Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Inte vara paranoid nu Lilltess. ;) Var det i nästa lek istället. :p

Men om jag och dentaku satt i lyan ihop, skulle jag verkligen fortsätta tjata om henne i två dagar?

Ja du skulle ju kunna göra det föt att INTE bli ihopkopplad till henne. Kommer ihåg en lek när niyama gjorde så med dig när ni satt i lyan ihopa. ;) niyama blev ner eller mindre godförklarad då..

Nu är jag hemma från sjukhuset och kan ägna mig åt leken.
Har läst era teorier ang bollen och tycker att det låter väldigt rimligt och vettigt.
Även Q4' s fundering kring MM får mig att fundera.
Ska bara "landa" efter en tuff dag och återkomma med mina tankar :)

Mycket möjligt att det är med en ond med i hennes "haka upp" inlägg. Det vore ju märkligt om hon inte satte med någon i lyan där? Men samtidigt kan det ju bara vara goda.
absolut att det kan vara så, just nu försöker jag få igång leken lite så alla kommer med sina funderingar så det går framåt- känner för att knipa en ulv till ikväll;)

ja det blir svårt att greppa en som inte deltar så mycket...Har kollat på MMs inlägg och det är väldigt lite av substans för leken faktiskt! Hon har varit bra med att OT även sista dagarna men inte så mycket teorier....
Det KAN vara tidsbrist men samtidigt verkar hon ju vara inne och kika och lägga OT kommentarer lite nu och då på dygnet, så jag håller det för lite misstänkt!

Varför det inte kommit drösvis med teorier från min sida är för att det var så mycket fokus på Habina och Dentaku igår att det kändes omöjligt att komma in på något annat spår. Alla teoriade om dom, goda som onda.
Idag kanske man kan få upp ett annat spår med hjälp av röstningarna som varit. Kanske det går att tyda något mönster.

Ja du skulle ju kunna göra det föt att INTE bli ihopkopplad till henne. Kommer ihåg en lek när niyama gjorde så med dig när ni satt i lyan ihopa. ;) niyama blev ner eller mindre godförklarad då..
och just det scenariot att den som "blir kvar" i debaklet Habina/ Dentaku blir godförklarad har ju tagits upp flera ggr redan....

Vi vet att hon började jobba förra veckan så hennes aktivitet beror på dagsformen numera :)
Tidigare var jag arbetslös i 2 år och kunde därmed bosätta mig i ulvlekarna.

Följer inte någon ström? Igår röstade jag på Dentaku för att jag trodde Habina visste något för det verkade så, och även om hon inte visste något extra så hade hon rätt.
Det är inte att följa någon ström utan jag la rösten på den jag misstänkte mest som jag alltid gör.

Även idag lägger hon en tidig röst som verkar väldigt säker vilket gör att jag tänker återigen om hon vet något.

Fast dag 1 kan hon omöjligt veta något om D, och efter D åkte igår var det mångas ögon som hamnade på bollen. Hennes förstaröst på bollen idag är då kanske för att hon inte vill bli sammankopplad med "strömröster" om det skulle bli det idag.

Jo så vi vet varför hon inte är så aktiv vilket är synd för mm är duktig :) Men man kan tyvärr inte offra sitt liv för att leka :( så jag förstår att du är mindre aktiv och det inte säger något om din roll.

Jo Habina verkar väldigt säker och jag får nog hålla med henne om att bollen är skum.

Jag har inte så stor koll på Bollen så jag kommer att läsa igenom hennes inlägg innan jag säger något men att Habina verkar så säker på henne räcker för att få upp misstankar emot henne eftersom jag håller Habina åt det godare hållet efter igår. Men det kan ju ändras men det är så det ser ut just nu.

Jag har inte så stor koll på Bollen så jag kommer att läsa igenom hennes inlägg innan jag säger något men att Habina verkar så säker på henne räcker för att få upp misstankar emot henne eftersom jag håller Habina åt det godare hållet efter igår. Men det kan ju ändras men det är så det ser ut just nu.

Tycker detta känns lite vagt. Vad har Habina gjort för att du ska tro att hon är en god med extra info? Hennes röst på D igår kan vara en lyckoträff, en alibiröst eller möjligtvis fått en sia av lobelia. (Det sista inte så troligt)

Fast dag 1 kan hon omöjligt veta något om D, och efter D åkte igår var det mångas ögon som hamnade på bollen. Hennes förstaröst på bollen idag är då kanske för att hon inte vill bli sammankopplad med "strömröster" om det skulle bli det idag.

Det vet jag och det skrev jag även igår i mina teorier om Dentaku och Habina. Att det verkade som att Habina visste något igår för varför skulle hon annars hålla fast vid sina teorier från dl1?
Varför hon väljer att rösta på Bollen vet jag inte för jag har ännu inte läst igenom Bollens alla inlägg för att se vad Habina pekar på. Men jag reagerar alltid på om det är någon som lägger en tidig röst och dessutom verkar rätt säker på sin sak.

Tycker detta känns lite vagt. Vad har Habina gjort för att du ska tro att hon är en god med extra info? Hennes röst på D igår kan vara en lyckoträff, en alibiröst eller möjligtvis fått en sia av lobelia. (Det sista inte så troligt)

Du har glömt bort ett alternativ till att hon kan ha vetat något om Dentaku igår men det kanske du uteslöt med flit?

Spök - det här blir ingen match för er, onda! :devil:

giphy.gif

Detta inlägget tolkar jag lite som att goda är på helt fel spår.. Är det ingen annan som reagerade på detta?

Det vet jag och det skrev jag även igår i mina teorier om Dentaku och Habina. Att det verkade som att Habina visste något igår för varför skulle hon annars hålla fast vid sina teorier från dl1?
Varför hon väljer att rösta på Bollen vet jag inte för jag har ännu inte läst igenom Bollens alla inlägg för att se vad Habina pekar på. Men jag reagerar alltid på om det är någon som lägger en tidig röst och dessutom verkar rätt säker på sin sak.
och just en sådan sak en erfaren spelare vet att de flesta tycker.... så jag vet inte om man kan lita på det alls egentligen?
Lilltess tar upp en intressant aspekt att habina och Niyama gjort denna sak tidigare- och vi vet ju att man gärna återanvänder knep som lyckats @Mirtai ?;)

jodå ,varför tror du att jag skriver gång på gång att man ska se det med nya ögon, etc etc?

Man behöver inte se med nya ögon, det enda man inte ska göra är att utesluta ett alternativ.
Man kan försöka lägga vissa pusselbitar men vara beredd att lägga om dom direkt och inte tro att dom är sanning om man får upp något nytt.

Jag valde att inte ta upp det för att påpeka andra scenarion om hon INTE har en specialroll. Om hon visste nåhot om D igår så har hon ju extra info.

Då vet du också varför jag sätter Habina åt det goda hållet tills vidare. Förstår faktiskt inte varför du uteslöt ett väldigt viktigt alternativ? Ska vi anta att hon INTE har extra info? Någonstans måste man börja luska och någon sitter på info och jag letar efter den.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2