Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Åhh fusk!! ge oss lite! :D
Jag delar gärna med mig...om ni tar kylan också...-19 nu. Sista veckorna har det envist pendlat mellan -18 ner till -26...brrr...
555414_408250709249101_673929958_n.jpg

734115_408251315915707_1585542800_n.jpg

*knapplån*

Är det någon av er Welsh fantaster som ska till Wales och Royal welchshow i sommar?

Jag ska dit:banana:

* Jenny *

Jag tar gärna några minus iaf! nu snöar det här! och det ligger på nollan så ro hit några minus ;)

Åh...är det din nya? Vilken fining!:love:
Gick det bra när ni hämtade henne? Har du skrivit här hur gammal hon är? Måste ha missat det isåfall..

13020315_zps0bdc1cb0.jpg

13020307_zps286a2fb9.jpg

13020303_zps1f196d4d.jpg

Vi har börjat jobba lite. Och jösses vilka utbrott hon får ibland. Tur att jag är lika envis :angel:

Men oj vad fin hon är!:) Även om hon ser lite eh....pissmärrig ut på mellersta bilden ;)

Jag äger nu en vacker Welsh Cob Hingst som snart fyller 2år :) Han heter Linners Bonheddwr och hans pappa är den vackra Nebo Red Dragon.

DSC_0074_zps77a82d4b.jpg

DSC_0134_zps232a5677.jpg

TinaW Grattis till din fina häst!
Han är halvsyskon med min Linner Welsh Maid. Hon är också efter
Nebo Red Dragon:)

*kl*

Jag är helt förälskad i denna ras, de är så vackra! För närvarande har jag en häst av en annan ras, men är grymt sugen att skaffa mig en welsh cob-pojke för framtiden.

Har sedan en tid tillbaka kikat efter en unghäst, men hittar inte riktigt det jag söker. Skulle gärna vilja ha en kille ur trevliga blodslinjer och gärna med lite färg :love: Är det knepigt att importera en häst från exempelvis England eller Tyskland? Det känns som om det jag letar efter är lättare att finna där, även om det innebär mer jobb.

Vad är det för något specifikt du söker och inte hittar, nån speciell färg? Jag har ett stort kontaktnät och vet om mycket till salu som inte ligger på internet, utan som väntat på att köpare skall söka upp dom istället. Säg vad du önskar så ska jag se om jag vet om något. :)
Jag som är uppfödare själv har svårt att rekomendera import. Varför konkurrera ut mig själv liksom ;). Det är inte gratis och priset totalt slutar ungefär på vad svenska hästar kostar.
Har importerat från Wales och Danmark. Vuxna hästar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 329
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 101
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 776
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna