Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Jag hade Master på foder hos mig hans sista sju år i livet... som tävlingsponny till mina barn.
Han togs ur avel -95 pga dålig spermakvalitet.
Jag kunde skriva kilometer om denna fantastiska hingst!!!
Är så ledsen att jag inte lyckats få tag på ett sto efter honom, bra nog att avla på...
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Synd bara att han inte lämnat något speciellt efter sig. Endast 3 ston är stamokförda men ingen med diplom och inga avkommor som utmärkt sig på tävlingsbanorna vad jag vet. Hingsten var säkert trevlig som individ men i aveln har han verkligen inte satt några spår. :smirk:
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Min kompis hade en avkomma efter Mirth som hade kunnat gå långt på tävlingsbanan men tyvärr var hon inte tävlingsintresserad... En stor häst i litet format med mycket nerver :D
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Welsh skrev:
Synd bara att han inte lämnat något speciellt efter sig. Endast 3 ston är stamokförda men ingen med diplom och inga avkommor som utmärkt sig på tävlingsbanorna vad jag vet. Hingsten var säkert trevlig som individ men i aveln har han verkligen inte satt några spår. :smirk:

Saken var väl den att han inte "matchades" särskilt :crazy:
När vi hade honom så tävlades han ju nästan hela tiden, hade max femton ston under dom åren...

Han användes en hel del till irländare utan stam oxå...

En avkomma efter våran gamla Caven Rose heter BRÄNNHULTS FAMEOUS, och tävlades en del 04, både i dressyr,hopp och FT.

En annan renrasig welsh BRÄNNHULTS CHARM(U; Wärnanäs Charm) har tävlat en hel del reg i hopp och FT, även detta för några år sedan.

Halvblodskorsningen(Ue:Illusion) PASCAL tävlar en hel del LA dressyr.

Finns en del andra oxå såklart, men det ligger längre tillbaka i tiden....

Han togs ur avel vid hingstmönstringen 95, då han fick påpekande om att ägarna skulle kolla hans spermakvalitet, vilket aldrig gjordes, så from 96 var han ej längre i aveln...

Pratade med Pia Weimark (uppfödaren)förra året i telefon ang. en halvblodsbetäckning, och då sa hon,när Master kom på tal. att det fortfarande är hennes favorithingst alla raser...

Och det är så de flesta säger här nere som hade med honom att göra, enfantastisk liten hingst med ett mkt gott hjärta!!!

Ingen beklagar mer än jag att han inte användes mer... :cry:
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Haha, jodu! Själv har jag en vit b-ponny valack, Brännhults Famous, som är efter Mirth Master! Famous har gått sm i fälttävlan, MSV hoppning och LA dressyr! Famous är så personlig och och har ett underbart steg samt hoppteknik! :D

sfs_467570058_92135_1280685027.jpg


sfs_443844490_59047_1266600911.jpg
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Men hade det verkligen varit värt att göra en ny tråd när denna redan finns? Skulle jag hitta min ponnys föräldrar i en tråd skulle jag hellre putta upp tråden än göra en ny, de som kommenterat kan ha trådprenumeration på :) Ok som van bukefalosare skulle jag nog PM:a berörda menmen.
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Fast det är ju inte avkommor till hingsten som efterfrågas, så jag hade helt enkelt låtit bli att skriva något alls utan nöjt mig med att läsa.
 
Sv: Welsh-folk! Mirth Master RW 61?

Med detta måste jag meddela att de var min morfar som födde upp denna fina hingst!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 549
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 413
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 157
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 530
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp