Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

10 st är kvar:
Deltagare:
1. glömmerallt
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Dentaku VAMPYR
5. Peaux BYBO
6. LenaH BYBO
7. Artline
8. Koppen
9. Lobelia BREVBÄRARE
10.Habina
11. Majola
12. Asko
13. Lilltess
14. Matmissbrukaren

Goda roller kvar

Siare

Spion

Ängel

Tvilling 1

Tvilling 2

Bybor 1-2

Onda

3-4 vampyrer

varav en demon

10 st är kvar:
Deltagare:
1. glömmerallt
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Dentaku VAMPYR
5. Peaux BYBO
6. LenaH BYBO
7. Artline
8. Koppen
9. Lobelia BREVBÄRARE
10.Habina
11. Majola
12. Asko
13. Lilltess
14. Matmissbrukaren

Goda roller kvar

Siare

Spion

Ängel

Tvilling 1

Tvilling 2

Bybor 2-3

Onda

3-4 vampyrer

varav en demon
8 goda får jag det till isåfall? Ifall det är 3 bybor?
Det kan inte stämma...
7 goda och 3 onda inkl demonen?

8 goda får jag det till isåfall? Ifall det är 3 bybor?
Det kan inte stämma...
7 goda och 3 onda inkl demonen?
jag var lite lat och copypastade ( note to self- DON´T do that!!!-ever!!!:o) listan från innan natt-DL, var inne och ändrade antal bybor iom LenaH åkte imorse men givetvis var nån snabb och hann svara:p

Hej, nu är jag på plats igen. Det känns ju verkligen som att det ikväll handlar om ifall man ska följa en teori till det bittra slutet eller se sig om efter nya mönster... Antar att det gäller att vara såväl konsekvent som öppen för nya infall.

Ska gå igen alla kvarvarande deltagare nu...

Vad tyst det blev här nu med bara en timme kvar till DL. Men kanske alla läser igenom, många verkar ju redan ha röstat också om jag inte uppfattat det fel?

Och jag ... som jag är så tycker jag att alla låter så vettiga och fina i sina teorier, och så godtrogen som jag är så har nog alla rätt. Vilket gör ju det här så mycket lättare ... not :grin:

ja märkligt tyst...
dock har även jag varit tyst(inte så vanligt)men tycker jag lagt mina inlägg för att få igång allt.
Kanske har ingen något att tillägga, eller så hänger de i anmälningstråden istället?

reflektioner
1. glömmerallt verkar vara en nattsuddare;) inne och skriver väldigt vettigt,så håller henne iaf neutral så länge!

2. quarter4ever- Jag!

3. bollen__ dagens samtalsämne kan man säga, jag har redan sagt mitt och jag får säga att hon ligger högst på listan trots allt!

4. Dentaku- vampyrusling;)

5. Peaux Bybo

6. LenaH Bybo

7. Artline mycket vettiga inlägg som jag till mycket instämmer i, håller henne åt det goda hållet!

8. Koppen Ja koppen , koppen, koppen, vad ska man tro?

9. Lobelia Brevbärare

10.Habina Den stora frågan i denna leken- är hon god eller är hon ond? jag vet inte riktigt själv vad jag ska tro, så håller henne neutral så länge, men jag vill att hon är god!

11. Majola Inte så mycket att säga om mer än att jag faktiskt tror att hon är med i goda lägret, finns inget konstigt att fånga upp sas. Men det ÄR svårt när det inte är så många inlägg att skärskåda...

12. Asko hade en svacka igår, och är svårplacerad! Men fick ett första positivt intryck som jag hoppas stämmer?

13. Lilltess den jag känner mig otäckt synkad med- two bodies one brain har fått en ny innebörd! Är du ond blir jag förtvivlad!

14. Matmissbrukaren jag har bidragit till att ställa strålkastarna på MM, mycket för att jag inte får ihop mitt pussel alls med henne.... du är en jag håller ögonen på och vill se mer av...

som vanligt ,
skiiiiitsvååååårt!O_o

1. glömmerallt -lade en tidig röst på bollen__ ikväll och har inte varit inne sedan dess. Intressant deltagare, tendens god, hoppas på mer snart.

2. quarter4ever - Skriver intressant om Dentakus lya. Hoppas hon roddar barn/matar hästar el dyl nu och kommer in senare igen. Skulle gärna vilja höra mer av henne. Tendens god.

3. bollen__ - bollen__ har råkat ut för taskig karma pga av sin röststatistik och att hon "glider med" i andras teorier (ha, vem tusan gör inte det? :crazy:) Hon satt fast på Norrlandstunneln en kväll vilket självklart kan förklara en hel del, men hon är misstänkt och definitivt en kandidat som jag eventuellt röstar på ikväll.

4. Dentaku VAMPYR

5. Peaux BYBO

6. LenaH BYBO

7. Artline - lägger en tidig röst på bollen__ ikväll. Det kan förstås vara såväl en alibiröst som ett planerat villförelsedrag från lyan, men jag skickar Artline lite åt det godare hållet så länge. Har röstat Lobelia-Dentaku-bollen__ och alltid i den tidigare hälften av deltagarlistan.

8. Koppen
- Well, Koppen is Koppen liksom. Ju skummare desto godare, är det en strategi? Koppen känns visserligen betydligt mer dämpad i den här leken, men vi vet ju att hennes mormor ligger på sjukhus också. Ska läsa om Koppen men hittills håller jaghenne neutral.

9. Lobelia BREVBÄRARE

10. Habina - har ju varit i hetluften så det räcker och blir över. Jag vet att jag själv panikröstade på henne i första DL, men när jag funderade över röstförloppet efteråt så började jag tvivla och händelserna dag 2 stärkte mina misstankar om att jag hade fel. Men mycket står och faller med antagandet att LenaH hade specialinformation. Nu när LenaH visade sig vara "bara" bybo väljer jag att hålla Habina neutral så länge.

11. Majola - det är jag

12. Asko - väldigt oklar för mig. Neutral så länge.

13. Lilltess - letar konsekvent vampyrer och presenterar egna teorier. Def. åt det goda hållet.

14. Matmissbrukaren - Utpekad som misstänkt ond av Dentaku (se Q4E ovan). Hon leker så snällt och förnuftigt, men jag vet att MM är slug. Men för att vara så slug hade hon kunnat komma med (ännu) mer teorier. Vill inte kategorisera henne ännu.

Jag tror som flera här verkar ha halkat in på, att LenaH måste ha fått något paket av brevis. Då tittade jag lite på vad hon tänkte om Habina (som jag röstade på igår) för att se vad hon sa om henne.

Jag funderar lite på @Habina ... Jag håller med om att hennes resonemang är oerhört långsökt och i mina ögon rätt enkelspårigt.
Jag tycker också att hennes tankar om att demonen skulle vilja åka tidigt är helt av banan, som ond vill man väl omvandla en god så sent som möjligt för att verkligen förvirra goda. Nu har vi ju fortfarande så lite info att det knappt skulle märkas.

Men! Habina höll på att lynchas igår för samma resonemang, skulle hon verkligen köra vidare i samma spår idag om hon inte verkligen trodde på sin tes? Hon ville ju absolut inte åka igår, hon ändrade ju sin röst för att rädda sig själv och skulle hon då riskera det idag igen?

Nej, jag tycker Habina är för rutinerad för det. Ulv-alert låg.

Och tja, det känns ju som att hon trodde rätt hårt på att Habina inte var ond. Sedan visade det ju sig att flera här tänkte samma som jag:

Haha jag trodde det var dig hon siat :p

OM LenaH siat någon så tror jag också det var Habina....

Så .. jag får nog krypa tillbaka till korset och säga att jag möjligen (:p) hade fel där. Iallafall så lägger jag undan misstanken just nu.

Och då undrar jag ju vilka andra jag misstänker.

Precis som synes här ovan så kommer lilltess och Q4 väldigt bra överens ... otäckt bra överens faktiskt :cautious: men det behöver inte vara något negativt tänker jag.

Och alla andra ... hej på er, jag heter naiv med efternamnet godtrogen :grin:

GA och MM verkar läskigt bra spelare, så de litar jag inte på längre än vad jag kan kasta dem :D (vilket är inte särskilt långt alls)

Men med tanke på alla röster som hamnat på bollen__ utan att hon har sagt så mycket så känns det lite som uppgiven ulv där borta, så .. min röst får nog hamna där ikväll.

Asko röstar på bollen__

Senast ändrad:
Idag har blivit en sån dag då jag bara slängt in lite tankat under rökepauserna på jobb. Jag ska ha en lugn ulvleksfri kväll (hmm kommer nog inte vara så länge) så tänkte rösta nu.

Detta kommer nog inte som en chock för någon och detta baserat på tidigare teorier och följer gårdagens spår.

Lilltess röstar på bollen__

Röstlista
14.23 Habina röstar på bollen__
17,45 glömmerallt röstar på bollen__
17,51 Artline röstar på Bollen__

21.15 Asko röstar på bollen__

Röstlista
14.23 Habina röstar på bollen__
17,45 glömmerallt röstar på bollen__
17,51 Artline röstar på Bollen__

21.15 Asko röstar på bollen__
21.17 Lilltess röstar på bollen__

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte