Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som är insatta i welshavel:HalyBailey skrev:det stod i en pytteliten notis i senaste WPN - har du fått den?? - att individprövning redan from 2005 gäller inga nedre exteriöra poänggränser! Jag blev lika förvånad som du. vidare står det att lägsta ålder är 2 år och inte 2.5...Hmmm
skulle man kunna visa redan till våren då???
Det står också att dom skall visas tränade...äsch... jag hämtar tidningen istället...
hm...sådär, tillbaka, få se nu.........
sid 4, lite nere till vänster
"Individprövning - nytt som gäller from 2005
Kvalitetsklass G tilldelas welshhingst som godkänts veterinärt, exteriörbedömts, visad tränad och skick för besiktning. Mätes avseende mankhöjd och skenbensomfång. Inga exteriöra poänggränser för godkännande. Lägst 2 år."
japp, man får själv tolka vad som står.... Ta du och plocka hem Ärtan-Pärtan och lägg på Ida om du vill redan i vår grevagården är ju liksom i Skövde så du kan inte skylla på resvägen för honom....
(PS - nu måste din bild ha kommit fram!!)
Hur det blir med RWD-nummer framgår inte...fortsättning följer antar jag.
Turture22 skrev:Okej...några frågor.
Nu har jag använt min egen hingst som fick 36 - 38p på avelsvärderingenÄnnu värre - hingsten fick 31 p... Men för att tjäna lite på det tar jag emot okunniga männikors ston? Eller jag använder honom själv för han är ju så gullig? Det är detta som gör mig lite orolig.