Welt Hit II ur aveln pga av sjukdom

C

crazy

Så ni som funderar på att använda honom får nog ändra era planer tyvärr.Flyinge skulle kontakt de stoägare som redan bokat upp sej på honom.För övrigt vet jag inte vad som hänt hingsten...någon som vet?

Men hallå, tänk efter innan.. 'crazy' skrev ju att Flyinge ska kontakta stoägare som bokat betäckningar, varför då ifrågasätta var infon kom ifrån.. jag anser det som självklart att det är från Flyinge! :)

Du det har förekommit konstiga rykten innan så varför är det så konstigt att jag frågar var infon kommer ifrån??? :confused:
Det skulle mycket väl kunna vara någon som sagt till någon och det här och att Flyinge skulle meddela hingstarna, och i slut ända han de inte stämt ett skit. DET kan ju DU tänka på nästa gång, eller du kanske litar blint på allt som skrivs här??

Det hade varit en helt annan sak om crazy i orginalinlägget hade hänvisat till Flyinges hemsida.

Men jag tycker att på senare tid så har det INTE förekommit några konstiga rykten. Dessutom - Hukar mig - så är det för mig rätt stor skillnad på VEM som skriver. Vissa nick här VET man är rätt insatta i branschen och skulle INTE sätta igång ett sånt rykte.

Men visst är det bra att hänvisa till vart uppgifterna kommer ifrån.

Det enda jag vet är att han blev akut sjuk med feber när Flyinge skulle ha sin hingstvisning i Tingsryd.De fick akut transportera honom till djursjukhus.

Buköppning har jag inte nämnt! :confused:

Min källa (som dagligen är på Flyinge) säger att han fick transportsjuka på väg till visningen i Tingsryd, men fick åka till Helsingborg istället.

Ber om ursäkt att jag svarade, hade på känn att det skulle feltolkas.
Skall inte hända igen!
mvh

Varför ska du be om ursäkt för dej självt!Du har inte nämnt buköppning över huvudtaget!Fanns inget att tolka fel i ditt inlägg alls! ;)

Skulle vara intressant att få veta varför GIG tror att det handlar om buköppning? :confused:

Det här med buköppning, var fick du det ifrån? Ingen har sagt något om det. Du kanske har egna källor eller?

Hon kanske VET att han genomgått buköppning, och ifrågasatte om det verkligen berodde på transportsjuka! :idea:

Så skulle det väl visserligen kunna vara, men då kunde h*n väl skrivit det istället för att vara spydig...

Inte min mening att vara spydig! Däremot är den info jag fått att han buköppnats (min källa är ganska bra den också. ;))
Dessutom är det ju så att transportsjuka knappast skulle innebära att hela avelssäsongen var borta för honom men han ska ju tydligen inte vara i avel mer i år (undrar om någon hann använda honom och få dräktigt?!)

eh.. Welt Hit fick nog inte transportsjuka på väg till tingsryd även om det tydde på det. (tror jag). Däremot har han nog buköppnats av en isåfall annan anledning än transportsjukan som han säkert aldrig haft!
skulle vara intressant att höra vilka "källor" ni har? (och ja, jag har en väldigt bra källa jag med)

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar