Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

*Uppdatering*

Efter natten som var är förvirringen stor. Någon har blivit tagen av vampyrerna, men ingen saknas. Vem har egentligen blivit förvandlad?

Spike, som gör allt för att imponera på Buffy, tar på sig att försöka luska ut vem av vännerna som plötsligt fått en smak för blod.

Efter många efterforskningar (som egentligen bestod i att puckla på rätt person tillräckligt mycket) har han nu svaret! Han skyndar hem mot Buffys hus. Tyvärr hinner han inte ända fram innan fienderna hinner ikapp honom. Hur tappert han än kämpar är de för många och Spike slutar sina dagar som en askhög på en bakgata i Sunnydale...

glömmerallt var spion

270

Dag-DL kl 22.00

*Uppdatering*

Efter natten som var är förvirringen stor. Någon har blivit tagen av vampyrerna, men ingen saknas. Vem har egentligen blivit förvandlad?

Spike, som gör allt för att imponera på Buffy, tar på sig att försöka luska ut vem av vännerna som plötsligt fått en smak för blod.

Efter många efterforskningar (som egentligen bestod i att puckla på rätt person tillräckligt mycket) har han nu svaret! Han skyndar hem mot Buffys hus. Tyvärr hinner han inte ända fram innan fienderna hinner ikapp honom. Hur tappert han än kämpar är de för många och Spike slutar sina dagar som en askhög på en bakgata i Sunnydale...

glömmerallt var spion

270

Dag-DL kl 22.00
RIP glömmerallt
vi andra får fightas vidare
och försöka hitta den omvandlade!

7 deltagare kvar totalt:
Artline
Matmissbrukaren
Majola
Asko
Lilltess
quarter4ever
Habina

goda roller kvar( med förbehållet att någon med specialroll blivit omvandlad då den specialiteten försvinner)
siare
ängel
tvilling 1
tvilling2
bybor 1-2

onda roller
2-3 vampyrer
ingen demon kvar

så ser det ut nu
Jag har redan riktat mina ögon på Lilltess igår och under natten och det känns som jag där har hittat min felande länk!
Så nu idag gäller det att hitta den som blivit omvandlad samt ev en till vampyr om de var 5 från början!
Det kan alltså stå 4-3 just nu, det enda ljusa är att vi är av med demonen så nu gäller det bara att hitta ulvarna!
Och är det inte uppenbart vem som blivit omvandlad så är det ju smartare att gå efter den som man kan tro var i lyan innan eller hur resonerar ni?

ja så tycker jag ikväll...
(egen tolkning):
imorgon är en annan dag
så länge hjärtat slår
så länge livet kan bestå
imorgon är en annan dag

riktig text:
Kom) så länge hjärtat slår (Come) as long as the heart is beating
(Kom) så länge spänningen finns kvar (Come) as long as there is excitement
I morgon är en annan dag Tomorrow is another day
(Kom) så länge solen ler (Come) as long as the sun shines
(Kom) så länge lusten ger och tar (Come) as long as lust is giving and taking
Så fort när allt försvinner, i morgon är en annan dag And when everything is gone, tomorrow is another day

tog med en engelsk verision för säkerhets skull..

Skulle inte detta vara i guilty pleasue-tråden? :angel: (Jag älskade den låten när det begav sig, och kommer antagligen gå runt hela dagen och tralla nu. :mad:)

Skämt åsido, jag håller med om att det verkar smartare att leta gamla ulvar, för med den nya står man ju lika handfallen som vid första DL. Trots det tycker jag att din nytolkning och helomvändning när det gäller Lilltess luktar konstruktion lång väg. Huruvida Lilltess är ond nu eller inte har jag ingen aning om, men det hon skrev igår tolkar jag mest som nervöst småprat i väntan på upplösningen. Även röstbytet, hon följde ju bara konsekvent det spår hon följt hela dagen.

Bokslut, bokslut, hinner inte mer just nu. Viktig information att GA var spion, måste läsa hennes inlägg supernoga igen ikväll.

Okej, GA var spion och jag misstänkte det så då vet jag nog även vem ängeln är.

Q4 går fråb att hålla mig god till att verka musstäbka.mig + lägger massa frågor om man fått reda på att man blivit demonad, kanske för att släta över att hon fick ett PM av LL att hon blivit demonad?

Q4 går fråb att hålla mig god till att verka musstäbka.mig + lägger massa frågor om man fått reda på att man blivit demonad, kanske för att släta över att hon fick ett PM av LL att hon blivit demonad?
Jag förstår att du vill rikta blickarna mot mig....
Mer intressant att Majola också verkar gör det kan jag tycka!
Frågor om när den demonade får veta är ju för att veta när man kan börja läsa i kommentarena med nytt blankt papper. ganska relevant skulle jag vilja säga.
Jag är ju på min tredje lek och har ingen aning om hur det funkar med en ny roll, därför frågar jag
Har du lust att bemöta det jag säger om dig istället?
För jag vill verkligen veta vad du har att säga om det.

hur kan du veta att vi har en ängel kvar efter omvandlingen?

@quarter4ever ska absolut bemöta dig, men det är ju samma sak för dig, varför är det konstigare att jah riktar mina misstankar mot dig än att du gör det mot mig?

Jag sitter vid mobilen nu ska kolla igen bad du skrivit om mig.

Men det är bra att jag vet vem som hade/har ängel rollen för om denne börjar bete sig skumt är det ju drn som blivit omvandlad, så det är ju posetivt

Jag förstår att du vill rikta blickarna mot mig....
Mer intressant att Majola också verkar gör det kan jag tycka!
Frågor om när den demonade får veta är ju för att veta när man kan börja läsa i kommentarena med nytt blankt papper. ganska relevant skulle jag vilja säga.
Jag är ju på min tredje lek och har ingen aning om hur det funkar med en ny roll, därför frågar jag
Har du lust att bemöta det jag säger om dig istället?
För jag vill verkligen veta vad du har att säga om det.
@Lilltess
som jag skrev (min fetning) så är det inte konstigt att du riktar in dig på mig..

sådärja
efter de värsta känsloströmmarna gett med sig så kickar hjärnan igång igen!
lite citat jag finner värda att titta på igen!
ja alltså , egentligen behöver man inte kommentera det eller hur? Hon ber ju om att bli utröstad! Här blev jag väldigt övertygad om vad hon var för typ! Och även att hon var demonen....

Har ju granskat Lilltess efter röständringen hon var relativt snabb att skriva detta, och ser ut som förvirrad god....:

Några inlägg senare kommer detta, liiite för snabbt kan jag tycka?

glömerallt fattar inte riktigt Lilltess och på ganska goda grunder antar jag....

svar:

Ja tydligt språk du är en VAMPYR-usling!!!

Vad jag tror är en lyakamrats svar:

den andra av mina huvudmisstänkta kommer in, antingen för att hon vet svaret eller börjar ana det..

Blodfattiga eländes vampyrusling!!!

Que, vofför dådå?

Den svängning jag tror den andra lyamedlemmen gör! Det sticker ut så brukar man inte skriva som god.....

och sedan den som ändrar i sista stund vilket får mig misstänksam
min röst syntes inte då heller. Habina har (tycker jag) genom leken varit så tvärsäker att man kan tro att hon haft en sådan roll som borde veta mer...men lite osäkert är det.

här börjar ett talgdankens ljus gå upp för mig...

samt detta

nej vet något gör jag inte, men jag anar!!!

fan tro´t!

ja så tycker jag ikväll...
(egen tolkning):
imorgon är en annan dag
så länge hjärtat slår
så länge livet kan bestå
imorgon är en annan dag

riktig text:
Kom) så länge hjärtat slår (Come) as long as the heart is beating
(Kom) så länge spänningen finns kvar (Come) as long as there is excitement
I morgon är en annan dag Tomorrow is another day
(Kom) så länge solen ler (Come) as long as the sun shines
(Kom) så länge lusten ger och tar (Come) as long as lust is giving and taking
Så fort när allt försvinner, i morgon är en annan dag And when everything is gone, tomorrow is another day

tog med en engelsk verision för säkerhets skull..

Vadå vet svaret eller börjar ana det? Visste jag att Asko var ond skulle jag inte röstat på koppen först. Började jag ana något? Nä, jag kände mig rätt Clueless. Men när glömmerallt (som jag trodde var spion, vilket nu visade sig stämma) röstade på Asko, trodde jag hon visste något mer än mig, så jag bytte.

För övrigt så ser jag dagen som ett blankt papper, dl1 igen typ. Jag tror jag har en som är åt det godare hållet, resten av er är onda/neutrala eftersom en till blivit ond. Men jag behöver läsa mer vad som skrivs innan jag kan säga några kloka saker.

Men varför är inte det så konstigt?
eftersom jag går rätt hårt efter dig.
ganska uppenbart eller hur?
Du måste ju antingen kunna förklara det jag ändå tycker mig ha sett om dig så jag kan återgå till att tro att du är tillbaka på min planhalva
eller om du inte kan det så får du nog vara kvar där jag har dig nu

funderar även över detta inlägg....?
Jag tycker det varit lite fokus senaste lekarna på vad en ulv KAN eller INTE KAN göra
Med facit i hand så vet vi ju nu att Koppen var vampyr och dessutom demon, så svaret var även denna gång att jodå så KAN man skriva om man är ulv....
Men okej? Är detta typ en kommentar av en sjukt dålig siare eller en ulv? Så KAN man ju inte bara skriva om man är ulv? O_o

@quarter4ever ska absolut bemöta dig, men det är ju samma sak för dig, varför är det konstigare att jah riktar mina misstankar mot dig än att du gör det mot mig?

Jag sitter vid mobilen nu ska kolla igen bad du skrivit om mig.

Men det är bra att jag vet vem som hade/har ängel rollen för om denne börjar bete sig skumt är det ju drn som blivit omvandlad, så det är ju posetivt

min fetning i ditt inlägg
Det måste väl ändå gälla för samtliga som är kvar? Alltså varför bara en ängel? varför inte en siare, en tvilling en bybo?
Eller menar du att det var den enda goda roll du visste vem som var?
Följfråga på det, hur kan du veta det? Den enda som kan Veta det är spionen och den är borta....

jag syftade på detta Habina , jag har fetat i ditt första röstningsinlägg ( ang att veta eller ana)
Då koppen inte argumenterar för sin sak, blir jag misstänksam på om hon skulle kunna vara demonen ändå. Kan vara helt fel ute, men av tre misstänkta beter hon sig skummast.

Habina röstar på koppen

Även om jag känner mig extremt osäker på det här. :-S

Ja, där är jag väl tydlig med att jag inte vet eller anar något, utan gissar?
jodå som du formulerar dig så är det korrekt att det ser ut som du gissar i inlägget
min egna fundering var helt enkelt om du bara började ana det du skriver
eller faktiskt visste pga du sitter i Lyan?
Har ju lite problem med din ändrade röst som kom i slutet
Den kan antingen betyda att du ville försöka rädda Koppen
eller att du bara följer den du trodde hade info (glömmerallt)
två sidor av myntet där jag försöker få reda på vilket som var sant då...
Sedan har vi ju ett nytt blad idag,
där man nog inte ens kan räkna med att det man trodde eller trodde sig veta igår
fortfarande gäller.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 027
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar