Welsh cob som Westernhäst?

LouiseHellstrom

Trådstartare
Hejsan! HAr en welsh cob hingst på 2 år, undrar om det är en bra ras för western?
Skicka gärna in bilder m.m och skriv om du har en welsh cob själv!

Kram Louise :)

Sv: Welsh cob som Westernhäst?

Dt kan säkert bli en jättefin westernhäst, alla raser passar till westernridning. Tävlingsmässigt så finns det en gren för alla.

En fördel är ju att han är såpass ung, att du kan träna honom i westernridning från början.

Ropade du???;)

TS: Självklart duger en WC:D...Jag har en 3,5 åring och hon är rätt lovande än så länge.

Lilly_1.jpg

instämmer med föregående talare :D
vad är det för en cob du har? *nyfiken*

Hmm. vet inte riktigt avd du menar, menar du typ? Isåfall är han av den lite smäckrare typen..

Lägg gärna in bilder på era Welsh cobs eller om ni har andra hästar ^^ :banana:

En av dina uppfödningar?

mvh Eva

Japp, länge behöll jag honom för att ha som framtida avelshingst men då MR domare gav honom 34 p så sålde jag honom :cry: idag hade jag nog väntat några år till för att låta honom växa till sig istället. Nåja han är skuren nu och lycklig valack. Jag ska till våren shoppa mig hans lillebror istället:love:

Inte gulbrun, vanligt brun. Blir nog runt 1,50 skulle jag tro. Han är bara 1 än så länge.
dyblygiad1.jpg

Här är deras pappa
reppan.jpg

min är iförsig en blandras... men 50% welsh cob å 50% paint...
nu 4år..

när hon var liten tillsammans med sin WC mamma...Magic Treasure

Är inte det där Broughton Replica?
Jag känner en åring som har honom som pappa.

Japp. pappa till den gule och min bruna är Broughton Replica RWD 13 :love:
Titta i avelsgnägg så får du se fler avkommor till honom:p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 227
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 317
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat