Wilma har träffat en djurpratare

Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Fast just detta när man säger att hon prickade rätt i så mycket. Det är ju hur man själv tolkar och använder informationen.
En kille som står dig nära tolkade du direkt till Robban. Att hon gillar att springa, är ju inget konstigt. Vilken hund gillar inte det.
Att hunden vill vara och längtar efter sin matte, vilken hund vill inte det.. Osv...

Man kommer också långt med att titta sig omkring, eller om man är nån annastans, kolla hur personen reagerar när man börjar prata om händelser. Vi visar mer än vi tror...

Jag gick till en hundpratare med en problemhund som jag tog hem tillfälligt en gång. Just när jag var där så blev jag impad. Tills jag började fundera när jag kom hem. Bluff och båg...
Och sen när hon skrev kvittot var det oläsligt :angel:

Senast ändrad:

men det finns ingen annan kille i min närhet, och defenetivt ingen annan som inte gillar Wilma.

Det köperj ag att de saknar sin matte etc, men hur kan hon veta att det inte gick så bra sist vid valpningen, och att hon älskar valpar? okej om det är gissning, men att jagh ar hästar det kunde inte hon veta, lika att jag är blond och blåögd, noway, det köper jag inte.

Sedan visste hon att wilma åt mat från en hög tunna medans de andra åt brevid i skålar på golvet, att wilma miste en vänskap för cirka ett år sedan, det kan hon INTE ha vetat.

Ok, vi säger att hon nu har pratat med din hund. Då måste jag fråga en sak :) Vad ville du med detta? Det enda du fått veta är ju sånt du redan visste.

Köp hundgodis till hunden för pengarna istället för att betala till någon som tjänar pengar på att lura folk!

kl
Jag vet inte om jag tror på sånt där riktigt längre, tror på att dom är galet bra på att läsa människor och omgivningen och djuren och är bra på att se små små detaljer som kanske inte "normala" lägger märke till, plus att dom säger saker som kan passa in på dom flesta.

Håller med, det handlar om rent bondfångeri, men sen tror jag det finns en grupp till, de "helförvirrade" som verkligen inbillar sig att de kommunicerar med djuren.

Ok, vi säger att hon nu har pratat med din hund. Då måste jag fråga en sak :) Vad ville du med detta? Det enda du fått veta är ju sånt du redan visste.

Det vill jag också veta.:) Vad fick du veta som du inte redan visste om? Lätt också att att komma undan sådant som hänt innan genom att säga att hon inte vill tala om det.

Annars skulle jag själv absolut kunna tänka mig att anlita en "djurpratare" bara för att se hur det gick till, vad den sa och fundera lite på hela grejen:) Mest som en kul grej, liksom. Men då har jag en speciell i tankarna, inte första bästa på google.

Jag är själv lite skeptisk till sånt här och vet inte riktigt vad jag ska tro. MEN hur förklarar ni följande;
Var med en vän till en "djurpratare" för ett antal år sedan. H*n tog emot oss på sin gård flera mil hemifrån oss. Ber endast om namn och ålder på hästen. Under tiden h*n "kommuncierar" med honom säger h*n ingenting till oss, och kan då alltså inte läsa av vårat kroppsspråk pch reaktioner. H*n förklarar endast att h*n kallar min kompis och hennes mamma (som också var med) för matte och lillmatte. Alltså "djurpratarens" ordval, ej hästens. När h*n var klar får vi tror det var 4 A4 sidor med text som vi läser på vägen hem. Mycket är sådant man kan gissa sig till, men vissa saker fick oss att tappa hakan. Tex att de oftast red honom barbacka. En glad man på gården som ofta visslar. Att han fått äta något otäckt en period (alger). Var en hel massa som stämde som jag inte förstår hur någon ska kunna gissa sig till...

Är det inte ganska många hästar som fått äta något otäckt en period? Bara som exempel?

jag har haft ute med mina djur också och jag tror påd et. tycker inte människor ska dumförklara eller på någotvis tala nedvärderande mot andtra för att de tror på det. jag är själv osäker men många ggr har det stämt på pricken.. som sist, min sambos häsr skulle en prata med. hästen stod i boxen och vilade med huvet utanför "hålet" hon gick rakt fram till hästen och tittade knappt på den, inom loppet av 5 sekunder säger hon att hästen har hon i korset.. i 2 år har vi försökt fixa hennes jävla kors. ja, vad säger man? de andra hästarna och min hund hade minsann inte ont, men just hon hade det, och just på rätt ställe.. jag tror på det ibland kanj ag säga=)

jag ser det som en kul grej, och pengar är inget jag har brist av, så då kan jag lägga det på sånna här saker.

som sist, min sambos häsr skulle en prata med. hästen stod i boxen och vilade med huvet utanför "hålet" hon gick rakt fram till hästen och tittade knappt på den, inom loppet av 5 sekunder säger hon att hästen har hon i korset..

Det där kan riktigt duktiga se, se hur hästen står eller liknande och gissa sej till det. Det är inte omöjligt.

jag tar såna här saker med en nypa salt eftersom det alltid finns människor som vill tjäna enkla pengar, men ibland finns det inga logiska förklaringar.

Jag hörde av en stallkompis om en som hade haft ut en hästpratare.
Den hade sagt mycket som var enkelt att lista ut , men också en hel del saker som stämde. En sak hon inte kunde förstå var varför hästen hade sagt att den inte gillade när katten låg och lurpassade på den för att hoppa fram och skrämmas. När hon pratade med sin mamma om detta sa mamman att katten brukade ligga bakom en sten och hoppa fram när hon tog in hästarna.
Detta är ju ingenting som hästprataren skulle kunna hitta på bara genom att se att de hade en katt och katten hade dessutom bara gjort det när mamman tog in hästarna...

Det är allt lite spännande med det övernaturliga:)

Jag har en vän som är medium. Hon kan verkligen slå en med häpnad ibland och ibland blir hon alldeles för humflummig för mig, liten parentes bara...

Det där kan riktigt duktiga se, se hur hästen står eller liknande och gissa sej till det. Det är inte omöjligt.

de kan inte se det när de inte ens tittat på hästen. jag kan lova att hon inte kunde hunnit se det på den hästen, jag liovar. isåfall har hon fått frågat nån annan eller liknande för de hade ho inte kunnat se med täcke och allt på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: inverterad
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 003
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 932
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 674
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka