Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp. pappa till den gule och min bruna är Broughton Replica RWD 13
Titta i avelsgnägg så får du se fler avkommor till honom
MAGIC TREASURE STÅR I DET STALLET JAG RIDER!
Hon är dessvärre halt men har ett jättefint cobföl vid sin sida!
Du ska inte jämnföra en cob med ett klenbent halvblod. En cob "sväljer" en betydligt långbentare ryttare än ett halvblod i samma storlek då cobben har större bukomfång. MItt cobsto på 1,48 kan stora karlar rida utan att det ser konstigt ut. LÅÅÅÅÅnga Görel red vårt sekt C sto på 1.33 och benen släpade inte i backen.*kl*
Hur höga brukar WC bli?
Är väldigt sugen på en sån som framtida westernhäst men
jag är ändå 175 lång med långa ben så vill ju inte ha en för liten häst
Det är iof sant.
Men blir det inte svårt att komma åt med skänklarna ordentligt?
Den här pojken kan du garanterat rida
Brudvik Dyfydol 3 år
Skulle vilja säga tvärtom nästan. Har du långa ben kan det absolut bli knepigare att rida cob. Speciellt om den inte är jättedjup. Att den är bred påverkar ju inte "vart magen slutar" om du förstår vad jag menar.
Jag har cobbar som inte är speciellt heffaklumpiga och där kan jag med långa ben ibland få svårt med kontakten. Man måste då skola om sig till att rida mer med sina lår och övre delen på sadeln, utan att knipa med knäna.
Jag rider oftast med sporrar för att kunna låta benen hänga ner så långt som möjligt. Fungerar jättebra när jag då bara behöver tänka ett kommando så lyder hästen. Men tar jag av sporrarna och förlorar den lilla impulsen så har jag mycket svårare att kommunicera då jag bara kan använda vader och lår. Dom allra flesta rider ju trots allt med hälarna och fördelen med att rida cob som långbent är att man lär sig rida så som man borde göra dvs ner med benen och inverka med sätet! (utan att låta viktig...)
Slusumma: Det kan fungera jättebra att rida cob som långbent, men lika svårt kan det vara om man inte har hundra koll på dressyren.
Precis! med sätet och övre skänkeln rider man lättast oavsett vilken häst man en väljer att rida. Oavsett om man rider Pelleplutt på 1.14 el Pommen på 1.75På vilket sätt skulle det vara svår att komma åt med skäklarna? Benen ligger ju längs sidan på hästens mage och sätet har du under dig Det är ju inte så att dina ben kommer att sticka rakt ut bara för att hästen har lite massa.
Den här pojken kan du garanterat rida
Brudvik Dyfydol 3 år