western + araber

Sv: western + araber

om han var!! :love:
hehe, man kan nog säga att det var kärlek vid första ögonkastet...
och sedan var han som en dröm att rida, så smidig, lydig och välriden. En kanonhäst helt enkelt!
det blir nog så att han får komma hem till mig på prov snart :D
Men den största upplevelsen av allt måste ha varit att jag såg över ryggen och ner på andra sidan hästen! är ju van vid skyskrapor till halvblod nuförtiden... :rofl:
jag tror jag har bestämt mig...:banana:

Skönt att höra att du slapp köra ända ner hit till småland i onödan :D.
Själv hade jag snö hela vägen från Stockholm till Nybro idag jag körde hem :mad: , tog minst en timme längre att köra.

det var värt varenda millimeter körväg! dock hade jag och min medresande sambo lite olika åsikter om vad som är "inte alltför långt bort" och "för långt bort" :angel:
Men nu har jag verkligen hittat en pärla till häst:love:
Och vilket flyt vi hade med vädret!

ja usch och fy för snön! jag som hade hoppats att vi skulle slippa den och att våren skulle komma direkt :idea: man har väl blivit lite bortskämd nu iofs:p

Börjar förresten fundera på om inte mitt arabsto jag hade kan ha varit släkt med den du kollat på. Hennes mamma hetter Darcza och jag tror hon var e: Czap u: Dardjeela. Men nu hittar jag inte hennes papper eftersom det inte är jag som äger henne längre men jag kan ta reda på det...

och sedan var han som en dröm att rida, så smidig, lydig och välriden. En kanonhäst helt enkelt!
Men den största upplevelsen av allt måste ha varit att jag såg över ryggen och ner på andra sidan hästen! är ju van vid skyskrapor till halvblod nuförtiden... :rofl:

VAD ROLIGT!!!!!!!:) :)

MVH Pernilla

Börjar förresten fundera på om inte mitt arabsto jag hade kan ha varit släkt med den du kollat på. Hennes mamma hetter Darcza och jag tror hon var e: Czap u: Dardjeela. Men nu hittar jag inte hennes papper eftersom det inte är jag som äger henne längre men jag kan ta reda på det...

Hej hopp!
Hör med Lillemo på Smedgårdens, hon kanske vet då hon haft båda mamman och dottern...har jag för mig iaf.

/Li

Vad roligt !! Araber är så otroligt allsidiga, min vallack är riden både western och klassiskt funkar kanonbra i båda, men det han gillar bäst är körning, och helst terrängkörning.
Hoppas att att allt går bra för er.
/Stina

Hej!

Hur har det gått? Har du fått hem honom än?

Mvh nyfiken Pernilla;)

vad roligt att du e nyfiken! :D
Jag hämtar honom antagligen nästa helg om allt går bra med besiktningen...
och det hoppas jag verkligen att det gör! usch! alltid lika nervöst :crazy:

vad roligt att du e nyfiken! :D
Jag hämtar honom antagligen nästa helg om allt går bra med besiktningen...
och det hoppas jag verkligen att det gör! usch! alltid lika nervöst :crazy:

Jag håller tummarna, att det går bra med besiktningen!!!! Jag hoppas ju att få se er på tävlingsbanan till våren/sommaren! Att ni kan komma med på sportcupen osv.;)

Lycka till!, skriv och berätta hur det går.

Mvh Pernilla

Jag har en 12-årig arabvalack som jag tävlat och tränat western på i några år. Förra året blev det ingen tävling men från 2002-2005 tävlade jag få men framgångsrika tävlingar. Detta för att vi dessutom tälvat distansridning.

Min hästs styrka är hans lätthet på hjälperna och hans kvicka huvud. Dessutom har han en särdeles mjuk gång vilket gör det lätt för mig att sitta och se oberörd ut! ;)

Min hästs svagheter är att han är högställd och har svårt att gå i en bra pleasure-form. Hans kvickhet gör också att han ibland har svårt att slappna av i början av en tävling då han ska hinna med att kontrollera och följa med omgivningen även mitt under ritten...

De grenar vi varit mest framgångsrika i är WH då det antagligen inte ser ut som att jag gör något alls... :) och WP då han är mjuk att sitta på och har en bra långsam jogg.

Rening är roligast men kan bli lite för hög form och flygigt då tempot ökar. Jag tror att min häst skulle vara en underbar ko-häst (har särskilda skäl att tro det - har testat IRL och skarpt läge) men har aldrig tävlat såna klasser.

/Camilla

Wiiiii!
Han gick igenom besiktningen utan minsta anmärkning lille knodden!!
:banana: :banana: :banana: :bump: :banana: :banana: :banana:

kommer på söndag eller nästa helg igen. Usch vad jobbigt att vänta!
Men jag är oförskämt glad iallafall :D :D :D

Wiiiii!
Han gick igenom besiktningen utan minsta anmärkning lille knodden!!

GRATTTTTTIS!!!!!!!!!!!!!!:) :) Vad roligt och lycka till!!!!!!

Till er andra som pm:ade om Garusz så är han nu till salu, så passa på den som söker westernarab!

Mvh Pernilla

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 830
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar