Western på travare?

Ballerina

Trådstartare
någon här som tränar western med travare?

har nämligen ett sto (kallblodig travare) som hos förra ägarna tränade western med mkt beröm.

Vill även veta hur man bedömer en häst i western? Vad är det man kollar på lixom? Jag har ridit mer klassiskt, men funderar på att kanske träna lite western då mitt lilla sto verkar ha talang för de.

Sv: Western på travare?

:bump:
Ballerina skrev:
någon här som tränar western med travare?

har nämligen ett sto (kallblodig travare) som hos förra ägarna tränade western med mkt beröm.

Vill även veta hur man bedömer en häst i western? Vad är det man kollar på lixom? Jag har ridit mer klassiskt, men funderar på att kanske träna lite western då mitt lilla sto verkar ha talang för de.

Jag har börjat med westernridning med min kallblodstravare, ska tävla första gången i Sept!:banana: Min syrra tävlar med sin varmblodsvallack och det går jätte bra!:)
Det är ju olika klasser och dom bedömms ju på olika sätt..
Det brukar vara med ganska många travare på westerntävlingarna..:p Jag tycker verkligen att du ska börja!

Jag tränar western med mitt varmblod, har iof precis börjat men det går jättebra :) Tränar nästan en gång i veckan nu.

Jag tränar & tävlar med min vbl´s valack! :D
Det är super kul! Tycker verkligen du ska börja!:idea:

Jag tränar mitt varmblodssto 2 gånger i veckan och hon bara älskar det! :love: (jag med för den delen)

Jag har en travare fast varmblodig som jag rider western på.
Hon är tidigare mycket dressryriden så vi har haft mycket tillgodo där men hon är väldigt lättlärd och älskar att arbeta.

Vi har inte tävlat ännu men i september gör vi våra första starter.

Jag tränar western med min foderhäst som är en kallblodstravare. Ingen av oss är speciellt duktiga, är överlycklig idag eftersom han för första gången slappnat av nog för att kunna trava lugnt och sakta på banan med hängande tygel ;) Vi ska på våran första clinic på fredag :)

Självklart!
Sm 2:a i Team Penning förra året på en "travare". Team Wildhorses.

Jag tränar och tävlar mitt vbl i western, red in honom för två år sedan och har lyckats tagit oss up på C-nivå nu när han börjar bli lugnare både på tävlingsbanan och hemma! Syrran håller tränar och tävlar också med sin travare, fast hon har ett kallblod, precis som du!

Jag tränar western med mitt varmblod. Har inte hållt på så länge och har inte tränar så hårt heller men det går bra och det är urkul :D!

Min genom tidernas favoritkuse, marshall, ett varmblod, har nu laggt travskorna på hyllan (nomalt brukar vi då sälja, men inte marse!!)
han ska omskolas till western och tränas i NH av en som kan sånt, han har suttit upp en gång på marse förut och ska nu hjälpa oss båda. Den här killen säger att travare brukar bli väldigt bra.

Det går så jättebra att rida western på travare, jag har ett varmblod på 23 år som jag ridit western på i snart tio år och han lär sej fortfarande nåt nytt varje dag. så kör på!!! ulla

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 550
Senast: Hedwig
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar