Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Wow:are?

Jag skulle aldrig få för mig att spela Wow - men jag är lite involverad ändå. I jul kommer jag att jobba på ett WowLAN om nu inte gossarna lägger ner sina planer.
Jag kanske får träffa någon av er då.

Min 8-åring är vansinnig för att han inte får spela (han brukar låna dator på vårt LAN och få spela lite och klarar sig förvånansvärt bra).
Den dag han börjar spela så tror jag vi förlorar honom - jag har satt som villkor att det ska sitta timers på datorn inlåst i någon form.
 
Sv: Wow:are?

Jätte bra idee:laugh:, det är viktigt (speciellt för yngre) att verkligen sätta gränser innom spelandet, annars kan det gå riktigt illa.. Tro mig, jag vet en familj som lät sin 10 åring spela dator hela dagarna, dom har det inte kul nu kan jag ju säga..
 
Sv: Wow:are?

o yay yippie. jag har fastnat i träsket. IGEN.

70 T-warrior på Ravencrest
34 T-druid på spinebreaker
53 G-mage på stormscale,

och nu senaste araktäern, en belf mage på daggerspine eller vad den hette. :)
 
Sv: Wow:are?

De flesta tjejer (och yngre killar) fjantar ju runt på lvl 10 och tror att de är duktiga, eller boostas upp i lvl av sin pojkvän/bror eller vad det nu är, så många killar blir förvånade och impade när de möter en tjej på högre level som KAN spela.

Det där håller jag inte alls med om.
Har spelat tillsammans med min familj sedan betan på ett X antal olika servrar, träffat på både par, tjejer och killar mellan 8-55 år och det har varit en otroligt skillnad i skicklighet mellan dem alla. Att skriva "Det flesta tjejer (och yngre killar..)" tycker jag var väldigt tråkigt uttryckt..
 
Sv: Wow:are?

Jätte bra idee:laugh:, det är viktigt (speciellt för yngre) att verkligen sätta gränser innom spelandet, annars kan det gå riktigt illa.. Tro mig, jag vet en familj som lät sin 10 åring spela dator hela dagarna, dom har det inte kul nu kan jag ju säga..
Håller med där!
Jag vet ett par som fått söka hjälp för sina barn som har totalt skitit i skolan och allting..

När jag var yngre spelade jag anarchy online ett tag och skippade en del skola :crazy:

Njae, för närvarande är inte min dödslängtan så stark.;)

Men om man liksom kan dö, fast på samma sätt som i spelet leta upp sin kropp eller något. Och det får såklart inte göra ont! :angel:


Då tänker jag mig en förbjuden sexig romans med en horde! :love::angel:
 
Sv: Wow:are?

Har spelat sen release fram till 26 maj i år (hoppade av två bossar före Illidan). Main är 70 druid men har även 70 warrior och 70 shaman på Earthen Ring (horde). Jag gillade spelet, gillade mina vänner i raidgruppen och guilden men mitt jobb kräver mycket just nu och jag fick lägga ner. I backspegeln så förstår jag inte hur jag kunde låta så mycket tid gå åt, jag blev verkligen beroende, jag är inne och läser på raidgruppens hemsida ibland och känner att, trots att jag gillar personerna som kommer jag inte gå tillbaka till wow. Jag pallar inte hysterin som blir om gear/rep/dkp.... Jag spelade mer på rutin än glädje sista året. Sen så existerar inte RP på wow längre och jag väljer numer singel RPG med större djup (Elder Scrolls:love::love: och The Witcher)
 
Sv: Wow:are?

Uppdatering:

Miniliten: har nu varit 70 ett tag. Börjat raida endel och står inuläget redo för Gruul och Jim (Magtheridon).
Är förtillfället gearad med två saker som jag personligen är väldigt nöjd med Sun Eater & Tankatronics mycket trevligt :D

Har även startat en ny karaktär:

namn: Lembas
ras: Äcklig Nelf (men vad ska man göra.... *dumma blizz)
kön: Kvinna
klass: Druid
lvl: 20
realm: Nagrand
guild: Elite of Sweden
 
Sv: Wow:are?

De flesta tjejer (och yngre killar) fjantar ju runt på lvl 10 och tror att de är duktiga, eller boostas upp i lvl av sin pojkvän/bror eller vad det nu är, så många killar blir förvånade och impade när de möter en tjej på högre level som KAN spela.

Brukat inte avslöja mitt kön på det bästa accountet, eftersom vissa är lite diskriminerande :eek: Och för att mina vänner inte vet att jag har det.

Så himla tråkigt att läsa sånt här... Det har inte slagit dig att alla kanske inte spelar för att bli bäst i världen? Att det kanske är ett intresse ungefär som att ha en skogshäst för att komma ut i naturen? Eller du säger likadant då? Tjejer som lullar runt på en gammal krake och tror att de kan rida.

/Tina som lullar runt med en lv 25 hunter, bara för att det är roligt att spela ibland
 
Sv: Wow:are?

Har inte sagt att man måste spela för att bli bäst i världen.
Men något mål borde man ju ha, och de som varken kan eller förstår något förtår ofta för andra.
När de tex ska försöka sig på en instance och vägrar lyssna på vad gruppen säger, tigger gold osv osv osv.
 
Sv: Wow:are?

Håller med dig! Mitt mål med att spela är att raida och nu mera raidar jag Kara en gång i veckan. Vi i guilden gearar upp oss för att komma vidare samtidgt.
 
Sv: Wow:are?

Har inte sagt att man måste spela för att bli bäst i världen.
Men något mål borde man ju ha, och de som varken kan eller förstår något förtår ofta för andra.
När de tex ska försöka sig på en instance och vägrar lyssna på vad gruppen säger, tigger gold osv osv osv.

Man kan spela enbart för att det är kul och en avkoppling. Det är trots allt ett SPEL. Men visst, när man spelar mycket så ser man saker annorlunda.
 
Sv: Wow:are?

Varför borde man ha något mål med sitt spelande? Säkert drygt med de som förstör för din grupp, men att dra alla "oduktiga" över samma kant känns ju lite tråkigt. Ni som anser er själv vara så duktiga kanske ska fundera över det faktim att ni själv varit nybörjare än gång, eller ni kanske började på level 70 och grymma på instance och raider och allt vad det heter?
 
Sv: Wow:are?

Varför borde man ha något mål med sitt spelande? Säkert drygt med de som förstör för din grupp, men att dra alla "oduktiga" över samma kant känns ju lite tråkigt. Ni som anser er själv vara så duktiga kanske ska fundera över det faktim att ni själv varit nybörjare än gång, eller ni kanske började på level 70 och grymma på instance och raider och allt vad det heter?
Nej vi har också varit nybörjare. Men många av oss som faktiskt kommit någonvart har nog från början gett oss f*n på att lära oss allting och absolut inte sabba för andra.

Har man ingen mål harvar man ju bara runt och säkerligen tigger man också av andra.
Om man spelar för att ha kul och komma några levlar så har man ju ett mål, om än inget högt.

Håller med dig! Mitt mål med att spela är att raida och nu mera raidar jag Kara en gång i veckan. Vi i guilden gearar upp oss för att komma vidare samtidgt.
:banana:




Dock tycker jag att barn inte har något att göra i spelet, snälla mammor låt inte era ungar spela för mkt :crazy:
När någon tjafsar och ställer till problem så visar det sig oftast vara en odräglig liten snorunge, det är ett alltför avancerat spel för att små ska spela det.
 
Sv: Wow:are?

Mitt "mål" var att upptäcka världen, göra quest, utveckla min karaktär (vilket alla rollspel går ut på) och ha kul. Spelare som beter sig illa, tigger, ninjar osv är individer som inte kan sköta sig, inte en speciell spelargrupp. Denna diskussionen har iofs stötts och blötts på de flesta wowforum redan. Hardcore vs casual. Den kommer ingen vart. Jag har varit på båda sidor och tycker att båda har sin charm, nu vet jag att jag inte klarar att spela på casual nivå eftersom jag till slut hamnar i raidandet igen med den tidsåtgång som krävs. Underligt nog har mina helger blivit mycket längre sen jag slutade spela wow, men jag insåg inte hur "illa" det var när jag var mitt upp i det. Men visst saknar jag "henne" ibland, min lilla tauren.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Earthen+Ring&n=Minola
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Wow:are?

Jag spelar inte så mycket just nu heller tyvärr, sedan jag dumpade spelnörden och träffade mig en aktiv bonde :eek:

Får väl se hur det blir.
Sedan när jag bor hos honom och har datorn där kanske jag kan spela lite mer igen, eftersom han jobbar så mycket. :angel:


Men när man lugnar sig med spelande så upptäcker man att det finns en värld här också, dock inte lika spännande :mad:
 
Sv: Wow:are?

J

Men när man lugnar sig med spelande så upptäcker man att det finns en värld här också, dock inte lika spännande :mad:

Jag saknar möjligheten att gå ut och farma lite när pengarna är slut. Sen önskar jag mig en heartstone rätt ofta samt en "polymorf" besvärjelse. Denna världen är lite tristare.
 
Sv: Wow:are?

Men när man lugnar sig med spelande så upptäcker man att det finns en värld här också, dock inte lika spännande :mad:

Du har inte funderat på att söka hjälp för ditt spelberoende?
När man anser att spelvärlden är mer intressant än den värld man faktiskt lever i har det gått lite väl långt, tycker du inte?

Och ett litet tips, med ödmjukhet inför andra kommer man långt. Din överlägsna attityd mot andra WoW:are är inte direkt pretty, hur bra du än tror att du är.
 
Sv: Wow:are?

Jag saknar möjligheten att gå ut och farma lite när pengarna är slut. Sen önskar jag mig en heartstone rätt ofta samt en "polymorf" besvärjelse. Denna världen är lite tristare.
Det hade vart nice och kunna slå lite mineraler i berget i närheten och sälja om inte annat :angel: Enkelt!

Eller plocka lite blommor kanske!

Du har inte funderat på att söka hjälp för ditt spelberoende?
När man anser att spelvärlden är mer intressant än den värld man faktiskt lever i har det gått lite väl långt, tycker du inte?

Och ett litet tips, med ödmjukhet inför andra kommer man långt. Din överlägsna attityd mot andra WoW:are är inte direkt pretty, hur bra du än tror att du är.
När skrev jag att jag var spelberoende? :crazy:
Du kanske borde söka lite hjälp du också? Kanske lära dig läsa lite osv?

SJÄLVKLART är en påhittad värld mer spännande på många vis, det är ju del som är hela charmen det spelet! Att man kan drömma sig bort, vara någon annan. Men det kommer såna som du aldrig förstå. :grin:

Jag har inget emot andra woware, bara såna som förstör för andra.
Och jag tror inte jag är bäst direkt, det vet jag att jag inte är.
Men med tanke på vad jag har för gear, erfarenheter, och vilka guild jag vart mycket välkommer i så är jag nog inte helt värdelös.

Pfft.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 808
Senast: Klara
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp