Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Ja spionen borde ana ängeln och kanske ha annan info också. Siaren har nog också lite koll skulle jag tro men det är ju bra om alla teoriar och inte bara litar på att någon annan ska ha info, oavesett om specialarna får fram infon som finns nu så är det ju en demon i leken som kan ställa till det senare.

Och är man riktigt listig i lyan så kan man låtsas att man är en god med specialroll..

Det har det och det är lika fel varje gång.
Leken kan gå käpprätt åt helvete om man ska börja analysera vad folk skriver i anmälningstråden inne i leken.
Aha, ok då vet jag det nästa gång.
Skyller på att jag är nybörjare :p (eller iallafall, det här är första leken på 1,5 år :cool:)

Bara nyfiken, jag hade för mig att det har hänt förut..? :cautious:

Ja det har tyvärr hänt förut och ett tag tror jag det var inskrivet i reglerna också men det kändes väl så självklart för alla att det föll bort.

Personligen finns det inget som jag ogillar så mycket som när folk börjar dra in andra trådar för mig är det liksom helt oacceptabelt(förstår att det kan vara svårt för dig att veta som inte varit med så mycket så jag vill inte att du tar åt dig personligen! Jag vill bara starkt ta avstånd till fenomenet)

För övrigt har jag kollat upp bollen__ och jag har väl inget nytt att påpeka där som inte redan blivit nämnt vecklar därför inte in mig i några långa motiveringar då det redan är skrivet. Jag ska gå och sova och behöver rösta nu.

glömmerallt röstar på bollen__

Båda hennes röster kan som nämnts ha varit förök att rädda dentaku och jag tror att lena kan ha valts som käk pga att hon misstänkte bollen och sa att hon skulle utveckla tankarna kring henne senare.

Känner att det är lika bra att rösta. Skulle någon annan bli skum så kan jag ändra rösten sedan.

Som jag skrev tidigare idag så känns det som bollen__ försöker rädda Dentaku lite väl mycket. I båda rösterna.

Artline röstar på Bollen__

Kanske ska citera det här igen också då det har betydelse för min teori, bollen hade nämligen redan lagt en andra röst på Habina när lena skrev detta. Jag håller för övrigt med lena om lilltess och hennes teorier kändes som riktiga teorier och inte som att hon bara haka på någon allmän ström av misstankar.

Det känns som om @Habina kan bli ett väldigt lätt byte ikväll.
Jag tror att @Lilltess är genuin i sina misstankar men det känns väldigt lätt för en ulv eller två (eller tre) att hänga på där för många har tyckt att Habina betett sig skumt ända sen igår.

Hm.

Kanske ska citera det här igen också då det har betydelse för min teori, bollen hade nämligen redan lagt en andra röst på Habina när lena skrev detta. Jag håller för övrigt med lena om lilltess och hennes teorier kändes som riktiga teorier och inte som att hon bara haka på någon allmän ström av misstankar.
Nu kännner jag mig trög. Innebär det att hon kan vara ond eller att hon är god? Jag förstår inte alls :(

jag ställde ju en fråga till Dentaku igår innan röstningen var klar, hennes svar kan man ju fundera på varför hon pekar ut just dem? Nu när vi vet att hon var ond, kan man anta att hon tagit med någon ond för att kunna ha ett bra alibi om hon inte skulle blivit utröstad?
De hon nämner som hon "hakat upp sig på" är Koppen, Asko, och MM...
Jag funderar på om hon då tror sig varit listig och tagit med två kanske goda som det redan börjat bli frågor kring (Asko och Koppen) och garderat sig med en kanske ond MM?
Bara spekulationer, men jag tycker att det är värt att beakta!
EDIT: Man kan väl rimligen anta att hon inte outat hela lyan iaf?;) och en intressant iakttagelse är hur många hon räknar upp, totalt 4 till ( habina var ju också med tyckte hon)
Bara ett sätt att sprida misstankar omkring sig eller ska man anta att lyan faktiskt har totalt 5 medlemmar?

Varför tror du att just MM skulle var a ond om en av dem är det? Varför inte Koppen eller Asko? och varför skulle just en av dem vara det?

Nu kännner jag mig trög. Innebär det att hon kan vara ond eller att hon är god? Jag förstår inte alls :(

Du menar lilltess? Ja det lena skrev och jag håller med om skulle ju tala för att lilltess är god då men en ska ju inte dra slutsatser från en sådan sak men jag tycker inte lilltess röst på habina gör lilltess misstänkt.

Var det klarare?

Allt är kaos i mitt huvud. REDAN tre röster på bollen.. Och efter igår är det ju rätt uppenbart att min röst också kommer hamna där.. Försöker dock inte fastna där och se andra möjligheter. Ang Habina så blev hon ett osäkert kort direkt när det visade sig att lena var bybo. Dock lägger jag det på is för nu tror jag att det är någon annan med specialroll som kan ha synat henne ;)

Varför tror du att just MM skulle var a ond om en av dem är det? Varför inte Koppen eller Asko? och varför skulle just en av dem vara det?
lyfter ut det väsentliga i mitt inlägg som jag tror borde besvara din fråga:
Jag funderar på om hon då tror sig varit listig och tagit med två kanske goda som det redan börjat bli frågor kring (Asko och Koppen) och garderat sig med en kanske ond MM?
Bara spekulationer, men jag tycker att det är värt att beakta!

MM hade inte diskuterats alls igår som möjlig ond, vad jag kan komma på. Bollen__ var mest på tapeten och henne tar hon inte ens med....
Däremot pratades det om ffa Asko och även om Koppen ( som en som alltid är skum)
Därav mina funderingar på att hon väljer två som det pratas om och kanske kan tänkas få med sig fler i de tankarna och som ett säkerhetskort väljer en riktig lyamedlem, för då hade hon haft ett bra alibi om hon klarat sig och just någon som hon listat sedan visar sig ond...
eh, blev det begripligt?
Allt bara spekulationer utifrån ett givet scenario!

nyfiken fråga till er alla; tror ni att Habina har en specialroll mao?
Jag sätter henne på goda hållet, men är inte tvärsäker att hon har en specialroll. Trodde de om LenaH och hon var ju bara bybo
Kort fråga:
Vilka är de?
har fetat i ditt ursprungsinlägg också?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte