Western sugen! Hjälp på vägen!?

Pinkilly

Trådstartare
Jag håller på och rider in min unghäst och börjar känna mig sugen på att börja rida western. Jag rider in henne enligt PNH med hjälp av tränare och har börjat tänka mer utanför enbart "engelsk ridning" och känner att jag skulle vilja rida både engelskt och western.

Till problemet.. :D jag kan egentligen inget om western, finns det några böcker ni kan rekommendera för att sätta lite teoretisk grund så jag vet vad det är jag vill börja med.'

Några andra tips ni har att komma med?

Tacksam för alla tips, tankar och ideer!!:bump:

Sv: Western sugen! Hjälp på vägen!?

Jag är också sugen på att testa på western och fick ett tips på en video av Bob Mayhew för att få in "tänket" samt läste en bok av densamma...
har inte köpt den än så jag kan inte säga om den är bra eller inte...

men veckan efter påsk ska jag åka och testa western (inte på min häst)...
det kanske också skulle vara något för dig...

Rolf Carlssons böcker Westernridning från början och TRÄNINGSGUIDEN är suveräna!

jag tycker att du ska åka och prova western för det är inte så lätt men mycket kul...

Tycker också du borde åka o testa på nån ranch med utbildade hästar först.. spec om både du och hästen är amatörer ;)

Samma här! :)
Har blivit väldigt intresserad av western och håller just nu på o rida in/till min pålla..

//Mimmi

Senast ändrad:

*kl*

Jag har alltid varit väldigt skeptisk mot western o började av en slump... och... DET FUNKAR!!!:bump:

Kul! Jag har märkt att jag tröttnat mycket på den engelska ridistilen och plockar saker från andra ridstilar. Mest från western tror jag...

//M

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 901
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 315
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 610
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI