Western namn!

Sv: Western namn!

Hot chocolate candy
Tandy Brandy Candy (hahaha nu hittade jag verkligen på)
Fine and dandy Candy
Lady Candyred
Candy Cloetta :D :D :D
Cashmir Candy
Candyeye
EyeCandy
Randy Candy
Creamy Candy

hahahah. argh!

Russinet skrev:
:rofl: Den här var ju bäst :D

Min röst på denna

hmm, kul att höra speakern säga det :cool:

Finns ju ett antal QH som heter något med Do It :p
Speakern är nog ganska van vid mystiska namn ;)

Har ni inte hört domaren säga följande namn:
Wwwassetdotcom.

Det lät lite ansträngt faktiskt :D

Varför inte Eye Candy :D

Senast ändrad av en moderator:

Många har skrivit Eye Candy, men jag gillar det inte riktigt. Låter så himla direkt översatt, om ni fattar vad jag menar :crazy:

CandyTwoTimes
Love Candy
Sugartop Candy
CanCandy

//F

jao, Sweet'n Sour Candy kan man juh ha bara som det är.. eller med ett till namn efter (Caramell, Cane, Candoo).. fast ändå nu när jag ser det så ser bara:

Sweet'n Sour Candy

himla snyggt ut :)

vad blev det för namn på kusen din då? *nyfiken juh*

Förlåt att jag inte svarat. men det är väl för att jag skäms för att jag inte fixat registreringen ännu:crazy: Får inte tag på människorna i avelsförbundet, vet inte riktigt vad jag ska skicka in för papper då det i deras instruktioner inte finns med hur man ska göra om det är en godkänd avelshingst till far, men en okänd oreggad moder.

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra? Känns lite fånigt på nåt sätt att jag värsta namnet, men det vore ju kul Gaaah!:eek: ;)

sasucatu skrev:
om det är en godkänd avelshingst till far, men en okänd oreggad moder.

Det där har jag läst i stamtavlor och annonser ibland, men aldrig förstått.
Hur kan man VETA vilken hingst som är pappa, men inte vilket sto som är mamma:confused:....

Hehe, jag har också alltid undrat det, o har nu svaret efter som jag har en sådan häst:idea: ;)

Jag vet vem mamman är, men hon är en oregistrerad korsningsponny som saknar papper. I betäckningebeviset när min pålle blev till så står det pappan (Mustang ox, avelshingst) o mamman (Ramona, okändhärstamning). I infon ang registrering så finns inte skrivet hur man ska göra om man vet vem fadern är, men inte har några papper/nr på modern. Jag kan ju som inte bara skriva in att hon heter Ramona, utan det måste finns ngt slags bevis. Annars kan man ju hitta på vad som helst. Det är det hät jag måste veta hur jag ska göra innan jag kan fixa passet.

Jag antar att om jag skulle sälja vidare henne till någon som gör det i sin tur osv så skulle det tillslut glömmas vem mamman var o så skulle ala bara veta att det är "okänd". Det är nog på den vägen det är..:smirk:

Någon här kanske vet hur jag ska göra?

Senast ändrad:

hmm en korsning på ridskolan har mammans namn med men inte resten av mammas släkt eftersom att den är okänd.. så på mammans släkt borde man kunna skicka in hennes papper (lever hon idag? isf skicka in papper på henne) annars kan man skriva in det på anteckningar i passet att hästens mamma heter Ramona och har okänd stam om det inte skulle komma med i stamtavlan..

OK, men det är inte jag som har mamman. Jag tror att hon lever ännu. man tycker ju att det borde gå att få med hennes namn, men som sagt så kan man ju egentligen då hitta på vad som helst!

Hmmm.

Pappa staten har ju bestämt att även gamla mammor med okänd härstamning skall ha pass nu efter nyår(men känn dig inte stressad;) ), så om hon lever bör hon ju ha något slags papper nu, eller hur??
Kan ju vara värt att kolla upp, i alla fall om du har nån slags koll på var hon finns!
Sen finns väl blodtypning/DNA-test som kan bevisa släktskapet om det behövs.

Jo, men jag misstänker att hon inte tänkt fixa pass. Mamman är minst 26 år, var 24 tror jag, när vi köpte vår..
Men frågan är húr man kan göra. Jag är inte så brydd eg om mamman står med eller inte, men jag vill uu att pappan ska stå eftersom han är en känd hingst. Måste försöka få tag på regstället igen. Suck, dom verkar ha en del att göra..

På dom bara!!
Vad blev det för namn förresten??

Som sagt så har jag inte bestämt mig. Känns lite fånigt oå nå sätt, men det känns trist att bara ha Candy... jag är lite tudelad:crazy:

Skriv alla tänkbara namn på små lappar och gör ett lotteri då:idea:
Annars är det faktiskt inget fel på namnet Candy heller. Antar att det är väl inarbetat sedan några år;)
En del skrockfulla hästmänniskor jag känner hävdar bestämt att det betyder otur att ändra namn på hästar. Vågar dock inte spekulera i om det är sant eller inte...

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 453
Senast: ako
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka