westernsadel till varmblod

L

Lillajag88

Jag skulle vilja veta hur man passar westernsadlar?
vi har en travare som vi ska köpa sadel till men jag vet inte hur stor den ska vara.

han är som varmblod brukar vara, ganska smal rygg och hög manke.
en sa till mej att han skulle ha 17 tum och normal bom stämmer det?
hur gör man då när han ahr så hög manke?

skulle jättegärna vilja ha svar..

Sv: westernsadel till varmblod

jag tror att det ska finnas en massa trådar om weternsadlar till varmblod. sök i formut så hittar du säkert något!

Hej!
Jag har en travare som jag köpt sadel till, det är en Double C Trailrider Apache, med semiquarterbom (3 står det på sadeln)
sitsen är 16 tum, men det är för att min rumpa ska få plats.
denna sadel passar på Tallonie men dom brukar kunna hjälpa till där du köper sadeln. Hoppas att du får tag i en sadel som passar både dig och din häst.

Kram Lena:banana:

Är du säker på att 3 står för semiquarter????
För jag tvivlar... Eller jag är inte säker....
Äh, det är enklare om jag skriver vad jag menar!

När jag skulle köpa sadel åt min kille så sa inridaren att han skulle ha semiquarter bom.... Men jag köpte sadeln som dom ridit in honom med, för den passade super.

När jag pratade med Linda? på B*rga M*gasin så sa hon till min förvåning att det var en FULLQUARTER!!!

På sadelflärpen står det: 1103= Double C Classic Reiner
03= Fullquarter bom
16=Sits
På undersidan av flärpen står det PECOS= Bommen (vilket förresten inte är standard bommen i Classic Reiner)

Så det är därför jag undrar hur din sadel kan ha en semiquarter bom och ändå ha en trea på sig... I.o.f.s kan ju hon jag talade med ha fel, det vet jag inte eftersom jag själv inte kan NÅGOT om W-sadlar...

gutenviks skrev:
Hej!
Jag har en travare som jag köpt sadel till, det är en Double C Trailrider Apache, med semiquarterbom (3 står det på sadeln)
sitsen är 16 tum, men det är för att min rumpa ska få plats.
denna sadel passar på Tallonie men dom brukar kunna hjälpa till där du köper sadeln. Hoppas att du får tag i en sadel som passar både dig och din häst.

Kram Lena:banana:

Storlek 3 motsvarar 7" och torde således vara en Full-Q

Hejsan!

Ja, jag är inte någon hejjare på detta med sadlar och så!
Det är fullt troligt att det är en full q-bom, denna sadel passar min travare och jag tänkte bara hjälpa. Alltid lär man sig något nytt. Tack för detta!:idea: Det har gått upp ett ljus!:rofl:
Hej då!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Övr. Hund En 8-veckors Golden Retriever tik valp hamtas hem Lordagen den 17:de Augusti. Jag har tva namn pa gang men kan ju inte bestamma mig...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 510
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
Utrustning Jag vill ha en stocksadel, så jag köpte en, den passade bättre än min dressyr sadel sa min sadelmakare/utprovare så jag blev jätteglad...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Baffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka