westerPONNY- pris

L

lainen

vad kostar en westernriden ponny kat c-d, grundriden i western alt skogsriden, helt enkelt westernriden, :)

Sv: westerPONNY- pris

Fullständigt omöjligt att svara på.

"vad kostar en grundriden ponny kat c-d, grundriden alt skogsriden, helt enkelt riden" - det är precis samma fråga.

Det beror ju helt på en hel massa saker.
Ex vis
-Ras
-Stam
-Utbildningsnivå (grundriden alternativt skogsriden, vad är det?)
-Föräldrar och syskons meriter om man vill tävla

Och förmodligen det viktigaste, om det handlar om en "western-ponny" som till exempel ska fungera för barn eller nybörjare
-hur är den att rida? (snäll, het, lat, testar, säker, lugn, stabil, trafiksäker osv)
-hur är den att hantera

osv...

Ta en titt på hastnet till exempel så hittar du säkert vilka pris klasser det ligger på- Täckte du köpa häst eller va du bara nyfiken;)

Jag ska inte köpa någon western ponny nej, och jag är inte nyfiken på vad dom kostar heller.

Jag förmodar att du tog fel knapp? ;)

jag är bara nyfiken, då westernridna ponnyer verkar vara ovanligt?

Ja fast det borde väl gå att svara på ett ungefärligt pris på en vuxen grundriden westernponny?

är ju inte så att priset beror på hur framåt/lat osv osv hästen är,d et är ju en smaksak.

Njae smaksak är det nog inte... Stabila, trygga, barnsäkra, rutinerade ponnyer är defintivt dyrare än heta, känsliga ponnyer som kräver en duktig ryttare, om det inte handlar om tex hopp tävlingsponnyer för det är en helt annan marknad.

Nej jag kan inte svara på din fråga, någon annan kanske kan våga sig på en gissning. Tror du får bättre svar om du tittar på annonsmarknaden på liknande ponnyer. Det jag kan säga är att ingen ponny blir vare sig dyrare eller billigare för att den är westernriden, så jämför du med ponnyer som liknar det du har i åtanke.

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: Wysiwyg
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 983
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 706
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar