Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Jag sitter och grunnar på lite olika scenarion just nu...
Jag håller med om bollen__ det är en jag haft ögonen på genom hela leken faktiskt, och om inte annat så håller jag med om att hon verkligen väljer lätta teorier som någon annan skrivit innan när hon röstat, och det är ju misstänkt kan jag tycka...
Hon försvarar inte heller sig själv särskilt mycket , jag ställde en direkt fråga till henne igår kväll efter DL, efter att hon trott att röstfifflaren var med ( det är den inte) , det var en kommentar till en lista jag lagt in om vilka roller som är kvar. Noterar att MM är med och skriver Ja som svar på min allmäna fråga om det saknas någon roll, förtydligar sedan men ja- den stämmer... Och uppmanar sedan bollen__ att det nog är dags att sova.
Frågan är om de sover i en lya ihop? Fick nästan en sådan känsla att bollen__ och MM kollade på eftersnacket, utan att skriva något i den, utom det jag beskrev ovan?
Tål att funderas på....
klipper in lite citat här:
Röstfifflaren tror jag!

Finns ingen i denna leken!

Jaha, vad duktig jag är på att komma ihåg. Sorry!

är det för att du inte behöver komma ihåg?
EDIT MM:s kommentar jag inte fick med innan:
bollen__ skrev:
"Jaha, vad duktig jag är på att komma ihåg. Sorry!"
MM svarar
"Dags för en till att sova :angel:"

Ja verkligen! Sov gott, hoppas vi hörs imorgon.

Rollerna trodde jag var viktigt oavsett vad man är :)
Jag bara trodde att jag läst att röstfifflaren var med, kanske pga att den varit med i de två andra lekarna :)

This is a new day och katten har muntrat upp mig nu (:love:) så idag ska jag försöka ta i med nya krafter :p ni var ju så snälla plötsligt efter mitt lilla psykbryt igår :o

Just nu är jag dock på mobilen så jag återkommer senare när jag har laptopen i knäet.

Men jag har hängt med lite grann och måste säga att jag var lika förvånad som ni när lenah visade sig vara bybo. Hon måste ha fått ett paket, hur annars kan hon verkat vara så säker :cautious:

Inte vara paranoid nu Lilltess. ;) Var det i nästa lek istället. :p

Men om jag och dentaku satt i lyan ihop, skulle jag verkligen fortsätta tjata om henne i två dagar?
Svar : vet ej;)
Just nu sitter jag och tittar på leken med flera olika möjliga scenarion på pappret, och försöker hitta det som får allt att gå ihop.....

jag ställde ju en fråga till Dentaku igår innan röstningen var klar, hennes svar kan man ju fundera på varför hon pekar ut just dem? Nu när vi vet att hon var ond, kan man anta att hon tagit med någon ond för att kunna ha ett bra alibi om hon inte skulle blivit utröstad?
De hon nämner som hon "hakat upp sig på" är Koppen, Asko, och MM...
Jag funderar på om hon då tror sig varit listig och tagit med två kanske goda som det redan börjat bli frågor kring (Asko och Koppen) och garderat sig med en kanske ond MM?
Bara spekulationer, men jag tycker att det är värt att beakta!
EDIT: Man kan väl rimligen anta att hon inte outat hela lyan iaf?;) och en intressant iakttagelse är hur många hon räknar upp, totalt 4 till ( habina var ju också med tyckte hon)
Bara ett sätt att sprida misstankar omkring sig eller ska man anta att lyan faktiskt har totalt 5 medlemmar?
om du skulle släppa fokus på Habina då, vilka fler kan du se som onda? det finns ju några till i leken?
Jag tänker som så att Lyan älskar ju när goda röstar ut goda, och ffa när två goda ställs mot varann i olika läger( som det faktiskt KAN handla om här!) Vilka andra lyakandidater finns det, ska man försöka hitta en sådan istället?
Jag ville själv syna Habina tidigare idag, men som det verkar arta sig tycker jag att de flesta bara riktar sig mot Habina alt Dentaku i denna lynchen och jag har en misstanke om att lyan tycker det är bra...:cautious: och det oavsett om en, två eller ingen av dem är ond... De andra kan fortsätta att smyga i kulisserna....
Får börja skriva upp på papper igen hur jag tror det kan se ut, det är väldigt klargörande just i den aspeketen att om man väljer att tro något om nån (god el ond) vad får det för följd på resten, lite som @LenaH var inne på förut, "om Dentaku är ond hur ser du på Habina då?"

@quarter4ever

Om du kollar min sammanställning så är de förutom Habina som jag hakat upp mig på Koppen, Asko och MM.

Senast ändrad:
jag ställde ju en fråga till Dentaku igår innan röstningen var klar, hennes svar kan man ju fundera på varför hon pekar ut just dem? Nu när vi vet att hon var ond, kan man anta att hon tagit med någon ond för att kunna ha ett bra alibi om hon inte skulle blivit utröstad?
Jag funderar på om hon då tror sig varit listig och tagit med två kanske goda som det redan börjat bli frågor kring (Asko och Koppen) och garderat sig med en kanske ond MM?

Det är synd att MM har haft lite med tid. Vad vet vi om henne egentligen? Hon känns inte som i förra leken. Men det säger inget om hennes roll och hon verkar följa strömmen.Skulle behöva läsa igenom hennes inlägg.

Det är synd att MM har haft lite med tid. Vad vet vi om henne egentligen? Hon känns inte som i förra leken. Men det säger inget om hennes roll och hon verkar följa strömmen.Skulle behöva läsa igenom hennes inlägg.

Vi vet att hon började jobba förra veckan så hennes aktivitet beror på dagsformen numera :)
Tidigare var jag arbetslös i 2 år och kunde därmed bosätta mig i ulvlekarna.

Följer inte någon ström? Igår röstade jag på Dentaku för att jag trodde Habina visste något för det verkade så, och även om hon inte visste något extra så hade hon rätt.
Det är inte att följa någon ström utan jag la rösten på den jag misstänkte mest som jag alltid gör.

Även idag lägger hon en tidig röst som verkar väldigt säker vilket gör att jag tänker återigen om hon vet något.

ja det blir svårt att greppa en som inte deltar så mycket...Har kollat på MMs inlägg och det är väldigt lite av substans för leken faktiskt! Hon har varit bra med att OT även sista dagarna men inte så mycket teorier....
Det KAN vara tidsbrist men samtidigt verkar hon ju vara inne och kika och lägga OT kommentarer lite nu och då på dygnet, så jag håller det för lite misstänkt!

Vi vet att hon började jobba förra veckan så hennes aktivitet beror på dagsformen numera :)
Tidigare var jag arbetslös i 2 år och kunde därmed bosätta mig i ulvlekarna.

Följer inte någon ström? Igår röstade jag på Dentaku för att jag trodde Habina visste något för det verkade så, och även om hon inte visste något extra så hade hon rätt.

Även idag lägger hon en tidig röst som verkar väldigt säker vilket gör att jag tänker återigen om hon vet något.

Jo så vi vet varför hon inte är så aktiv vilket är synd för mm är duktig :) Men man kan tyvärr inte offra sitt liv för att leka :( så jag förstår att du är mindre aktiv och det inte säger något om din roll.

Jo Habina verkar väldigt säker och jag får nog hålla med henne om att bollen är skum.

EDIT: Man kan väl rimligen anta att hon inte outat hela lyan iaf?;) och en intressant iakttagelse är hur många hon räknar upp, totalt 4 till ( habina var ju också med tyckte hon)
Bara ett sätt att sprida misstankar omkring sig eller ska man anta att lyan faktiskt har totalt 5 medlemmar?

Mycket möjligt att det är med en ond med i hennes "haka upp" inlägg. Det vore ju märkligt om hon inte satte med någon i lyan där? Men samtidigt kan det ju bara vara goda.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar