Westernsadlar

J

Janze

Hejsan, det finns säkert redan en länk om westernsadlar, men kikade inte igenom allt. Det jag undrar är i alla fall vilka sadlar som ni tycker är bäst och mest prisvärda. Jag och min häst är helt nya inom westernvärlden, nästa alla i stallet vi står i rider western och då tyckte jag att det kunde vi också göra. Har ridit i westernsadel tidigare och de är så sköna! Vad har ni för sadlar?
Tacksam för svar

Sv: Westernsadlar

I Sverige är de mest prisvärda sadlarna begagnade märkessadlar. Med märkessadlar menar jag inte vilken sadel som helst som har ett märke, utan märken som håller jämnhög kvallitet.
Hur vet man då det? Grovt förenklat kan man säga så här: Kolla runt på hemsidorna till alla westernutrustningsförsäljare du kan hitta och samla på märken där märkets ”mellansadel” ligger i nivån 15.000:-. Leta sedan efter begagnade sadlar av dessa märken, så hittar du bra och prisvärda sadlar.
Om det är name dropping du är ute efter, så är här några tillverkare som tillhör kategorin prisvärda märkessadlar: Billy Cook, Continental, Courts, Crates, Dakota, Simco/Longhorn och TexTan.
Som allting annat växer ju utbudet i paritet till hur insatt man är i ämnet, men det här var ett ”mellan tummen och pekfinet-tips”.

Sv: Westernsadlar

I Sverige är de mest prisvärda sadlarna begagnade märkessadlar. Med märkessadlar menar jag inte vilken sadel som helst som har ett märke, utan märken som håller jämnhög kvallitet.
Hur vet man då det? Grovt förenklat kan man säga så här: Kolla runt på hemsidorna till alla westernutrustningsförsäljare du kan hitta och samla på märken där märkets ”mellansadel” ligger i nivån 15.000:-. Leta sedan efter begagnade sadlar av dessa märken, så hittar du bra och prisvärda sadlar.
Om det är name dropping du är ute efter, så är här några tillverkare som tillhör kategorin prisvärda märkessadlar: Billy Cook, Continental, Courts, Crates, Dakota, Simco/Longhorn och TexTan.
Som allting annat växer ju utbudet i paritet till hur insatt man är i ämnet, men det här var ett ”mellan tummen och pekfinet-tips”.

Tack så mycket! Nu har jag hittat mig en fin Dakota =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 675
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 458
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar