Åh vad det låter bekant!
Nya grejen här är att vägra borsta tänderna, man ska vrida sig, kasta sig bakåt, spotta, sträcka ut tungan, kasta bort tandborsten, slå till vattenglaset så det är vatten i hela badrummet, åla runt och allmänt vara riktigt besvärlig!
Lika när man äter - KAN SJÄLV är Von dregels melodi! Mamma mata? NÄ, INTE ALLS! Hålla i maten själv är ju trevligt, senaste alstret på golvet heter pannkaka.... Om man håller pannkakan i handen, trycker ut den mellan fingrarna och sedan släpper allt på golvet kan man, medans mamman kryper runt för att torka upp det, torka fingrarna i mammans hår..... Härligt! (Hittade något på mina byxor nyss, kan vara torkad pannkaka.... Så ser jag ut på jobbet!)
Häromdagen rök ett lock till ett elhål i väggen med, det var limmat, satt väldigt tätt mot väggen. Men tro på fan att ungen får in fingrarna på något vis i skarven och rycker dän alltihopa
! Och det roliga är att han är så fantastiskt fokuserad, man kan ta bort honom från det som är ajabaja, leka en stund och sedan tro att han glömt vad han gjorde..... Jodu, det kan man ju drömma om, får han minsta chans så kryper han dit igen.... Och så är han glad som en lärka när han lyckas med något som han inte får, hans leende når nästan runt huvudet, och så skrattar han så han kiknar
, gulliga ungen min
Ja, man får väl hoppas att det lugnar sig något till nästa lilla barn kommer, annars kan det ju bli intressant att bo i vårat hus