Vad ska min valp heta?

Ursäkta en lite förvillad norrbagge, men trodde att uppfödaren bestämmer namnet redan vid födseln av valparna och att registreringsbevis levereras till köparen med registrerad namn hos SKK (i norge NKK (Norske Kennel Klubben) vid leverans till köparen vid 8-12 veckors ålder. Hade ingen aning om att valp köpare i Sverige kan bestämma namnet sådär i efterhand (efter överlämnade) och kan/måste registrera hunden själv med namnet köparen bestämt...
Min katt är enligt stamtavlan döpt till Wawe's My B2 Pamina, men går under smeknamnet "Minnie". Då det är jobbigt att hojta hela stamtavlenamnet när hon hänger i gardinerna eller taklampan....
 
Bara en notis
Kamala på finska betyder hemsk, förfärlig
;)

Det blir som Maken's Cypriotiska kollega som dopte sonen till ett valdigt typiskt Cypriotiskt namn, Alkis ... och jobbade i ett Svenskt foretag:D

Jag tycker Emma-Sue då jag tycker att det ligger lättare i munnen vid inkallning.Jag tror att det är s-et som gör det för mig.

Vid Inkallning lar det inte bli hela namnet i alla fall. Det blir det formodligen Sissie (pa Svenska "syrran") eller nagot liknande for att fa till just de harda konsonanterna. Normal Inkallning ar oftast Come, tavlings inkallning ar "here". :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
2 025
Senast: ElinAgnes
·
Övr. Hund Hej alla. Nu ar det inte langt tills vi far hem nya valpen :) Vi har redan en 2.5 arig schafer tik, och valpen kommer bli en hane...
Svar
9
· Visningar
1 822
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 854
Senast: Corminta
·
Hundhälsa Nagra av er har kanske minns oss - jag och min laskiga rottweilervalp :P Tack vare alla goda rad pa buke sa blev det tilltankta...
Svar
19
· Visningar
2 631
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp