Westernridskola runt Eslöv...

C

chilipop

Jag letar efter en "westernridskola" någonstans runt Eslöv.
Har någon något bra ställe att tipsa om???
Jag och min häst som är en 17 årig NF valack (fd hopphäst) vill kolla om ifall western är något för oss...
Både jag och min polle är helt gröna när det gäller western men det skulle vara skoj att prova... :)

Tacksam för alla svar!

Det finns ingen "westernridskola" direkt i närheten. Men det finns ju en del tränare i skåne med omnejd.
Anna Löf i Hörby
Gun Persson i Sjöbo.
Till dessa kan du åka med din häst och träna. Dom liksom alla tränare tar alla nivåer på ryttare och hästar.

Katarina Wixell åker så vitt jag förstår ut till sina elever.
Kittty Nilsson ger lektioner i Billinge

Tag kontakt med WRIS (Westernryttarna I Skåne) www.wris.nu så kan dom säkert hjälpa dig. Dom anordnar både träffar och sk. clinics och tävlingar som man kan delta i. Dessutom hittar du länkar och telefonnummer till de tränare dom rekommenderar i skåne.
Välkommen :D

Monke :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 916
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar