Wii-spel för gå ner i vikt?

A

Alvin

Har lite tankar ang. att köpa något "aktiv"-spel till Wii då jag behöver gå ner några kilon under detta året. Jag vet att hösten och våren kommer vara fullspäckade för mig och kommer vara borta hela dagarna och komma hem på kvällarna vilket gör att alla gym hinner stänga innan jag har hunnit hem. Springa kommer jag göra någon/några dagar i veckan men jag vill hålla igång även när det blir mörkt och kallt.

Är det någon som har något utav dessa aktiv-spel som finns för Wii och om det är möjligt att gå ned i vikt? Har kollat runt på yt och där verkar det ju vara väldigt hyllat.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Spontant tror jag man tröttnar ganska fort.

Finns ju massor med superbra videos för att träna hemma, jag skulle hellre satsa på det. Dessutom kan man ju hitta dem ganska gratis om man surfar runt i piratbukten... :angel:

Vill du ha tips på några videos som jag vet att folk jag känner kör med så säg till. :)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Jo jag tror ju också på att det blir ganska lamt till slut, men det är nog ett bra sätt att göra situpsen istället för att "glömma" bort dem :angel:

Har länge funderat på dessa videosar, är de verkligen bra? Och ja, du får gärna nämna några :laugh:
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

En som MÅNGA gillar är Jillian Michaels "30 day shred". Alla hennes videos verkar populära och jag har provat några av dem; de är tuffa och inte särskilt långa (20-30 min, blandat kondition, styrka och core). Du behöver ha en matta och kanske hantlar.

Zumba, som det går reklam för på TV är också himla poppis. Jag har provat och det är skoj, men jag är inte så koordinerad av mig. :angel: Har bara sett en variant ute för nedladdning, så där är det nog inte mycket att fundera på.

Gillar du yoga så kan jag fixa så du får tillgång till en två-veckors prövoperiod på en yogasite som har flera hundra yogavideos varav många på total nybörjarnivå. En bra matta är ett måste, men det kostar inte mycket.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Jag kollade på ett utav just Jillians Wii spel och tyckte det lät kul :D Men nu när jag kollade på hennes videosar, alltså fungerar det? Jag tyckte det såg rätt fjompigt ut, men alla verkar tycka de är bra så.

Haha, yoga och jag går inte ihop, jag måste vara en utav de mest okordinerade människorna på denna planet :angel:
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Jo, hennes videos kanske ter sig fjompiga, men kör man t.ex. 30-day shred på medel eller tuff så vet man att man lever sen.

Man behöver inte vara koordinerad för yoga, inte vig heller. :D Kan man andas kan man yoga.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Hm, ja man kanske skulle ta och köpa hennes video då. Men hur svåra är de olika nivåerna, vet du?
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Njae, kan nog inte gradera dem, men googla lite så lär det finnas drösvis med recensioner och allmän info. :)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

:rofl: Hittade en level 1 video på yt, det var jobbigt men kul! Måste inhandlas! :D
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Friskis och svettis har visst träningsdvd´er, men hittar bara vart man kan köpa dem, inte om det finns några recensioner/videosar.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

jag gillar wii sports active och wii fit, jobbigt men kul och dte känns inte som man tränar, och eftersom det också på wii fit är ett spel gör man ofta mer än planerat
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Har wii fit plus och vissa saker är rätt jobbiga utan att man tänker på det.

Typ rockringarna :D
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

ja herregud och där man ska köra vattenbubblan nerför floden utan att stöta i, step upen är rolig och man kör den gärna många gånger;)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Har bestämt mig för Wii plus. Spelet man får med där, hur många "spel" är det och hur många är jobbiga i träningssyn? ;)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

beror ju på jag får mer träning än jag förväntat mig varje gång, de är jobbiga på olika sätt
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Det är ju konditionsövningar, styrkepass och balansspel. Balansspelen är ju inte så "flåsjobbiga" men man rör iaf på sig :D

Och yoga förstås.
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Hej!

Min sambo tappade 13 kilo med wii fit. Jag tror att det passade honom så bra för han är en riktig datornisse. Jag tränar också med wii fit, men vill absolut inte gå ner.. Tycker fortfarande (2 år senare) att det är riktigt skoj! Nu pluggar jag och hinner knappt träna längre.

/Lavinia
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Lånar tråden lite...

Läste att någon nämnde zumba, har sett lite reklam om det och blev himla sugen att pröva. :D
Någon som prövat och kan berätta lite?

Såg att man kan hitta det på Tradera. :)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

ja det är riktigt bra träning tror jag och är man tävlingsinriktad funkar det ännu bättre, jag vet inte hur många gånger jag kört smma övningar bara för att klara det bättre;)
 
Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?

Jag tycker att wii sports resort och wii fit plus är riktigt roliga, visst går det i vågor med hur mycket jag kör men har man det hemma så har man, det är alltid enkelt att köra ett pass om man blir sugen!

Väldigt olika hur jobbiga de olika sakerna är, flyga flygplan i wii sports resort är såklart inte jobbigt, men att paddla kanot är lite värre. Samma i fit plus, att jonglera medans man balanserar på en "boll" (man står ju på brädan, men ens mii står på en boll) är inte så ansträngande, men man tränar ju upp koordination o balans, sen att köra plankan är såklart jobbigare, liksom hinderbanan eller boxningen.. :p
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 859
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp