Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Till Habina.
Just nu är det mest troligt att hon är den omvandlade om hon inte dyker upp med någon dagsfärsk info så att säga. Än har det inte hänt och är man god i sin gamla roll så borde man vilja visa att man fortfarande är det efter gårdagen. Jag hade förväntat mig att hitta något i hennes inlägg idag men det ger nada!
ja det stämmer med mina övriga tankar idag vad det gäller den omvandlade, men vi få ge henne en chans att komma in och bemöta våra frågor och att delta i diskussionen öht:

du skrev att du nämnde något försiktigt igår om Asko som Lilltess höll med om, kan du hitta det åt mig, för jag ser det inte?

Alltså jag är så kluven. Jag har ju ela tiden sagt att jag trott asko var ond, kan det va så att koppen och asko planerade allt igår? Att den som stannade av dom två skulle bli godförklarad? Jag vet inte öht hur jag ska rösta, har inga teorier om någon förutom asko och har nol tid att gå igenom leken ordentligt :(

Alltså jag är så kluven. Jag har ju ela tiden sagt att jag trott asko var ond, kan det va så att koppen och asko planerade allt igår? Att den som stannade av dom två skulle bli godförklarad? Jag vet inte öht hur jag ska rösta, har inga teorier om någon förutom asko och har nol tid att gå igenom leken ordentligt :(
Är det det här du anser att du och Lilltess tror samma om ?
@Matmissbrukaren

Men är det så konstigt att habina var förvirrad? Hon har varit väldigt säker på Dentaku och Bollen__ men koppen/asko var hon mer osäker på och ville kanske vara tydlig inför andra så vi som litar på Habina inte hängde på utan att tänka själva?

Sedan blir jag inte klok på dig idag. Idag kan vem som helst vara onda men igår hade jag dig, habina och Lilltes0s bland de jag trodde var goda. Nu vänder du och tror att lilltess kan ha varit ond innan förvandlingen?

Läst igenom leken igen och den jag tycker känns mest lik från tidigare i leken är artline. Jag hade henne som trolig god innan och vill nog våga ha henne åt det goda hållet nu också.

Jag tycker det är intressant med hennes tankar om quarter. Jag reagerar själv över hur "hetsig" jag tycker att quarter blev efter att demonen lynchades, som om hon verkligen var mån om att visa att hon minsann fortfarande letade onda. Jag kan ha fel, men det i kombination med att hon skrev Asko som god (vilket hon inte bör veta säkert) gör mig mycket mer misstänksam mot henne.

Resten av er får tyvärr återvända till neutral-zonen, jag skall försöka läsa mer under kvällen, men då jag har kvalitetstid med föräldrarna, så röstar jag nu för säkerhets skull.

Habina röstar på quarter4ever

Misstänker du isf har samma tanke som mig angående Asko då, som jag nämnde väldigt försiktigt igår.
Men bra, då är jag inte ensam och Lilltess trodde detsamma.

Däremot är jag osäker på om det fortfarande stämmer men det verkar så. Och då blir du mer suddig i mina ögon för jag känner inte att du är samma som igår. Du har iaf inte skrivit något som kunnat övertyga mig än. Och det gör mig orolig!

Som jag skrev i morse ville jag gärna ha lite mer tankar från er andra först, svårt att teoria när det som hänt med demonen gör att tidigare teorier är osäkra.

Jag är rädd att quarter är den som är omvänd, men jag är på intet sätt säker.

Vem var det som kläckte teorin att Asko var ond för att hon röstade på mig? Dåligt minne och sitter på mobilen. Tänkte om det var någon som jag tidigare litade på...

jag förstår att jag drar blickarna på mig
det har jag en förmåga att göra
men @Habina
Var inte det en väldigt enkel röst?
Vi andra har teoriat och svingat vilt( iaf undertecknad:o)
men du har mer eller mindre lyst med din frånvaro?
Du är en av de som @glömmerallt höll för trolig att kunna bli omvandlad
så extra anmärkningsvärt att du inte gjort mer att visa att det inte skulle vara fallet?

det är fortfarande nästan tre timmar kvar och att lägga en tidig röst nu på det som kommit fram hittills är inte särskilt, ja, adekvat?
Och du har inte ens varit i tillnärmelsevis samma skotteld som Lilltess idag( från min sida), så jag undrar jag....

Deltagare:
1. glömmerallt
Känns klok och har inget att invända mot det hon skriver , och tycker hon har vettiga funderingar som jag kan instämma i. Jag håller henne på de godas sida

2. quarter4ever Jag!

3. bollen__ vampyr!
4. Dentaku vampyr!
5. Peaux Bybo
6. LenaH Bybo

7. Artline Ännu en jag har känt varit inne på samma saker som jag, finns inget skumt som jag kan se med henne so far. Håller henne på de godas sida.

8. Koppen En av de jag har svårt att placera, ska nagelfara allt igen och se om jag blir klokare!

9. Lobelia Brevbärare

10.Habina spelar som om hon vore god, men en av de jag ändå inte riktigt kan lita på hennes godhet fullt ut, jag får vända och vrida allt några gånger och ha ögonen på det som sker idag så kanske pusslet passar till slut?

11. Majola En nybörjargod kanske som famlar lite i blindo? Eller en nybörjarulv som är väldigt försiktig? En av de jag också vänder och vrider på...

12. Asko
Har varit på tapeten några dagar nu, jag kan känna att Dentakus lilla kommentar om vilka hon finner onda innan hon röstas ut, kanske rentav talar till Askos fördel? För jag tror Dentaku med det inlägget ville få andra goda misstänkta, som lätt kan bli det för att de inte är så vana att uttrycka sig och lätt skriver så det kan misstolkas...Men hon är en till jag måste kunna placera för att få bitarna att passa ihop!

13. Lilltess En annan jag tidigt känt att hon letar ulvar och jag håller helt med ( i stort sätt) i hennes tankar och funderingar. Håller henne till de godas sida

14. Matmissbrukaren den jag kanske tvekar om mest, hon är tillräckligt duktig för att kunna spela undvikande ulv utan att bli alltför misstänkt , så jag håller henne mer åt de onda än de goda just nu.

Sammanfattning:
Det verkar som vi är flera som tvekar om
Dessa : Majola, Matmissbrukaren, Asko och Koppen.
Om min teori stämmer (enl tidigare inlägg) att det var 4 demoner från början så ska två bort, har jag fel och det är tre kvar så ska iallafall 1 bort!
Så nu är det dags för Brasse teorierna igen; Den ska bort för att......?

Koppen eller asko ikväll då.. Frågan är kan dom båda vara onda? Eller båda goda? Om där bara är en god, vem är god? Hmm...

Jag *tror* jag fick en känsla av en roll som Asko skulle kunna ha tidigare i ett inlägg hon skrev men det kan ju vara helt galet. Men isf är hon god. Eller så luras hon :banghead:
Och Koppen har jag som sagt ingen känsla av alls just nu.

Skulle du vilja länka till inlägget så kan jag få tolka det själv?

Asså snart kommer jag behöva skriva ut mitt pussel som jag lagt. För jag tycker ju att ulvarna borde ha lagt klart sitt pussel vid det här laget då dom vet vilka de onda är..

Kika på inlägg 1043.

Jag tänkte också på det. Men det kan va på två håll.. Om du förstår?

Det är ju det jag menar med att hon kan luras :p

Okej då tänkte vi samma, haha. :up:

Här har du @quarter4ever

Det börjar med din teori om Asko därav citerar jag ditt inlägg först, och sedan Askos respons på ditt inlägg.

@quarter4ever

Hur menar du med att visa att jag inte blivit omvandlad? Jag kan inte skriva mer än vad som verkar logiskt för mig. Artline tycker jag låter som tidigare, så hon är kvar åt godare hållet.

Resten neutrala, men den som jag tycker betett sig knepigast och rent desperat kastat anklagelser omkring sig, är du. Att du anklagat Lilltess mer än mig spelar inte in när jag lägger min röst. Likaså att jag lägger den tidigt. Skulle du föredra att jag missar att rösta?

Här har du @quarter4ever

Det börjar med din teori om Asko därav citerar jag ditt inlägg först, och sedan Askos respons på ditt inlägg.
och en liten fotnot ang dentakus lilla lista över de hon anser onda så var koppen med på den...
är det rimligt att tro att hon vågade ta mer nån mer riktig ond på den?
Enl de förutsättningar som var innan demonen kom och rörde till dårå....

ok men då fattar jag antingen helt fel, eller varför röstar Lilltess på Asko ändå till slut?

Det har jag ingen aning om. Min teori om Asko är fortfarande aktuell eftersom det inte finns något som motbevisar den än. Möjligtvis. Kanske. Habina kom in nu och drog en reva i den...

Som jag skrev i morse ville jag gärna ha lite mer tankar från er andra först, svårt att teoria när det som hänt med demonen gör att tidigare teorier är osäkra.

Jag är rädd att quarter är den som är omvänd, men jag är på intet sätt säker.

Jag har varit inne på samma spår som dig angående Q4 men det är lite svårt att säga något om henne när hon är den enda som skriver något... Eller mest så att säga :p
Men om det är hon så faller min första teori om vilken roll hon har/hade ihop totalt, tillsammans med några andras :meh:
Nu lät du mer normal igen :cautious: :banghead:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar