western + araber

Sv: western + araber

Inte så lång, 166 cm...
Är lite överviktig nu, men har som mål att bli mindre och kunna ha en elegant häst ;-)
Tänkte ha det som motivation... Det har fungerat på min nuvarande häst ;)

Då ska det nog till rätt mycke övervikt till för att du inte ska kunna rida en arab, naturligtvis beror det ju på hur hästen ser ut oxå och om du håller dig under ca 20kg övervikt så kan jag inte se något problem i det, jag talar från egna erfarenheter..... Jag är liten och fet själv ;) och har inte kunnat se att det skulle ha skadat någon av mina.... Jag har ridit in dem vid 2,5 års ålder och den ena är tävlad rätt tufft i 10 års tid, det fanns inga hältor, gallor eller ryggproblem på den hästen. Sen har jag en som blir 5 i år och han är av höghus modellen så honom valde jag att låta en lättare ryttare åka på i början... Jag har hellre en tung ryttare än en ryttare med lång överkropp på mina hästar....

Tips, om du letar arab så såg jag att Emilies jätte fina Garush :love: är till salu, han är en rejäl kille.

Mvh Pernilla

Hej !
Först vill jag tala om att bilderna är på g men har strulat lite så det har tagit lite mer tid än det brukar.. men de kommer !

Okej. typ det som jag kämpar med också, + all annan grunträning.
Har du något tips på hur man förbättrar detta, kan ju PMa om du inte vill ta det här. Du verkar väldigt duktig, håller du clinics och så? tror du skulle ha mycket att lära ut !

Okej, Skulle ju va skitcoolt att åka ner till Österrike faktiskt innan shaggys tävlingsdagar är över...;)

Nej, inte på jakt just nu. har lagt det på hyllan lite... men det blir väl inom något/några år skulle jag tro.
/Erik

Så söt hon var!! Härligt kort när hon var föl! :love:

Alla verkar ju redan ha sagt en massa possitivt om de underbara araberna :love: Så jag ska inte tjata, men tänkte dela med mig av några bilder i alla fall :)

Mac Attraction & jag
2832604.jpg0

Macke igen
4838696.jpg0

Alazan och min kusin med korna
2783138.jpg0

Jag & Alazan för VÄLDIGT många år sedan. Inridning pågår efter att hon hade varit illa behandlad under många år, väldigt tanig på den här bilden.
2784512.jpg0

Senast ändrad av en moderator:

Hoppsan, du la visst ut allihop:rofl: :rofl: :rofl:

Tack så mycket för hjälpen!:bow: :bow: :bow:

Kan du inte lägga ut bild på dig och Shangall ?! Och Carro på sina juveler!!!!!!

Mvh Pernilla

Hej !
Först vill jag tala om att bilderna är på g men har strulat lite så det har tagit lite mer tid än det brukar.. men de kommer !

Okej. typ det som jag kämpar med också, + all annan grunträning.
Har du något tips på hur man förbättrar detta, kan ju PMa om du inte vill ta det här. Du verkar väldigt duktig, håller du clinics och så? tror du skulle ha mycket att lära ut !

Okej, Skulle ju va skitcoolt att åka ner till Österrike faktiskt innan shaggys tävlingsdagar är över...;)

Nej, inte på jakt just nu. har lagt det på hyllan lite... men det blir väl inom något/några år skulle jag tro.
/Erik

Pernilla är HUR J**la duktig som helst.... där skulle du lära dig hur mkt som helst också....
Vill bara tillägga att AUDI är bror till båda mina hästar...
Du som inte har sätt Nischka titta på Audi så ser du henne... dom är nästan som kopier av varandra :love: :love: :d
Eller hur Pernilla??:)

Hoppsan, du la visst ut allihop:rofl: :rofl: :rofl:

Tack så mycket för hjälpen!:bow: :bow: :bow:

Kan du inte lägga ut bild på dig och Shangall ?! Och Carro på sina juveler!!!!!!

Mvh Pernilla

Den tredje bilden som Erik la ut, påminner mig om när lolo och Fynd skulle gå över en bro, du måste ha sätt den bilden.. det är nästan exakt lika bilder... hahah...
Hoppas att du har sätt bilden...
det är nästan på pricken...;)

Ska försöka lägga ut lite bilder på oss, hann inte ta några i helgen heller... men ska ta lite färska bilder så ska du få se på dom vackra:) :love:
Titta på dom bilderna som jag har på min sida här på buke, gå in på visa allmän profil.. det kommer upp om du klickar på mitt namn... där har ja lite bilder på hästarna, ska lägga ut mer:)

Bilder finns på sida 1. Men ska ev. ta ikväll när jag rider så då kan jag lägga ut om det blir bra.

Carro:
Det skulle säkert vara jättelärorikt ! Får se om vi kan få ihop det någon gång! Skulle vara jättekuL!

Okej ! Är de efter samma hingst eller helsyskon ?
/Erik

Ni vet fortfarande inget om stammen på hästen jag ska kika på på fredag?
e, Da Capo och u, Dardjeela :confused:
hittade lite på distanslistans sida om Da Capo men det var inte mycket..

Bilder finns på sida 1. Men ska ev. ta ikväll när jag rider så då kan jag lägga ut om det blir bra.

Carro:
Det skulle säkert vara jättelärorikt ! Får se om vi kan få ihop det någon gång! Skulle vara jättekuL!

Okej ! Är de efter samma hingst eller helsyskon ?
/Erik

Alla är efter Fynd ox, så dom är halv syskon, men jag tror att iaf Miko och Audi har fått sin hjärna av pappa...
Eller vad säger du Pernilla?
Nischan har ärvt lite av både pappa men mest av mammas (Nefretete) envishet, tror jag visst..:angel: ....

Det ända jag har fått reda på är att Da Capo f. 1977 på Blommeröd Arabstuteri..
Försökte kolla om Blommeröd hade några bilder på gamla hingstar men tyvärr så hittade jag inget..
Det här är hans morfar http://www.runnbacken.org/dardir.htm...
Är det som jag har fått reda på hittils, ska kolla lite till:)
//Carro

Pernilla är HUR J**la duktig som helst.... där skulle du lära dig hur mkt som helst också....
Vill bara tillägga att AUDI är bror till båda mina hästar...
Du som inte har sätt Nischka titta på Audi så ser du henne... dom är nästan som kopier av varandra
Eller hur Pernilla??:)

Tack sötnos för dina fina ord!:bow: Nischka är mycket lik Audi och Audi mycket lik Fynd:love:

Audi och Fynds bro bilder är nästan komiska för att dom är så lika! Många undrade när jag började tävla Audi om det var någon annan som red Fynd åt Lolo, så när Lolo fått frågan ett x antal ggr så red Lolo fram och ställde sig bredvid mig och Audi och ropade skrattandes: ser ni nu att det är far och son och inte en och samma häst?! :rofl: Härligt minne:love:

Hmmm, om du anser att Neffe var envis då skulle du träffat Audis mamma Alladina...... Hon tog priset, 95% åsne blod skulle man kunna tro ibland.... Snäll som få :love: men envis:devil:

Erik: Jag hade nog missat bilderna.... Ni ser jätte fina ut, vilket jobb du har gjort med honom!!!!! Och ja, det finns nog mer att jobba med på Shangallen. Jag kan pm:a dig om det om du vill!

TACK till alla er som skrivt fina ord ang. Audis bortgång, det värmer mycket!:bow:

Mac Attraction ser super fin ut!:love: Är han hingst fortfarande? Ska han tävlas och såfall i vad? Om jag inte minns helt fel så är han visad på utställning, hur gick det där?

Mvh Pernilla

Okej. Tack ! Du får jättegärna PM:a även om det kanske är svårt med bara några bilderr att gå på så kanske det finns några råd.

Har inte så mkt ridbilder är svårt att få sådana fina så därför mest trail kort...

Audi bevisar verkligen att ARABER KAN !!!:) :D ;)

GRYYYYYYYMMT FIN HÄST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:love: :love: :love:

Tack sötnos för dina fina ord!:bow: Nischka är mycket lik Audi och Audi mycket lik Fynd:love:

Audi och Fynds bro bilder är nästan komiska för att dom är så lika! Många undrade när jag började tävla Audi om det var någon annan som red Fynd åt Lolo, så när Lolo fått frågan ett x antal ggr så red Lolo fram och ställde sig bredvid mig och Audi och ropade skrattandes: ser ni nu att det är far och son och inte en och samma häst?! :rofl: Härligt minne..

Hmmm, om du anser att Neffe var envis då skulle du träffat Audis mamma Alladina...... Hon tog priset, 95% åsne blod skulle man kunna tro ibland.... Snäll som få :love: men envis:devil:

TACK till alla er som skrivt fina ord ang. Audis bortgång, det värmer mycket!

Mvh Pernilla

Det var så lite så, Jag menar det också!!;)

Nischan är mkt lik Audi, och som du säger så är han lik Fynd..
Undrar vad alla skulle säga om vi tre var där... HAHAH..
Skulle vilja varit med när hon sa så... kan tänka mig att allas hakor hängde ner vid marken:eek: .. hahhaha
Det hade varit ganska kul om det hade gått att tagit en bild på alla tre... :love: förstår du vilken fin bild det skulle blivit...

Jag kan berätta om en gång t ex med Nischan, när vi var hemma hos Lolo i tierp, då hade lolo lagt ut hennes plast bommar, och så skulle jag rida över dom i SKRITT, men tror du Nischka vill gå över...
Jag satt å banka o konka men Nischka hon brydde sig inte ett dugg över vad jag gjorde upp på ryggen... She´s a little :devil: ...
Du skulle ha sätt Lolo, hon låg dubbelvikt i ridhuset och bara garvade åt oss... och då berättade hon att Nischka såg exakt ut som sin mor just i det ögonblicket...:rofl:

//Carro

Hej!

Jag är lite nyfiken på hur det gått, va han fin?

Du frågar om stammen, det jag kan säga är att den är helt i min smak!:love: (Den polska sidan i allafall) Det är mycket i den stammen som fanns i min darling Audi:love:

Eric; kul att du gillar Audi.:)

Mvh Pernilla

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 830
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar