Wii-spel för gå ner i vikt?

Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

jag tycker att det är riktigt bra träning ,har Wii fit plus har väl gått ner ca 3 kg sen juni
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Wii är jättebra för att komma i gång med träningen.

Wii fit plus, jättebra för otränade. Plus att balansspelen är roliga även som underhållning.
Konditionsmässigt, njä. Det går enbart att göra eget program på yogan och stryketräningen och gör man inget program så blir det ett alldeles för långt avbrott när man ska välja ny övning. Jag brukar stå och göra höga knän för att inte gå ner i puls totalt.
Jag tycker att wii fit överlag är lite mesigt och skulle gärna ha haft tuffare utmaningar och mindre väntetider för att det skulle vara ett riktigt bra träningsspel. Men är man otränad med liten träningsvana så tror jag att det är kanon.

Sports active, mer träning än Wii fit plus, dock är gummibandet som medföljer väldigt slappt och den som har mer än två muskelfibrer på hela sin kropp bör nog fundera på att köpa ett med mer motstånd på exemelvis stadium.
Bra styrkeövningar för den som vill komma i gång. Är man väl i gång med träningen kör man lika gärna styrkeövningarna utan att slå i gång wiiet.

Vill man träna lite mer kondition så rekomenderar jag hellre något dansspel. Jag har just dance.

Nu springer jag mest utomhus, men kör boxningen i wii sports några gånger i veckan för att trimma överkroppen.

Wii är överlag ingen dålig investering, det är väldigt roligt att ta fram när man har folk hemma :) Så är man beredd att komplettera med lite annan träning också så tror jag att träningsspelen till wii är en bra start och inkörsport.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Vill man träna lite mer kondition så rekomenderar jag hellre något dansspel. Jag har just dance.

Vad för slags dans är det ?
Har för mig att det finns något där man kan dansa typ samba och annat.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 859
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp