Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Plockat ut lite citat från LenaH igår, det känns verkligen tycker jag som hon visste något om Habina?
Jag hade också LenaH på en annan plats i mitt pussel, kanske hade ulvarna(vampyrerna) det med?
Jag funderar lite på @Habina ... Jag håller med om att hennes resonemang är oerhört långsökt och i mina ögon rätt enkelspårigt.
Jag tycker också att hennes tankar om att demonen skulle vilja åka tidigt är helt av banan, som ond vill man väl omvandla en god så sent som möjligt för att verkligen förvirra goda. Nu har vi ju fortfarande så lite info att det knappt skulle märkas.

Men! Habina höll på att lynchas igår för samma resonemang, skulle hon verkligen köra vidare i samma spår idag om hon inte verkligen trodde på sin tes? Hon ville ju absolut inte åka igår, hon ändrade ju sin röst för att rädda sig själv och skulle hon då riskera det idag igen?

Nej, jag tycker Habina är för rutinerad för det. Ulv-alert låg.

Så om @Habina är god då...? Jag tror det är dumt att lyncha Habina.

Nej och det vet jag. Sammanhanget i det hela är ju om man absolut inte vill ryka - varför framhärdar man med sin teori nästa dag?
Då tror man verkligen på den.

Jag håller med om att det är ett tänkbart (och otäckt!) scenario men jag kan ändå inte släppa känslan av att det är ett väldigt högt spel av @Habina iom att hon var nära lynch igår för samma tankar.
Nej, jag misstänker nog att det inte är konstigare än det ser ut.

Jag har andra ulvar i min "tankelya" just nu.

Äh, jag kan lika gärna rösta nu.
Jag tror helt enkelt att Habina är något på spåren med sitt ihärdiga utpekande av Dentaku som ulv.
Jag vill egentligen inte uttala mig om Dentakus spelstil för hon är så ny men jag har känslan av en förstagångsulv som är lite osäker på hur hon ska agera. Som god känns det som hon hade argumenterat mer för sin sak.

LenaH röstar på Dentaku

Mm, jag är på ditt spår och jag funderar lite över @Asko också som jag sagt tidigare.
Om jag lever imorgon (det är väl ingen som vill käka nån som är medelålders? :angel:) så ska jag utveckla lite och förhoppningsvis få några svar.
Synd att du inte hann att utveckla lite igår redan LenaH!
Fast du kanske ville se hur allt artade sig under dagen idag?
Ni får vi inte veta hur det var det menade.....

Synd att du inte hann att utveckla lite igår redan LenaH!
Fast du kanske ville se hur allt artade sig under dagen idag?
Ni får vi inte veta hur det var det menade.....

Hm det där är rätt intressant, undra om det kan ha något att göra med ulvarnas val av käk? får ta och kolla upp bollen__ lite nogrannare under dagen tror jag, Lena kanske var något på spåren där.(eller så är det det ulvarna vill att vi ska tro men kollas upp ska bollen i varje fall)

Synd på @LenaH ! Men att ulvarna valde henne tyder väl på att de tyckte att hon var ett hot?

Det finns ganska mycket information i omlopp nu: två sior, två spionnätter. Plus eventuellt ett paket av något slag.

Har leasat ut mina stora barn och babyn sover, men egentligen borde jag förbereda ett årsbokslut för en förening. Ska läsa igenom gårdagen igen, men ytterligare inlägg från mig är tecken på taskig självdisciplin tyvärr. Planerar dock att ta ungarna till simhallen i eftermiddag så att de somnar snabbt och fint ikväll... :devil: :D

Jag hittade det här inlägget av Lena när jag gick tillbaka och kikade lite på vad hon skrivit det är ganska intressant tycker jag. När hon skrev det här hade dentaku 1 röst(habinas) och habina 2 (lilltess +bollen__). Jag vet inte vad jag tror om inlägget men ville lyfta fram det.

Det känns som om @Habina kan bli ett väldigt lätt byte ikväll.
Jag tror att @Lilltess är genuin i sina misstankar men det känns väldigt lätt för en ulv eller två (eller tre) att hänga på där för många har tyckt att Habina betett sig skumt ända sen igår.

Hm.

Jag måste rösta tidigt idag då jag ska springa iväg på ett möte nu och det är inte helt säkert att jag hinner in innan DL.

bollen__ röstar på Habina

därför att jag finner sättet hon pekade ut Dentaku som demon på märkligt och jag tror inte att man kan hitta en sådan roll innan första DL. Hon röstar med samma motivering idag som igår och det är bla. pga. ett svar till q4 där jag tolkar det precis som q4 gör medans Habina menar att Dentaku försagt sig?! Näe, detta är alldeles för skumt för mig. Därför tror jag att Habina är en ulv som försöker misstänkliggöra Dentaku.
Quarter4ever skrev det bättre än mig i sitt inlägg #554.

Vad tror vi om den här röstningsmotiveringen? Ville hon skydda en kollega? Hon verkar tro lite väl mycket att Dentaku var god. Jag måste läsa fler inlägg ifrån bollen.

Jag undrar också varför just min röst skulle va intressantast? När vi ändå diskuterar hur det varit i tidigare lekar så har jag varit hyffsat sen att rösta då också som du kanske minns, och idag kom jag som sagt hem väldigt sent! Var ju flera (typ 4?) som inte röstat när jag skrev min och deras röster såg jag ju inte förrän jag skickat iväg min röst :)

Jag tolkar det som att fyra utöver henne inte hade röstat. Då såg hon antagligen inte Majolas, Q4, Asko och Lobelias röst när hon röstade. Kanske hade hon inte sett Habinas röständring heller.

Då kan Bollen ha börjat rösta i ett läge där Dentaku, Habina och Lobelia hade två röster var. Så hennes röst kunde ha varit ett försök till räddningsröst? Eller är det långsökt?

20.04 glömmerallt röstar på Dentaku
21.28 Dentaku röstar på Habina
21.38 LenaH röstar på Asko
21.39 Koppen röstar på Quarterforever
21.47 Habina röstar på dentaku
21.50 Lilltess röstar på Habina
21.50 Artline röstar på Lobelia.
21.50 Matmissbrukaren röstar på Lobelia
21.56 Habina ändrar röst till Lobelia
21.57 Majola röstar på Habina
21.58 quarter4ever röstar på Lobelia
21.58 Asko röstar på Koppen
21.59 Lobelia röstar på Habina
21.59 bollen__ röstar på Lobelia

Oj... Jag var så säker man kan bli (innan facit kommer) på att LenaH hade en specialroll. Hon verkade så säker igår... Kan hon ha fått en sia från brevbäraren och siat dentaku?

Hur som så håller jag med det som dykt upp efter natt-DL, bollen__ behöver helt klart synas. Dels med tanke på rösten på mig igår och dels Artlines kloka påpekande om att bollen__ kanske försökte rädda dentaku redan i förrgår?

bollen__ röstar på Lobelia
Jag tycker att Lobelias tankar om spridda röster och nästan "order" som någon skrev om att vi skall göra detta känns lite väl mystiskt. Håller med Matmissbrukaren och Artline här.

Här är bollen__s motivering, när hon röstar kan det, som artline påpekade, vara så att hon tror att det står lika mellan mig, Lobelia och dentaku. Hon verkar dock använda sig av min teori om Lobelia, men utan att hänvisa till mig. Smidigt för en ulv att ta någon annans teori om en god spelare.

Jag undrar också varför just min röst skulle va intressantast? När vi ändå diskuterar hur det varit i tidigare lekar så har jag varit hyffsat sen att rösta då också som du kanske minns, och idag kom jag som sagt hem väldigt sent! Var ju flera (typ 4?) som inte röstat när jag skrev min och deras röster såg jag ju inte förrän jag skickat iväg min röst

Här svarar hon quarter om att hon inte förstår varför hennes röst är intressantast. Hon påpekar att hon inte sett de sista rösterna, så det kan helt klart vara ett försök till räddning av dentaku.

Jag måste rösta tidigt idag då jag ska springa iväg på ett möte nu och det är inte helt säkert att jag hinner in innan DL.

bollen__ röstar på Habina

därför att jag finner sättet hon pekade ut Dentaku som demon på märkligt och jag tror inte att man kan hitta en sådan roll innan första DL. Hon röstar med samma motivering idag som igår och det är bla. pga. ett svar till q4 där jag tolkar det precis som q4 gör medans Habina menar att Dentaku försagt sig?! Näe, detta är alldeles för skumt för mig. Därför tror jag att Habina är en ulv som försöker misstänkliggöra Dentaku.
Quarter4ever skrev det bättre än mig i sitt inlägg #554.

Här är bollen__s röst på mig. Det är förstås intressant, att hon tror jag skall åka ut, då många tycker (tyckte?) att jag var skum. Men det jag tycker är intressantast är att hon återigen röstar med hjälp av någon annans teori, den här gången till och med hänvisar hon till ett inlägg som quarter gör.

Men koppen du sa väl att hon var ängel! Det var ju en jäkla tur att hon inte var det

När dentaku sedan åkt, är hon snabb att påpeka koppens ängel-teori (om man nu skall kalla den det ens), som om hon vill skylla på någon annan, försöka misstänkliggöra koppen (som jag inte alls vet var jag har för övrigt). Skumt och ulvigt!

Rollerna trodde jag var viktigt oavsett vad man är
Jag bara trodde att jag läst att röstfifflaren var med, kanske pga att den varit med i de två andra lekarna

Slutligen missar hon en roll som inte är med i denna lek. Känns som en ulv som inte behöver ha koll, utan bara försöka lyncha och käka alla som inte är i lyan.

Ja, jag tycker att det finns en hel del som pekar på att bollen__ är ulv. Eftersom jag har det tight ikväll med dressyrträning, så lägger jag min röst nu. Jag skall försöka hitta några fler stunder att gå igenom och leta onda på, men till dess.

Habina röstar på bollen__

Oj... Jag var så säker man kan bli (innan facit kommer) på att LenaH hade en specialroll. Hon verkade så säker igår... Kan hon ha fått en sia från brevbäraren och siat dentaku?

Hur som så håller jag med det som dykt upp efter natt-DL, bollen__ behöver helt klart synas. Dels med tanke på rösten på mig igår och dels Artlines kloka påpekande om att bollen__ kanske försökte rädda dentaku redan i förrgår?

Haha jag trodde det var dig hon siat :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar