Sv: western + araber
Vad roligt att Shangall får fortsätta på banan!!! Jag gillar honom!
Jag har en känsla av att det finns en anledning till att våra araber inte får vara med i alla klasser..... Och att många quarter ryttare försvann från wras tävlingarna..... I slutet av 90-talet hade vi många mycket bra araber som låg i topp oavsett gren, som Exiodora och Mia Ekström i trail, wr,re,wp,wh,vh, Gra Ben Afas och Elisabeth Polheimer i re,wr,vh, Leksak och Marita Rasmusson i reining, Maradonn (tror jag han heter) som var nästan oslagbara i trail och min Audi i vh,wp,re,wh,tr,wr Jag tror det sved hos många quarter ryttare när dom hade oss att fajtas mot, att bli slagna av våra små arabisar... Har man upplevt den tiden som jag verkligen har gjort så ser man inga begränsningar i araben och vi arabryttare behöver vara i "flock" så vi kan peppa varandra som vi gjorde!
Audi har lämnat jorde livet
Mvh Pernilla
Jo, jag håller med dig också ! En BRA VÄLRIDEN arab kan hävda sig i högre klasser men mycket blir lättare med en Quarter + att du inte får vara med i alla klasser med en arab vilket kanske egentligen är synd. Det borde bero på utbildning/resultat/kunnande istället för ras.
Mycket beror nog som sagt på ryttaren. Men det finns fler duktiga Quartrar än Araber så kanske Quartern överlag är bättre ?! eller också är det inte många som insett att araben kan hävda sig bra mot Quarter/Paint.
Jag tycker iallafall om dem !!
Är det inte du som har skitduktiga Audi ? Men hörde något om att han ska ha gått bort ? stämmer det, eller är det en annan häst ?
Jo, det är han ! Men jag har ägt honom i två år. Han har lärt mig jättemycket ! En riktigt bra läromästare men skulle vilja få till spinns och stops lite bättre.. det är det som inte funkar så bra...Men tror aldrig han varit specciellt bra på det..
/Erik
Vad roligt att Shangall får fortsätta på banan!!! Jag gillar honom!
Jag har en känsla av att det finns en anledning till att våra araber inte får vara med i alla klasser..... Och att många quarter ryttare försvann från wras tävlingarna..... I slutet av 90-talet hade vi många mycket bra araber som låg i topp oavsett gren, som Exiodora och Mia Ekström i trail, wr,re,wp,wh,vh, Gra Ben Afas och Elisabeth Polheimer i re,wr,vh, Leksak och Marita Rasmusson i reining, Maradonn (tror jag han heter) som var nästan oslagbara i trail och min Audi i vh,wp,re,wh,tr,wr Jag tror det sved hos många quarter ryttare när dom hade oss att fajtas mot, att bli slagna av våra små arabisar... Har man upplevt den tiden som jag verkligen har gjort så ser man inga begränsningar i araben och vi arabryttare behöver vara i "flock" så vi kan peppa varandra som vi gjorde!
Audi har lämnat jorde livet
Mvh Pernilla