Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Johopp. Börja om igen då.

Men jag kan hålla med @quarter4ever att det allra bästa är väl att leta efter den sista ulven istället för att försöka hitta den nya om ni hänger med på hur jag menar.

min fetning i ditt inlägg
Det måste väl ändå gälla för samtliga som är kvar? Alltså varför bara en ängel? varför inte en siare, en tvilling en bybo?
Eller menar du att det var den enda goda roll du visste vem som var?
Följfråga på det, hur kan du veta det? Den enda som kan Veta det är spionen och den är borta....

för att änglen är den som jag vet är god, eller var. jag har ju mina tankar om siaren också så har extra koll på denne.

sådärja
efter de värsta känsloströmmarna gett med sig så kickar hjärnan igång igen!
lite citat jag finner värda att titta på igen!
ja alltså , egentligen behöver man inte kommentera det eller hur? Hon ber ju om att bli utröstad! Här blev jag väldigt övertygad om vad hon var för typ! Och även att hon var demonen....

Har ju granskat Lilltess efter röständringen hon var relativt snabb att skriva detta, och ser ut som förvirrad god....:

Några inlägg senare kommer detta, liiite för snabbt kan jag tycka?

glömerallt fattar inte riktigt Lilltess och på ganska goda grunder antar jag....

svar:

Ja tydligt språk du är en VAMPYR-usling!!!

Vad jag tror är en lyakamrats svar:

den andra av mina huvudmisstänkta kommer in, antingen för att hon vet svaret eller börjar ana det..

Blodfattiga eländes vampyrusling!!!

Que, vofför dådå?

Den svängning jag tror den andra lyamedlemmen gör! Det sticker ut så brukar man inte skriva som god.....

och sedan den som ändrar i sista stund vilket får mig misstänksam
min röst syntes inte då heller. Habina har (tycker jag) genom leken varit så tvärsäker att man kan tro att hon haft en sådan roll som borde veta mer...men lite osäkert är det.

här börjar ett talgdankens ljus gå upp för mig...

samt detta

nej vet något gör jag inte, men jag anar!!!

fan tro´t!

ja så tycker jag ikväll...
(egen tolkning):
imorgon är en annan dag
så länge hjärtat slår
så länge livet kan bestå
imorgon är en annan dag

riktig text:
Kom) så länge hjärtat slår (Come) as long as the heart is beating
(Kom) så länge spänningen finns kvar (Come) as long as there is excitement
I morgon är en annan dag Tomorrow is another day
(Kom) så länge solen ler (Come) as long as the sun shines
(Kom) så länge lusten ger och tar (Come) as long as lust is giving and taking
Så fort när allt försvinner, i morgon är en annan dag And when everything is gone, tomorrow is another day

tog med en engelsk verision för säkerhets skull..

om det är detta du vill att jag ska svara på så undrar jag, vad vill du ha svar på? Det enda jag kan säga är att så är inte fallet. Jag kan inte förklara för dig varför jag skickade mitt inlägg om att jag vill veta vad koppen hade för roll så fort efter hon började skumma sig förutom att jag skrev det så fort jag såg det? Hur kan det vara FÖR snabbt? Jag ändrade mig endast eftersom jag vet att koppen spelar skumt och detta kunde vara hennes sätt att förmedla att hon vet något plus att jag ville gå på det jag misstänkt hela dagen och dagen innan. Förstår inte det konstiga?

funderar även över detta inlägg....?
Jag tycker det varit lite fokus senaste lekarna på vad en ulv KAN eller INTE KAN göra
Med facit i hand så vet vi ju nu att Koppen var vampyr och dessutom demon, så svaret var även denna gång att jodå så KAN man skriva om man är ulv....

Men varken du eller jag hade facit igår (om du inte är ulv vill säga), dock lade jag en röst efter det så något misstänkt måste jag ju ha tyckt att hon gjort?

för att änglen är den som jag vet är god, eller var. jag har ju mina tankar om siaren också så har extra koll på denne.
jag vet att ängeln är god, siaren också, tvillingarna också, bybo(r) också -alla goda roller är goda, däremot vet jag inte säkert vem som är vem av dem. precis som jag inte vet vilka som är ulv(ar) nu efter omvandlingen
Varför vet du så mycket om ängeln just ?
Så du är så tvärsäker att du VET vem som hade den rollen ?
spionen är ju borta och den är fortfarande den enda som kunde vara säker på ängeln, utöver ulvarna förstås som nog "vetat" sedan käket misslyckades första natten......

eftersom jag går rätt hårt efter dig.
ganska uppenbart eller hur?
Du måste ju antingen kunna förklara det jag ändå tycker mig ha sett om dig så jag kan återgå till att tro att du är tillbaka på min planhalva
eller om du inte kan det så får du nog vara kvar där jag har dig nu

Om du tror att jag tycker att du är misstänksam för att du misstänker just mig så tror du fel.
Det är att du går från att ha godförklarat mig till att verka ha mig på nr 1 på misstankes listan. Hade du bara "spånat" lite hade jag struntat i det för det är klart när demonen dör att alla blir misstänkta igen. Dessutom försökte jag inte alls rikta några strålkastare mot dig utan spåna lite i varför du gick så hårt mot mig?

jag vet att ängeln är god, siaren också, tvillingarna också, bybo(r) också -alla goda roller är goda, däremot vet jag inte säkert vem som är vem av dem. precis som jag inte vet vilka som är ulv(ar) nu efter omvandlingen
Varför vet du så mycket om ängeln just ?
Så du är så tvärsäker att du VET vem som hade den rollen ?
spionen är ju borta och den är fortfarande den enda som kunde vara säker på ängeln, utöver ulvarna förstås som nog "vetat" sedan käket misslyckades första natten......

Nej men det är det jag menar, änglen har jag trott mig veta eftersom GA var snabb med att godförlara denne. Det gör ju en spion för att de andra ska förtså vem den har fått se vara god. Eftersom änglen är den enda jag tror mig veta vilken person som har den rollen så kollar ju jag om just den rollen kan ha blivit omvandlad..

Ursäkta för rörigt inlägg men sitter på jobb och har jätte bråttom!

Om du tror att jag tycker att du är misstänksam för att du misstänker just mig så tror du fel.
Det är att du går från att ha godförklarat mig till att verka ha mig på nr 1 på misstankes listan. Hade du bara "spånat" lite hade jag struntat i det för det är klart när demonen dör att alla blir misstänkta igen. Dessutom försökte jag inte alls rikta några strålkastare mot dig utan spåna lite i varför du gick så hårt mot mig?
därför att jag undrar över en rad inlägg från dig, jag har ju listat de ganska rejält nu tycker jag
Jag undrar helt enkelt för att du iom ditt beteende igår, inte riktigt var vad jag hade väntat mig av dig
Jag kan givetvist vara fel ute, vore inte första gången, men du och Habina var de jag riktade in mig på efter gårdagens röstning pga era ändrade röster.
Habina har också fått frågor att svara på,
Övriga deltagare kommer också granskas och nagelfaras, har bara inte hunnit dit än...

Bara så jag hänger med i dina tankegångar @quarter4ever

Du tror att jag eller Lilltess är den ulv som är sas gammal? Dvs någon av oss var ond redan innan demonen lynchades?

För övrigt kan jag inte svara dig mer än jag gjort. Jag var väldigt osäker på dig, koppen, Asko och Majola igår. Valde koppen då hon betedde sig skumt, men när jag såg att spionen röstade på Asko och Lilltess (som jag då trodde var god) också ändrade, så fick jag panik och ändrade.

Idag är jag helt lost däremot, så ikväll måste jag läsa ordentligt. Jag trodde att jag hade koll på 4 roller, men nu har ju allt det ändrats. :(

Bara så jag hänger med i dina tankegångar @quarter4ever

Du tror att jag eller Lilltess är den ulv som är sas gammal? Dvs någon av oss var ond redan innan demonen lynchades?

För övrigt kan jag inte svara dig mer än jag gjort. Jag var väldigt osäker på dig, koppen, Asko och Majola igår. Valde koppen då hon betedde sig skumt, men när jag såg att spionen röstade på Asko och Lilltess (som jag då trodde var god) också ändrade, så fick jag panik och ändrade.

Idag är jag helt lost däremot, så ikväll måste jag läsa ordentligt. Jag trodde att jag hade koll på 4 roller, men nu har ju allt det ändrats. :(
ja det är en ursprungsulv jag är på jakt efter.
Alla är lost idag utom ulv(arna)...
jag är och letar på alla just nu,men måste ta ett break för att fixa stallet och rodda barn etc , men återkommer givetvis
Läget är ju såsom så att får ulvarna ut en god idag för att alla inte riktigt vet vem man ska tro på ( lite som första DL all over again)
så kan det om vi har riktigt otur stå lika ikväll och då räcker det med ett lyckat käk inatt..
Och sett ur det perspektivet måste ju demonens val för omvandling troligen ha hamnat på ängeln, så inget beskydd kunde delas ut inatt, kanske var därför spionen åkte? För den hade ju varit allra bäst att ha kvar som får mer och mer info från alla håll!

Man blir ju mer och mer förvirrad ju mer man läser :crazy:

Glömmerallt var spion med tanke på vilka hon stöttade så är jag inte förvånad. Men annan kandidat som jag trodde kunde ha varit spion var Majola för hon pratade väldigt mycket om brevbärarens paket. Det visste bara spionen och den som fick paketet.

Majola kan ha fått paket men det säger inget om hennes roll.

jag syftade på detta Habina , jag har fetat i ditt första röstningsinlägg ( ang att veta eller ana)

Men är det så konstigt att habina var förvirrad? Hon har varit väldigt säker på Dentaku och Bollen__ men koppen/asko var hon mer osäker på och ville kanske vara tydlig inför andra så vi som litar på Habina inte hängde på utan att tänka själva?

Sedan blir jag inte klok på dig idag. Idag kan vem som helst vara onda men igår hade jag dig, habina och Lilltes0s bland de jag trodde var goda. Nu vänder du och tror att lilltess kan ha varit ond innan förvandlingen?

@Artline Fick en liten deja-vu upplevelse igår som jag känner igen från förra leken att någon man håller för god i själva verket kan vara ond. Och vem hade jag känt mig nästan otäckt synkad med fram tills dess jo Lilltess. Jag kan vara ute på hal is i detta- det är jag medveten om. Jag vill se mer av lilltess efter hon slutat jobbet så får vi se sen.
Idag kan man givetvis inte lita på någon IOM omvandlingen.
Vad har du för tankar i det? Jag har spånat i att ängeln torde vara ett hett mål att omvandla har du några andra idéer ?

@Artline Fick en liten deja-vu upplevelse igår som jag känner igen från förra leken att någon man håller för god i själva verket kan vara ond. Och vem hade jag känt mig nästan otäckt synkad med fram tills dess jo Lilltess. Jag kan vara ute på hal is i detta- det är jag medveten om. Jag vill se mer av lilltess efter hon slutat jobbet så får vi se sen.
Idag kan man givetvis inte lita på någon IOM omvandlingen.
Vad har du för tankar i det? Jag har spånat i att ängeln torde vara ett hett mål att omvandla har du några andra idéer ?

Jag klarar inte av att lusläsa dagens inlägg. Jag blir bara stressad :o:crazy:

Fördelen för ulvarna att omvandla ängeln är att de får äta fritt. Tvillingarna är också ett farligt offer. Men det kan lika gärna vara siaren eller vem som helst :crazy:

Jag förstår att du har blivit nojig men efter lynchningen ansåg du att Habina var säker god.

och därmed sagt att tidigare ( för mig) goda Glömmerallt och Habina är under lupp nu!!!)

Sedan vänder du och tror att Habina och Lilltess kan ha varit onda innan demonen åkte. Visst man kan inte lita på någon men du spelar nästan märkligare än vad Habina gjorde inför Dentaku lynchningen. Jag tror inte du var ond innan (om du inte lurat mig) men spelet efter koppen åkte ut. Hade en ny ulv vågat sticka ut så? Jag är tveksam inför det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden