Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

jag vet att ängeln är god, siaren också, tvillingarna också, bybo(r) också -alla goda roller är goda, däremot vet jag inte säkert vem som är vem av dem. precis som jag inte vet vilka som är ulv(ar) nu efter omvandlingen
Varför vet du så mycket om ängeln just ?
Så du är så tvärsäker att du VET vem som hade den rollen ?
spionen är ju borta och den är fortfarande den enda som kunde vara säker på ängeln, utöver ulvarna förstås som nog "vetat" sedan käket misslyckades första natten......

Det var väl ändå inget missat käk första natten? Det var väl först dag tre?

Hur vet du att ängeln fortfarande är god?
Den enda som kunnat veta det är spionen och hon är död.

Nej det är inte så jag menar, jag menar att ängeln är det enda som jag vågar gissa spelaren på och den var/är god. Eftersom jag vet att denne var god innan så är det lättare att märka om denne skulle bete sig ulvigt. Såklart räknar jag med att jag KAN ha fel om.ängeln, vilkey gör detta svårare

ja det är en ursprungsulv jag är på jakt efter.
Alla är lost idag utom ulv(arna)...
jag är och letar på alla just nu,men måste ta ett break för att fixa stallet och rodda barn etc , men återkommer givetvis
Läget är ju såsom så att får ulvarna ut en god idag för att alla inte riktigt vet vem man ska tro på ( lite som första DL all over again)
så kan det om vi har riktigt otur stå lika ikväll och då räcker det med ett lyckat käk inatt..
Och sett ur det perspektivet måste ju demonens val för omvandling troligen ha hamnat på ängeln, så inget beskydd kunde delas ut inatt, kanske var därför spionen åkte? För den hade ju varit allra bäst att ha kvar som får mer och mer info från alla håll!

Den teorin förutsätter att ulvarna vet vem både ängeln och spionen är/var.

Johopp. Börja om igen då.

Men jag kan hålla med @quarter4ever att det allra bästa är väl att leta efter den sista ulven istället för att försöka hitta den nya om ni hänger med på hur jag menar.

Jag håller delvis med dig. Det är bra att fortsätta fundera på dem man trodde var misstänkta samtidigt som man håller ögonen öppna för om någon beter sig märkligt. Men din kommentar gör mig nojig över att du är den nya ulven som vill dra misstankarna till de gamla istället.

Allra helst hoppas jag Koppen var den sista och att det nu bara finns en kvar i leken. Men det är väl att hoppas på för mycket :banghead:

Så nej. Jag har ingen aning.

Ju mindre ulvar dessu bättre men samtidigt tjänar ulvarna på att vi ska tro att det är en mindre.

Hur vet du att ängeln fortfarande är god?
Den enda som kunnat veta det är spionen och hon är död.

Kan det ha varit därför spionen blev uppäten?

Jag håller delvis med dig. Det är bra att fortsätta fundera på dem man trodde var misstänkta samtidigt som man håller ögonen öppna för om någon beter sig märkligt. Men din kommentar gör mig nojig över att du är den nya ulven som vill dra misstankarna till de gamla istället.

Ju mindre ulvar dessu bättre men samtidigt tjänar ulvarna på att vi ska tro att det är en mindre.

Jag vet inte riktigt hur jag skulle ta blickarna från mig själv om jag nu vore nya ulven genom att försöka hitta de gamla?
Varenda jävla kotte är lika misstänkt nu så det spelar nog ingen större roll hur jag formulerar mig. Och hur menar du med de gamla? Vet du hur många det är kvar?

Varför spionen blev uppäten vet bara ulvarna. Dom visste ju inte ens säkert att hon var spion. Dom kan ju lika gärna tro att dom käkade siaren eller ängeln.

Jag vet inte riktigt hur jag skulle ta blickarna från mig själv om jag nu vore nya ulven genom att försöka hitta de gamla?
Varenda jävla kotte är lika misstänkt nu så det spelar nog ingen större roll hur jag formulerar mig. Och hur menar du med de gamla? Vet du hur många det är kvar?

Varför spionen blev uppäten vet bara ulvarna. Dom visste ju inte ens säkert att hon var spion. Dom kan ju lika gärna tro att dom käkade siaren eller ängeln.

Det borde vara 1-2 gamla. Det gör det förvirrande svårt att formulera sig. Är det inte säkrare att utgå ifrån att det är en för mycket än en för lite?

Har det lite trångt med tid ikväll (tex på spåret :o:angel:) men ska nog kunna klämma in lite ulvspel. Har iallafall kunnat hänga med idag via mobilen, men den är så jobbig att ofta går det inte skriva något inlägg alls på buke :meh: Men nu sitter jag vid datorn någon timma innan vi ska åka och veckohandla.

Såå, spionen blev alltså uppäten - inte bra :crazy:
Såg sedan att q4 hade skrivit en hel del inlägg. Mycket riktat mot lilltess, vilket förvånar mig då jag höll dem på den goda sidan. Givetvis kan ju en av dem ha blivit demonad men mycket av det q4 skrev om hände/skrevs innan koppen lynchades - alltså då hon var (tror jag!) god. Detta förvirrar mig :crazy: för nog skulle inte q4 missa denna viktiga detalj? hade jag hela tiden fel om deras roller? men vilka är de då? ..... och så viskar en paranoid röst i mitt huvud - skriver hon så med flit för att se vem som hakar på..? :cautious:

... :arghh:
ja, det funkar fint det här :meh:

nej efter lynchningen ansåg jag inte Habina säker god, precis tvärtom, att jag funderade över hennes röständring?
Men det är klart att man kan köpa resonemanget att om spionen väljer asko att man vill följa dens röst....
Jag klarar inte av att lusläsa dagens inlägg. Jag blir bara stressad :o:crazy:

Fördelen för ulvarna att omvandla ängeln är att de får äta fritt. Tvillingarna är också ett farligt offer. Men det kan lika gärna vara siaren eller vem som helst :crazy:

Jag förstår att du har blivit nojig men efter lynchningen ansåg du att Habina var säker god.

Sedan vänder du och tror att Habina och Lilltess kan ha varit onda innan demonen åkte. Visst man kan inte lita på någon men du spelar nästan märkligare än vad Habina gjorde inför Dentaku lynchningen. Jag tror inte du var ond innan (om du inte lurat mig) men spelet efter koppen åkte ut. Hade en ny ulv vågat sticka ut så? Jag är tveksam inför det.

precis vad jag också funderade över tidigare idag...

Skulle inte detta vara i guilty pleasue-tråden? :angel: (Jag älskade den låten när det begav sig, och kommer antagligen gå runt hela dagen och tralla nu. :mad:)

Skämt åsido, jag håller med om att det verkar smartare att leta gamla ulvar, för med den nya står man ju lika handfallen som vid första DL. Trots det tycker jag att din nytolkning och helomvändning när det gäller Lilltess luktar konstruktion lång väg. Huruvida Lilltess är ond nu eller inte har jag ingen aning om, men det hon skrev igår tolkar jag mest som nervöst småprat i väntan på upplösningen. Även röstbytet, hon följde ju bara konsekvent det spår hon följt hela dagen.

Bokslut, bokslut, hinner inte mer just nu. Viktig information att GA var spion, måste läsa hennes inlägg supernoga igen ikväll.
Jag förstår att många kan reagera på att jag satt Lilltess under lupp!
Samtidigt kanske inte så konstigt, då hon ändrade röst igår?
hade inte jag lagt min röst som jag gjorde på Koppen på slutet så hade hon ju de facto varit kvar?
Man måste kunna granska alla när saker och ting verkar lite konstigt, eller hur?
Jag kommer ihåg att Lilltess hade dig väldigt högt på sin lista över minst misstänkta.
Jag kan ha ett möjligt scenario för det, men vill ändå höra dina tankar om Lilltess, känner du dig säker på att hon är god?

Vad är det för förvirrande med det?

En teori precis som alla andra. Tänk om dom inte vet? Jag är då inte säker på alla i leken. Speciellt inte idag.

Idag går inte att vara säker. Men ska man utgå ifrån rolllistan som var innan koppen åkte så tycker jag man har rätt bra koll på de viktigaste. Men visst kan man ha blivit lurad men i sådanfall finns det riktigt skickliga ulvar med i leken. :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Klara sig utan bil