagen, fick gå om 1 år i skolan som en följd av detta. Jag hjälpte honom o spela ibland för att han inte skulle svimma av utmatning o få vila. Det var sorligt o se hur han gav upp allt annat än WoW.
*Jag får Thunderfury! 2a på servern. Efter 2 månader hade jag skaffat ihop allt material efter att ha fått båda bindings många samlas för att hedra bara mig.. vad skönt det kändes :D fick nog whispers av hundratals som skrev grattis. Detta var på den tiden man trodde thunderfury passade bäst till rogues o inte warriors hehehe
*WoW spelande har gett mig 2 kompisar som jag festar med än idag :D
*OCH DEN MEST SPÄNNANDE HÄNDELSEN episk skulle man nästan kunna kalla den haha. Det började med att våran guildmaster raggade online på priest classleadern som var tjej o från turkiet. GM var från england tror jag. Det slutade med att dom blev tillsammans vilket alla tyckte va gulligt. Sen skulle guildmastern åka till turkiet för att träffa denna tjejen i verkliga livet, strax innan han åker får han ett telefonsamtal om att hans tjej har avlidit i en bilolycka. Han blir förkrossad och hela guilden försöker trösta honom. Jag tyckte inte heller detta var särskilt roligt då jag pratade med henne dagligen nästan över wow. 2 månader går och tjejens karaktär har varit online några gånger och skrivit att det var hennes bror som var inne för att tacka alla för deras stöd m.m..... Yttligare en tid går och det avslöjas att hon inte alls är död! Hon iscen satte sin egen död för att slippa träffa honom. Hon kom från en familj där det inte var accepterat med killar från andra länder så hon hade blivit slagen m.m.

Sen var det hejdå med WoW!
...
Sen var det hej WoW! När tillägget kom!
Då körde jag på min priest, PVP mest och pratade bara med mina irl kompisar så hände aldrig nånting speciellt utan att man fick credits av folk som en duktigt PVP:are. Slutade när jag fått all min season 3 gear från arenan.
Denna karaktären hittade jag bild på:
http://img255.imageshack.us/my.php?image=20882064fp0.jpg

Detta var min nördiga wow historia, var ett halvår sen jag spelade skiten nu och har inga planer på att börja. Haft mycket kul och mycket tråkigt åt spelet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 344
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 808
Senast: Klara
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp